nennaj Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 (edited) Hei.. Er de noen som har noe gode råd om Vinter klargjøring/vedlikehold? Har en Nor Dan med Innenbords Volvo Penta 130 HK diesel, 280 DP Drev Edited October 29, 2007 by nennaj (see edit history) Quote Link to post
kritrov Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Hei. pleier å kjøre motoren i ferskvann via inntaket på drevet, da er det mindre fare for rust og saltavleiring i motoren og drevet, smører så opp det som kan smøres opp. Hvert år sprayer jeg over el. kontakter ol. slik at motoren er klar til neste sesong. Etter å ha klargjort motoren, så legger jeg et teppe rundt den for at den skal holde en brukbar temperatur. Quote Link to post
Avmønstret2 Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Et teppe rundt motoren hjelper neppe på tempraturen gjennom en vinter, men skaper heller problemer med kondens..... P Quote Link to post
kritrov Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 ok. Da lærte jeg noe nyt i dag og. har alltid pleid å gjøre det, men dersom det skaper kondens, så bør jeg vel ikke gjøre det til vinteren. Quote Link to post
Trophy Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Jeg kjører en blanding av frostvæske og vann inn i saltvannsdelen av kjølesystemet Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts