husøy Startet 29.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2007 Hei , jeg har en Nidelv 26 ,1988 mod. Har problemer med at rattet setter seg fast etter ca en uke uten bruk. Er det noen som har noen tips, har ikke hydraulisk styruing, men vaier fra ratt til ror. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 29.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2007 Det at styrevaieren etterhvert begynner å gå tregt er vel et ganske vanlig fenomen. En blanding av saltvann og rust som etterhvert gjør at det står helt i stå, eller i verste fall at vaieren ryker. Ville anbefale deg å ta en grundig sjekk på tilstanden til hele systemet:) Hadde samme problemet på min båt. På vinteren satt rattet plutselig helt fast. Brukte litt lett makt på det, og da gikk det plutselig veldig lett å dreie rattet...... Ergelig, men var forsåvidt glad for at det ikke skjedde på sjøen i 30 knop.... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2007 sjekk om det går å få vaieren ut av strømpen. Da kan du sjekke tilstanden til vaieren, og deretter legge den i f.eks diesel for å løse opp gammel dritt. Jeg bruker å smøre opp med gearolje rester fra påhengeren når jeg setter vaieren på plass igjen, det ser ut til å funke bra. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Andy Svart 29.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2007 Hei, hadde samme problemet i sommer. Endte med at den låste seg helt, og måtte byttes. Dette tok store deler av ferien, og kostet 13.000 lapper (det ble såpass dyrt da jeg oppgraderte til hydraulisk styring i samme slengen). Jeg anbefaler hydraulisk styring om du skal bytte. Men det er mulig du klarer å få noen år til ut av den med smøring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.