Jump to content

varm motor


hvasser

Recommended Posts

Hei og velkommen til Båtplassen :cheers:

 

Det hjelper nok litt om du skriver litt mer om dette som hvilken motor og om det alltid har vært slik elller om det kom plutselig. Blir litt lettere å svare da.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ta båten opp av vannet og sjekk om kjølevannsinntaket er overgrodd. Det har grodd godt de fleste steder i sommer...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hei!!!

Ja det er som di andre sier her inne at det hadde vært bedre hvist vi hadde fått noe mer info om motor og slikt, men det kan være grodd i intaket under båten, sjøvanns filteret og eller at du har sjekket sjø vanns filteret og ikke har fått det ordentelig på plass igjen, da suger motoren falsk luft.men dette har jo de andre her inne skrevet før meg. Det kan kansje være impelleren som er dårlig også?

Leif.

Redigert av Leifer`n (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dagen før jeg tok opp båten for en uke siden, skulle jeg ferskvannskjøre generatoren ombord. Den stoppet etter ca et halv minutt. Årsaken viste seg å være noen ganske små sjøgressbiter som hadde lagt seg i sjøvannsfilteret og tettet litt til for innsuget til motoren. Beklageligvis fotograferte jeg ikke den lille tilstoppingen. Etter rengjøring av filteret gikk generatoren som normalt. Jeg tror denne generatoren har ganske følsom sensor for mangel på vannkjøling. Selve motoren i generatoren er en 4-takts 3 sylinder Kubota.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...