Hasla 26 Startet 29.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2007 (redigert) Hei som sagt så leker jeg med en Bmc motor,har tenkt og få start på denne.Men når jeg i dag skulle prøve litt og få dratt motor litt runt så går det veldig tregt.Jeg har prøvd på forskelige kabler men de blir varme nesten gløder av de.Tok og så på jordledning den var bra festet,prøvde med 1 stykk 115 a batteri men like tregt tok og prøvde med to serikoblet 115 a men like tregt og ledningene blir glødende.Kan dette tyde på defekt starter for jeg tok den ut og prøvde uten motor så att innslaget slo ut og gikk runt.Mulig jeg skal ta en tur til vikleværste i morgen med denne,Hvis det ikke er noen med noe bra tips.ps står i instrusjons boka 120 a men det skulle vel holde for det.Motor sitter ikke fast så den kan jeg dra litt på svingjulet ikke noe problem Ps jeg bare tyvkobler starteren da jeg ikke har fått resterende til dette ennåMvhBjørn Redigert 29.Oktober.2007 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
kritrov Svart 29.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2007 Hei. har hatt samme problemet med en starter. den dro sakte rundt, og klarte ikke å dreie motoren rundt i mer enn et par sek. før den gikk enda saktere. demonterte starteren og rengjorde den skikkelig innvendig, og pusset over alle børstene og føringene, satt den sammen igjen, det ble en helt ny starter etter denne "overhalingen" Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 29.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2007 Tok og så på jordledning den var bra festet,prøvde med 1 stykk 115 a batteri men like tregt tok og prøvde med to serikoblet 115 a men like tregt og ledningene blir glødende. To seriekoblede 12V batterier blir 24V - og en sliten gammel 12V-starter kan vel bli litt svett av mindre - eller du mente kanskje parallellkoblet? Jeg har også tro på litt rengjøring av starteren før du gjør flere forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 29.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2007 (redigert) Ja parallellkoblet koblet for prøve i morgen og rengjøre denne takk for tipsene.MvhBjørn Redigert 29.Oktober.2007 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
TMe Svart 29.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2007 Tror nok jeg vil anbefale vikleverkstedet jeg.Høres ut som om starteren drar voldsomt med strøm og det er intet godt tegn. Er nok noe som går rett til jord eller ankeret som subber i polskoene. "time will show" Sitér dette innlegget Link to post
beroalki Svart 31.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Vanlig problem dette når starteren har gått litt. Det hjelper lite med masse strøm hvis foringene i endene er utslitt. da subber ankeret inn i magnetene og motoren blir bare stående å murre. Det er ingen heksekunst å overhale en starter selv til en billig penge. Jeg jobbet som bilelektriker den tiden som det forsatt var lønnsomt å reparer ting selv Når byttekomponentene kom på markedet var det plutselig ikke lønnsomt lenger. men når det er snakk om opptil kr:4-5000,- så finnes det fortsatt deler å få. Boschverksteder, Romnes i Skien osv. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 31.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Takker for alle svar har hatt den på vikleverksted i dag så nå er den bra igjen.Det var viss veldig mye brente ledninger overledning i denne.Kostet 900 kr MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.