Jump to content

Rimelige yanmar forbruksdeler, hvor?


glek

Recommended Posts

Er på leting etter et trygt og billig sted å kjøpe deler til min Yanmar 6LYA-STE f. eks. fra USA. Finner liksom ikke helt ut av tidligere innlegg hvor man bør handle. Mulig jeg ikke finner alle innleggene heller. Er ikke akkurat kjempegod til å finne ting på PC `en. Av deler tenker jeg på ting som oljefilter, anoder, impeller, osv.. Altså forbruksdeler. Noen her på denne fantastiske BP som kan være behjelpelige med noen adresser ?

 

Mvh. glek

Link to post
Share on other sites

Båtbutikker som er forhandler for www.flak.no kan skaffe deg rimelig impeller og anoder.

En som er forhandler for www.maskin-teknisk.no fører rimelige kvalitetsfilter til din motor.

Ellers tror jeg motoren din er en marinisert Toyota Landcruiser motor, da har du jo mange muligheter :-)

Link to post
Share on other sites

Her var det mye tull.

6LY er ikke en marinisert Toyota motor. (6LP er det)

Du får ikke sink og impeller deler hos Flak forhandlere som passer.

Det eneste uorginale oljefilteret med riktig spec jeg har funnet er Fleetguard, men det er nesten like dyrt som orginalt. Hengst har ikke.

Selv har jeg 6LY2 440, den har et ekstra bypass filter, dette fører ikke Fleetguard erstatning for.

Skal du ha "uorginal" impeller og deler til sjøvannspumpe fåes disse fra Johnson Pump, ingen detaljforhandlere jeg har

sjekket, lagerfører disse, så de må bestilles fra Johnson Pump Sverige.

 

Løsningen blir å kjøpe delene fra US.

Problemet er at de fleste forhandlere der over har sine egne territorier og ikke sender overseas.

Løsningen blir å bruke Jetcarrier.no. Du får da "egen" postadresse i New Jersey som du bestiller via.

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har tidligere lagt ut noen opplysninger om innkjøp av stavsinkanoder til motoren fra USA. Jeg tror jeg kjøpte omlag 100 stykker, noen med messing mutter, og noen til å skru inn i messingmutteren. Prisen kom på en brøkdel av hva jeg tidligere har betalt i Norge. Alle filtrene, bortsett fra til girkassen, kjøper jeg hos Lekang, Såner, like nær hvor jeg bor. Jeg har ikke funnet leverandøren til impelleren, men som mix antyder kjøpes denne trolig rimelig fra Sverige.

 

Jeg vil sette pris på om mix kan gi noen flere detaljer om bestilling av deler fra Johnson pump i Sverige.

Redigert av roaldbj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tviler vel på at du får kjøpt noe som helst direkte fra Johnson Pump i Sverige.

Det må nok gå via en forhandler, problemet er at de forhandlerne jeg har sjekket ikke har hatt denne dimensjonen

på lager. Den må bestilles.

 

Roaldbj kan kanskje hjelpe glek med detaljer angående kjøp av stavsinkanodene pr IM ?

Du fikk jo selv hjelp til dette av meg.

Men det er litt lenge siden for meg, jeg husker ikke alle detaljene nå.

Men du har jo vært igjennom dette nylig.

Redigert av Mix (see edit history)

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...