Jump to content

Typisk uflaks - mye vind under tur for opplag.


Goddis77

Recommended Posts

Da ble det sånn at båten min egentlig skulle vært tatt opp i Kjøkkelvik i Bergen Fredag ettermiddag.

Jeg gikk rett etter jobb opp for å hente båten inne i Nordåsvannet, og seilte ut Grimstadfjorden i firetiden.

Så at det var en del bølger, men regnet med at dette skulle gå greit...

Må helt ærlig si at de bølgene som møtte meg når jeg nærmet meg Bjorøy var noe av det største jeg har seilt i. Det endte opp med at jeg snudde, da jeg ikke følte meg komfirtabel med situasjonen. Tenkte at det kanskje ville roe seg litt utover kvelden. Ringte en kollega som var på vei over Sotra broen, som kunne fortelle at fjorden var helt hvit :sad:

Gikk innover igjen mot båtplassen min, men så for at her hadde det blåst skikkelig opp siden jeg la utpå.

Som nevnt i andre tråder tidligere, har bryggen som jeg ligger på slitt seg løs tidligere, og dette er enda ikke fikset. Resultatet ble at jeg holdt på å renne på land 2 ganger når jeg forsøkte meg på båsen min, slik at jeg heller måtte søke nødhavn i en annen sin bås for helgen.

 

Blir nok ikke noe av opplaget for meg idag heller. Gutta som tar opp båtene bgynte 07:30 idag morges, og da hadde ikke vinden løyet noe særlig. Gjorde en avtale med dem om at de skulle holde av en plass til meg, så skaffer jeg en bil med krane litt senere og får båten opp for vinteren.

 

Var altså på båttur igår, men det ble ingen kosetur :crazy:

Link to post
Share on other sites

Jeg tok opp min i går. Var en del bølger fra Alvøen og til Askøy broen, resten av turen til Laksevåg var ok. Dette var i 3 tiden, hadde kranbil på Laksevåg klokken 4.

 

Det var mye vind så båten min var full av sand og drit, men det regner vel vekk i dag :lol:

 

I fjor lå båten på sjøen, det var et mareritt da jeg ved hver høyflo var redd båten skulle ende på kaien, sjøen var ca 30cm over kaien.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...