Enzo Startet 26.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2007 http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=179655&cat=4914 Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 26.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2007 Fornuften seirer. Den opprinnelige løsningen med toalettet forut ble jo umoderne for mange år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 26.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2007 Jeg syns nå den forrige løsningen var ganske artig, jeg. Men det blir nok lettere å selge båten nå når innredningen er mer politisk korrekt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lanber Svart 26.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2007 Ja og nei egentlig. Med 3 lugarer i en 35 fots båt blir det aldri ideelt å ha toalett akter. Når Hanse nå kryper til korset med flere innredningsløsninger som åpner for en bedre 2 lugars versjon er det bare rett og rimelig at toalett er akter. Hadde bare rederlugaren styrbord akter vært med full lengde ville dette vært bare lekkert hvis man liker minimalistisk stil. For revidert løsning, det har nok vært etterspurt ettersom forandringen kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 26.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2007 Jeg må si at en Hanse 350 med denne endringen fremstår som et langt mer attraktivt alternativ for meg (men fortsatt ikke bra nok, den har jo ikke senkekjøl) Valget mellom kartbord og klesskap er også veldig enkelt, kartbord er en nødvendighet! At bordet er tilgjengelig for alle som sitter i salongen er for meg et must, og den første løsningen de kom med er derfor ikke bra nok. De kunne like gjerne fjernet styrbord benk i salongen, og erstattet den med en sitteplass og kartbord, det hadde vært minst like bra etter mitt syn. Så kunne de brukt plassen til kartbordet til å lage et bad akter på løsningen med 2 lugarer. Det hadde vært enda litt bedre en den versjonen som kommer nå. Ellers mener jeg at salongen helst bør være på det punkt i båten den er bredest, det er noe Hanse feiler fullstendig på på alle varianter av 350. (Men det gjør jo også de fleste andre produsenter på såpass små båter.) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 26.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2007 (redigert) Jeg er i den situasjon at jeg kan endre min bestilling pt til den nye layouten, men selv om jeg har fundert litt på det siden jeg fikk meldingen om dette forrige helg på messa, har jeg ikke sett tegningene av dette før nå. Jeg har ikke fått diskutert det med fruen, men etter mitt syn er det ikke aktuelt. Nå syns jeg dog det er meget fornuftig av Hanse og ikke så rent uventet. 2 kabiner løsning med verdens største lagerrom som så ut som en halvferdig båt kunne ikke bli vellykket. Det er jo også gledelig at alle som har likt båten, men ikke kunne akseptere et toalett fremme nå kan vurdere båten på nytt. Fornuften seirer. Den opprinnelige løsningen med toalettet forut ble jo umoderne for mange år siden. Jeg er enig og uenig. På en 2 kabiner må toalettet være bak, helt klart, du må da få betalt i form av større forpigg og en bedre plassering av toalettet og mer lagringsplass. Hvis en ser på tegningene blir forpiggen veldig stor, jeg syns det grenser til dårlig plassutnyttelse med så stort dørkareal i en forpigg, dette ville jeg brukt til andre ting, men sikkert deilig å kunne kle av seg med god plass og romfølelsen og tilgangen til køya blir bedre. Ergo kan en si at i denne 2 kabineren får en en lugar som er stor, i motsetning til i 3 kabineren der en får 3 som er små... Jeg stusser også over at ikke akterkabinen er gjort større og toalettet ser mindre ut enn å 3 kabineren, selv om det nå får bedre ståhøyde enn i 3 kabineren. Jeg er 183 og har akkurat ståhøyde i toalettet fremme. Kunne tenkt meg mer høyde, men det er ikke nødvendig. Det hadde dog gitt mer romfølelse. Det er kanskje ikke så veldig stort, men jeg testet det med meg og min sønn på 5 år som demo på skåla, en øvelse som er viktig at fungerer i den situasjon vi er i med småbarn og det gikk helt flott. Ingen dører måtte være åpne ol så da er det stort nok for oss. At toalett fremme er så umoderne er jeg ikke enig i. Bavaria har solgt i bøtter og spann av 34 og 36 med tre kabiner og toa fremme. Disse er klart mer lettsolgte båter enn tilsvarende med 2 kabiner. Det har jeg ved selvsyn