Leifer`n Startet 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2007 Er det noe som kan anbefales for vasking av plast båt så den blir ordentelig ren før polering, som tar striper og annet smuss. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Let litt rundt i arkivet så finner du hundrevis av innlegg om dette..! Personlig bruker jeg zalo før jeg gjør noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 På maritim får du kjøpt et middel som fjærner svarte striper det heter Black stripe remover. ellers der de selger camping vogner (utstyr) får du kjøpt en pasta som er fin og bruke den tar det meste som svarte striper skolder ++++ den tar lekende lett asfalt merkene på bilen din også. Bare husk o poler over etterpå for den tar voksen på båt bil også Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Hempel gelcoat cleaner sier bare jeg. Den tar ALT!! Sitér dette innlegget Link to post
Jack Sparrow Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 jeg prøvde biltema sin black streak remover,funket bra . men prøv den på ett lite område først. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Hugos er et glimrende middal som tar det aller meste. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bliss X Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Hugos er bra, men den inneholder slipemidler og bør brukes med forsiktighet. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 (redigert) Jeg holder på å vaske Zipp-pakken til storseilet, (en plast bagg som storseilet ligger oppe i, på bommen ) Denne har fått svarte rennemerker, og blitt mørkegrå i farge Jeg bruker i dag noe som er kjøpt på LIDL Det heter Aquapur og er en liten pakke med 2 stk svamper oppi. på den ene siden er svampen hvit den andre siden gul Du skal kun ha vann på de hvite siden, og så skubb i vei resultatet ble fantastiskt det ble helt hvit og rent. så jeg må avgårde til Lidl å se om de har flere ut av disse svampene. (svampe forandret farge når den ble fuktig til grå.) Det står på baksiden, at det ikke må brukes på polerte lakkerte eller mørke overflater. Menn plast,seilduk funker dette meget bra. Redigert 28.Oktober.2007 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
csvirus Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Biltema sin svart strek fjerner er genial, den gjør det den skal og er billig..... Men ikke stoff båten før du bruker den, det gjorde jeg og da ble det lyseblå striper på det mørkeblåe bunstoffet..... Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 En kombinasjon av Zalo og Jif skurekrem er uslåelig. Zalo der det bare er møkkete, og Jif der det virkelig sitter.. Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Prøv vanlig kraftvask til hus. Veldig enkel i bruk. Tar også sorte striper. Spray på, la stå og spyl av. Ved vanskelige flekker kan det hende du må bruke en svamp og " masere " litt. Det kreves ingen kraft. Jeg blander den ikke ut. Rimelig er den også. Vet ikke om det er det samme stoffet som i " Easy-spray ", som noen kanskje kjenner og som er svinedyr, men det lukter og virker på nøyaktig samme måte som kraftvask, men til en langt lavere pris. Suveren til fjening av sot på akterspeilet. Mvh. glek Sitér dette innlegget Link to post
Leifer`n Svart 30.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Prøv vanlig kraftvask til hus. Veldig enkel i bruk. Tar også sorte striper. Spray på, la stå og spyl av. Ved vanskelige flekker kan det hende du må bruke en svamp og " masere " litt. Det kreves ingen kraft. Jeg blander den ikke ut. Rimelig er den også. Vet ikke om det er det samme stoffet som i " Easy-spray ", som noen kanskje kjenner og som er svinedyr, men det lukter og virker på nøyaktig samme måte som kraftvask, men til en langt lavere pris. Suveren til fjening av sot på akterspeilet.Mvh. glek Ja her var det mange slag rense middel, det verste er jo og få det svarte opp som gar satt seg ned i det ruflete på dekker og baugspudet,, jeg dro over båten en gang i høst før jeg tok den opp med salo, det var nesten så båten forsvant i bobbler. men det tar jo fett da.. ok kraft rens ja? ja det høres ut til og fungere, det har di vel på Maxbo det.? Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Kraftvask kan du kjøpe mange steder som f.eks. Maxbo, noen bensinstasjoner, fargehandel, m.m.. Virker garantert. Er jo laget bl. a. nettopp for å fjerne sot p.g.a.fyring. Mvh. glek Sitér dette innlegget Link to post
Leifer`n Svart 30.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 (redigert) Kraftvask kan du kjøpe mange steder som f.eks. Maxbo, noen bensinstasjoner, fargehandel, m.m.. Virker garantert. Er jo laget bl. a. nettopp for å fjerne sot p.g.a.fyring. Mvh. glek Da skal jeg jammen meg kjøpe meg kraft vask og vaske som en gud før jeg skal polere til sommeren takker....så mye https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17015/100_1290.jpg mvh Leif Redigert 30.Oktober.2007 av Leifer`n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Hugos er et glimrende middal som tar det aller meste. Hugos er det aller siste man bør bruke når alt annet ikke fungerer. På nyere båter vil jeg ikke brukt den selv da. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Jeg har god erfaring med å bruke Hugos for å rense flater med antisklibelegg. Jeg bruker da en børste med stiv bust til å skure med. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 En eller annen gelcoat rens bør fungere fint. Sitér dette innlegget Link to post
Leifer`n Svart 8.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 (redigert) Salo ja,............... Da skummer det voldsomt, jeg prøvde med Salo før jeg tokk opp båten, da fikk jeg vel renset vanlinjen til di fleste båtene i havna tror jeg Tokk tid og få vekk alt skummet, båten ble vel iltt bedre men ikke bra nok. Redigert 8.November.2007 av DACAPO-9000-HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Salo ja,............... Da skummer det voldsomt, jeg prøvde med Salo før jeg tokk opp båten, da fikk jeg vel renset vanlinjen til di fleste i havna tror jeg . Aha, her har vi forklaringen på alt skummet de har klaget på rundt Porsgrunn Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Leifer`n Svart 8.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 (redigert) ja det var oppstandelse kan du tro.... Redigert 8.November.2007 av DACAPO-9000-HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Ja her var det mange slag rense middel, det verste er jo og få det svarte opp som gar satt seg ned i det ruflete på dekker og baugspudet,, jeg dro over båten en gang i høst før jeg tok den opp med salo, det var nesten så båten forsvant i bobbler. men det tar jo fett da.. ok kraft rens ja? ja det høres ut til og fungere, det har di vel på Maxbo det.? Purple power (amerikansk vidundermiddel) er utrolig fint til denslags, tar så godt som alt, nesten uten skrubbing.... Om du får tak i det i norge er jo en annen sak da..... Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Jeg har de siste 10 årene brukt IMIDO ekstra vannbasert avfetting fra Reginol. 5 liter koster 120,- og min erfaring er at den er minst like god som såkalte gelcoatcleanere/båtvask etc. som koster 5-10 ganger så mye. Denne bruker jeg før jeg skal polere båten. Annen vask gjennom sesongen bruker jeg bilshampo med voks fra Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Leifer`n Svart 13.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Jeg har de siste 10 årene brukt IMIDO ekstra vannbasert avfetting fra Reginol. 5 liter koster 120,- og min erfaring er at den er minst like god som såkalte gelcoatcleanere/båtvask etc. som koster 5-10 ganger så mye. Denne bruker jeg før jeg skal polere båten. Annen vask gjennom sesongen bruker jeg bilshampo med voks fra Biltema. Hvor kjøper du den da???? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Reginol holder til i Strømsveien i Oslo. E-6 retning Gardermoen. http://www.reginol.no/ Har kjøpt gearolje til båt, motorolje til båt, motorolje til osv osv. Meget gode priser og olje-produktene er Texaco. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.