erfart, jeg har en kompiss med Bav 36/2 og det var tydelig når han kjøpte at 36/3 gikk raskere unna og til høyere pris. Årsaken er enkel etter mine begrep, det finnes mange kunder som tenker som meg. Mest mulig plass for pengene så får enn heller ta med seg et kompromiss og to, selvsagt finnes nok også de som ikke tenker over dette. Med 2 barn og ønske om å kunne ha med venner av barna, onkel unger, eller til og med besteforeldre av og til samt å kunne gi barna hver sin lugar ved behov har veid tungt hos oss. Største ulempe (mye større enn at toalettet er fremme) er at det blir liten lagringsplass, men vi har tenkt som så at 2. akterkabin blir vårt lager på lengre turer. Båten er ikke så stor at vi kommer til å være mer enn oss 4 i ukesvis, tror jeg da. Jeg må tilføye at verdensmesteren på innvendig plass, Bavaria bruker denne løsningen på 3 kabinere også på den nye 38-foteren. Som de gjorde i 37-foteren. Hanse har ikke dette på sin 370. Jeg syns det går noe utover følelsen av plass i salongen og jeg syns nesten 370en virker å ha en mindre salong enn vår 350 og jeg vil tro at dette nå vil forsterke seg med den nye 350/2. Vel, smak og behag, men umoderne? Jeg syns nå den forrige løsningen var ganske artig, jeg. Men det blir nok lettere å selge båten nå når innredningen er mer politisk korrekt. Jeg er enig i at løsningen er artig, tenk at noen tørr å lage noe som er bittelitt annerledes enn det svært mange gjør. All honnør til Hanse og en av grunnen til at vi havner opp med dette merket. Jeg håper selvsagt du tar feil ang salgsmulighet for 3 kabiner og jeg tror også det mtp erfaringene med Bavene... Men det er jo lysår bedre løsning på den nye 2 kabineren ifht første utkast. Vil tro at det finnes ganske mange med småbarn som denne båten treffer prismessig og størrelsesmessig. Men jeg kan ta feil og bli stuck med en Hanse resten av livet... Da blir iallefall min fru glad som nå har bedt en bønn om at vi beholder denne båten lengre enn noe av de andre båtene våre, vel det skal ikke så mye til, 3 år er rekorden til nå:) At bordet er tilgjengelig for alle som sitter i salongen er for meg et must, og den første løsningen de kom med er derfor ikke bra nok.De kunne like gjerne fjernet styrbord benk i salongen, og erstattet den med en sitteplass og kartbord, det hadde vært minst like bra etter mitt syn. Så kunne de brukt plassen til kartbordet til å lage et bad akter på løsningen med 2 lugarer. Det hadde vært enda litt bedre en den versjonen som kommer nå. De har forsåvidt vært enig med deg og lagd en klaff som gjør at iallefall en av dem som sitter her kan få bordplass, jeg tror jeg kommer til å skru bort denne da den gjør det tungt å komme inn i salongen på babord fremme. Hvorfor er det så ille at du har sitte plassuten bord? Du sitter greit 5 rundt salongen på babord. Jeg opplever det som en av de fordelene med denne båten at ikke alle må sitte oppå hverandre i èn sittegruppe som ofte er vanlig i seilbåt. Jeg har alltid likt best to langsgående benker også i større båter, kanskje med en vinkel på ene benken. Her kan du dog sitte 5 til bords og fortsatt ha passasje frem til toalettet og det er rett og slett blitt bra... Så får vi se om vi mener dette fortsatt etter noen års bruk... Hadde bare rederlugaren styrbord akter vært med full lengde ville dette vært bare lekkert hvis man liker minimalistisk stil. Enig og det er overraskende at ikke køya er snudd i 2 kabineren, her må det jo være plass til en diger tversgående køye ala Beneteau 343 ol? Det er klart et minus at køya har blitt skadelidende for en lav cockpit med rod-styring. Men en må ikke glemme årsaken til at det har blitt slik. Rod-styring skal gi en glimrende rorfølelse og være svært presist og problemfritt sammenliknet med vaierstyring som brukes av mange andre. Her er bildet for dem som ikke forstår problemet. Hele dette problemet kommer i den ene akterkabinen. Det er derfor slik at med 3 kabiner så har du egentlig en bedre køye for lange voksne i 2. akterkabin Hvis en ser her så ser en også kassen som danner lagringsrommet i cockpit (det er også to mindre bak på hver side). Dette gjør at 2. akterkabin blir noe "trykket", men det var veldig nødvendig med mer lagringsplass fra cockpit og her får du plass til en del samt at det jo blir svært mye lettere tilgjenglig enn disse kjellerrommene som finnes i mange 2 kabinere. Du må omtrendt hoppe ned i for å få tak i ting... Vel, 2. akterkabin er og blir et gjesterom... Når vi først er inne på endringer på Hanse så er her et bildet som viser at det nå er gjort standard med en åpningsbar ventil til i akterlugarene... Se rett under sprayhooden, det er tilsvarende på 2 side, samme endring er gjort på 320. Redigert 26.Oktober.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Anonym Svart 26.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2007 (redigert) De har forsåvidt vært enig med deg og lagd en klaff som gjør at iallefall en av dem som sitter her kan få bordplass, jeg tror jeg kommer til å skru bort denne da den gjør det tungt å komme inn i salongen på babord fremme. Hvorfor er det så ille at du har sitte plassuten bord? Du sitter greit 5 rundt salongen på babord. Jeg opplever det som en av de fordelene med denne båten at ikke alle må sitte oppå hverandre i èn sittegruppe som ofte er vanlig i seilbåt. Jeg har alltid likt best to langsgående benker også i større båter, kanskje med en vinkel på ene benken. Her kan du dog sitte 5 til bords og fortsatt ha passasje frem til toalettet og det er rett og slett blitt bra... Så får vi se om vi mener dette fortsatt etter noen års bruk... Men altså, 5 personer til bords er for lite. I salongen min sitter man greit 10, da har alle god tilgang til bordet, men det er ikke plass til å spise. Skal man spise er det plass til 6. Og fortsatt kunne jeg tenkt meg en noe større salong. Når jeg tenker meg om får man sikkert plass til 12-14 pers om man virkelig vil.. Og ute er et plass til 12 i cockpit (når man sitter i overkant trangt), men kun 7-8 med ok komfort. Det er vannvittig mange båter i dag som har alt for liten cockpit, og alt for liten salong.. Istedet prioriterer de å lage store eierlugarer, det er en fin måte å sløse bort plass man ikke har på. Laster her opp en plantegning av båten min også, skoleeksempel på hvordan man kan få god plassutnyttelse i liten båt! Redigert 26.Oktober.2007 av Anonym (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 26.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2007 Men altså, 5 personer til bords er for lite. Mja. med klaffen får du jo plass til 6, 7 i Hansen også, men stalltipset er at klaffen blir skrudd bort og pakket fint inn og lagt på loftet. En artig innredningsløsning i båten din. Generelt er det synd at folk er så tradisjonelle, din båt er vel ikke den mest utbredte, men helt sikkert en super båt. Vel, det er godt det er noen som liker å skille seg ut Det er vannvittig mange båter i dag som har alt for liten cockpit, og alt for liten salong.. Istedet prioriterer de å lage store eierlugarer, det er en fin måte å sløse bort plass man ikke har på. Jeg er enig, det blir feil å prioritere digre lugarer hvis ikke resten står i stil. Hanse har tenkt slik i 350 og 320 og lagd veldig romlig cockpit, diger salong, og heller litt mindre toalett og lugarer... Men det er viktig å forstå at vi tenker forskjellig og digre lugarer er jo deilig når en har krangla med fruen og bedt hun hoppe når det var 5 meter igjen til land osv... Men derfor kan det jo være like greit med 3 lugarer så kan en ligge helt i fred Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Anonym Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Mja. med klaffen får du jo plass til 6, 7 i Hansen også, men stalltipset er at klaffen blir skrudd bort og pakket fint inn og lagt på loftet. En artig innredningsløsning i båten din. Generelt er det synd at folk er så tradisjonelle, din båt er vel ikke den mest utbredte, men helt sikkert en super båt. Vel, det er godt det er noen som liker å skille seg ut Den er helt klart ikke veldig utbredt, det er 4-5 stk i Norge, og ikke så veldig mange ellers i verden heller, kan ha noe med at den visstnok var veldig dyr i forhold til hva man fikk igjen, samt at det er en del løsninger seilbåtfolk ikke liker.. Vinduer rundt hele er en av tingene, kan på mange måter si at den har gitt alle de andre noe å herme etter, men det er selv i dag veldig få som gjør det like bra sånn sett. Det ER deilig å kunne lage mat, følge med på kartverket, VHF, og samtidig seile med full oversikt til alle kanter! Jeg er enig, det blir feil å prioritere digre lugarer hvis ikke resten står i stil. Hanse har tenkt slik i 350 og 320 og lagd veldig romlig cockpit, diger salong, og heller litt mindre toalett og lugarer... Men det er viktig å forstå at vi tenker forskjellig og digre lugarer er jo deilig når en har krangla med fruen og bedt hun hoppe når det var 5 meter igjen til land osv... Men derfor kan det jo være like greit med 3 lugarer så kan en ligge helt i fred Hvor lang er cockpit i 350 og 320? Selv har jeg en cockpit med lengde på ca 3,5 meter. Det er absolutt ikke for mye plass det heller, min neste båt har større cockpit.. (Men det er det få båter under 40 fot som har..) Den perfekte båt for meg er på ca 40 fot lengde, og har kun to lugarer, et bad med dusj og toalett, samt et eget toalett i tillegg. Salongen er enorm, med muligheter for å enkelt lage til sjøkøyer i salongen. En slik båt tror jeg jeg skal lete lenge etter.. Faktisk såpass lenge at jeg nok må beholde båten jeg har. Foreløpig får nok denne salongen duge.. Bildet er tatt fra akterkabinen, og er hentet fra markedsføringsmateriellet til Guy boats. Legg også merke til de fine vinduene på alle kanter.. Redigert 27.Oktober.2007 av Anonym (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Hvor lang er cockpit i 350 og 320? Selv har jeg en cockpit med lengde på ca 3,5 meter. Det er absolutt ikke for mye plass det heller, min neste båt har større cockpit.. Vet ikke, men en rask kikk på tegningen viser at det er må være ca 2.6-2.8 m fra hekken og til luka ved inngangspartiet. Du sitter greit 3 på hver side på benkene foran og rormannen har kjempefine forhold bak roret... Dette er en utrolig fin løsning etter mitt syn og mange lager jo også cockpitene slik nå, Jean 36, X-34 osv... H320 får noe kortere benker uten at jeg vet hvor mye... Ikke en ideel løsning for 12 personer til bords, men det er ikke noe vi kommer til å savne... Du har sitteplass til minst 10 her, men for at det skal bli sosialt må du ta bort rattet (da er det smart med en så nett pidestal). Interessant bilde av båten din innvendig. Fikk ikke helt klart for meg hvordan du kom ned i båten, men stemmer det at du kommer ned i en trapp over bordet? Funker det greit. Lys i en seilbåt kan du ikke få for mye av så det virker smart slik det er i din båt. Toalettet tar noe utsikt eller ser jeg feil da? Vel, båt er kompromiss og vi har våre forskjellige preferanser... Redigert 27.Oktober.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Anonym Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Interessant bilde av båten din innvendig. Fikk ikke helt klart for meg hvordan du kom ned i båten, men stemmer det at du kommer ned i en trapp over bordet? Funker det greit. Lys i en seilbåt kan du ikke få for mye av så det virker smart slik det er i din båt. Toalettet tar noe utsikt eller ser jeg feil da? Vel, båt er kompromiss og vi har våre forskjellige preferanser... Det stemmer at jeg kommer ned i i forkant av bordet, trappa felles med et håndgrep opp slik at den ikke er i veien og ødelegger det sosiale i salongen. Lys kan man absolutt ikke få for mye av, det er riktig.. Og derfor passer denne løsningen vannvittig bra for meg! Toalettet tar litt utsikt mot styrbord, men det er absolutt ikke mye med tanke på at det er vannvittig lite toalettrom i denne båten (en av få ting jeg ikke er helt fornøyd med) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Har du noen bilder av cockpit også, ble jo litt interessert i hvordan en 3.5 meter cockpit ser ut:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Anonym Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Her er et skikkelig dårlig bilde av cockpit. Som man ser sitter man veldig ubeskyttet i cockpit i min båt, noe som gjør at man får naturen veldig innpå seg.. Det er tildels ekstremt fett med noen meter bølger aktenfra, gjerne kombinert med heftig vind og surfing.. Båten surfer lett, og det skal på slør og kryss lite vind til for å oppnå skroghastigheten. Som du også ser har jeg løygang midt i cockpit, som naturligvis stjeler en del plass. Når jeg har med mange ut på tur sitter vi gjerne to personer aktenfor rattet, og 3 personer på hver side foran, det er det grei plass til. Er man flere må man improvisere litt :) Såpass mange ombord er det selvsagt kun ved turer i indre oslofjord, skal man lenger ut reduseres antallet ombord til max 6 personer, helst ca 4. De der putene har jeg egentlig hatt fremme kun et par ganger, det funker ikke å bruke sånt. Bordet kan ikke være oppe under seilas, så det hentes kun frem til måltidene, og pakkes ned umiddelbart etter, med unntak av når jeg ligger i hjemmehavnen. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 I utgangspunktet så tror jeg det er lettere å selge en båt med 3 kabiner. Det er vel et spørsmål om båten er stor nok til 3 kabiner. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Det er vel et spørsmål om båten er stor nok til 3 kabiner. Ja, det er jo mange som mener at 3 kabiner ikke passer i båter under 40 fot. Hvis en er villig til å godt at dette er et kompromiss syns jeg det gir mer båt for pengene, men uten barn ville jeg nok aldri valgt 3 kabiner. Hvis bare voksne er på tur så syns jeg 2. akterkabin på denne ser ut til å passe èn voksen, den blir noe smal som en kan se på bildene mine. 1. akterkabin (styrbord) er også liten til to pga rod-styringen som tar plass, men jeg mener det går greit hvis en ikke leter etter ting som ikke er bra... Det finnes i alle båter må vite... En trenger ikke 1,30 bredde til to par føtter egentlig... Redigert 27.Oktober.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sydvesten Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Når det gjelder seilbåt så er det mange som mener veldig mye så om dette. Om en kan/bør/ønsker å ha tre lugarer i en båt under 40 fot så er vel dett litt opp til de som kjøper båten å finne ut av... vi alle prioriterer forskjellig når vi foretar våre valg av båt og tekniske løsninger.. det som passer best for meg er nødvendigvis ikke det som passer best for andre.... Jeg synes denne Hansen ser helt grei ut den, har den tre lugarer så er det et pluss for de som ønsker det, leveres den med to lugarer så er det helt topp for de som ønsker det.... har den dassen foran så er det helt topp for de som ønsker det, har den dassen bak så er det helt topp for de som ønsker det... Vi alle vektlegger forskjellige egenskaper når vi foretar våre valg, at andre velger annerledes er helt greit for meg og det burde det også være for andre.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bjoris Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Når det gjelder seilbåt så er det mange som mener veldig mye så om dette. Om en kan/bør/ønsker å ha tre lugarer i en båt under 40 fot så er vel dett litt opp til de som kjøper båten å finne ut av... vi alle prioriterer forskjellig når vi foretar våre valg av båt og tekniske løsninger.. det som passer best for meg er nødvendigvis ikke det som passer best for andre.... Jeg synes denne Hansen ser helt grei ut den, har den tre lugarer så er det et pluss for de som ønsker det, leveres den med to lugarer så er det helt topp for de som ønsker det.... har den dassen foran så er det helt topp for de som ønsker det, har den dassen bak så er det helt topp for de som ønsker det... Vi alle vektlegger forskjellige egenskaper når vi foretar våre valg, at andre velger annerledes er helt greit for meg og det burde det også være for andre.. Jo, det kan en jo si om svært mye her på baatplassen.no. Jeg finner det iallefall interessant å diskutere og høre andres vurderinger, da blir en kanskje oppmerksom på ting en ikke har tenkt på selv, jeg skal gjerne innrømme at det er lett å bli hekta på en ting og dermed se litt for lett på ulempene med løsningen/produktet eller rett og slett ikke klare å se alle ulempene... Redigert 27.Oktober.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sydvesten Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Diskusjon er selvsagt kjempe bra, og nye momenter dukker opp så lenge diskusjonen bære preg av saklighet.... Når det gjelder to kontra tre lugarer så var det for vår del helt uaktuelt å diskutere det en gang... med "unger i store dunger" og jenter i tenårene så er antallet lugerer helt avgjøende om en ønsker en levelig ferie.. Dette var en av årsakene(den andre var internett ombord) til ferien på drøye tre uker med drittvær ble en suksess for stor og liten.. Redigert 27.Oktober.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bjoris Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Misforstod deg kanskje litt da siden det virket som om du syns slike diskusjoner ikke var noe poeng... Vel, 3 kabiner og 2 toa må jo være perfekt med tenåringer... Har sett Bav 38 og 40 med 2 kabiner, det syns jeg blir veldig sløsing med plass, tror også disse er svært så vanskelig å selge til samme pris som 3 kabiner... Som sagt syns jeg det samme virker å være tilfelle med Bav 34 og 36... Et moment som en bør ha med seg i en slik vurdering... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.