Janoho Startet 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2007 Hei, driver og kikker på ny batteridrill og vil kjøpe noe litt bedre denne gangen. Mastercraft, grønn Bosch og skil utgår med høye kneløft Denne gangen skal det være skikkelig og den skal vare lenge, har derfor kikket på en Makita drill som leveres med 2 batterier og lader. I Norge koster denne mellom 4500 og 5000 kr såvidt jeg kan skjønne, noe som er unødig dyrt. Den selges på amazon.com for 279 dollar, noe som med dagens dollarkurs gir en meget bra pris. Jeg tenkte da å bruke jetcarrier.com til frakt og fortolling. Altialt tror jeg den vil havne på ca 2700NOK med norsk moms. Det eneste spørsmålet er egentlig. Er laderen som følger med 110 eller 220volt Jon Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Du får slenge med en omformer Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Lars O Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Würth Norge AS selger 14,4v og 18v driller med to batterier og hurtiglader for omtrent samme prisen. Da slipper du alt styret og de er tilgjengelig ved en eventuell reklamasjon. Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Et godt tips; Tess har et knallbra tilbud på panasonic nå. Husker ikke akkurat prisen, men jeg vurderte å kjøpe en, selv om jeg har en knallbra makita-drill. Tror dette var et introduksjonstipbud på en ny modell fra panasonic, tror det var rundt 1800+mva, inkludert arbeidslampe som går på de samme batteriene. Ta en telefon og hør, tilbudet var i hvertfall veldig bra. Dette er en proffdrill, som tåler masse juling og er en sann glede å jobbe med. Kjøpte noen slike til gamlejobben og de var kjempebra, en helt annen klasse enn blåborsh og dewalt. Jeg kjøpte et komplett sett med elverktøy fra makita. Husker ikke hvilken forhandler, men en amerikansk jeg fant på makia.com. Den er på 18v, med br a batterier, slagtrekker, vinkelsliper, bajonettsag, sirkelsag og arbeidslampe. Dette settet kom på ca. 6500 inkl. frakt og mva levert på døra, mens forhandler her i landet skulle ha 11500+mva for samme sett, men da fulgte ikke vinkelsliper og sirkelsag med. Jeg kjøpte lader til en 1000 lapp her. Har brukt verktøyet absolutt hver dag i over ett år, og er kjempefornøyd med det. Kjører 130mm hullsagbor på batteridrillen uten noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Det jeg synes er viktigst ved valg av batteri drill i jobbsamenheng er grepet, når du skal bruke denne mye iløpet av dagen er dette svært viktig. Til nå er det blå boschen som gjelder, kjempe grep og bra balanse. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
GP - Rune Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Driver et elektroinstallasjonsfirma med 8 stk. montører. Alle bruker Panasonic. (De kan velge hva dem vil) Alle er meget fornøyde, lite feil på disse. Vet det er kampanjer på noen sett. Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Jeg er svært fornøyd med Dewalt og vil anbefale det videre. Kraftig og holdbart utstyrt som tåler en trøkk. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 har to dewalte driller og en wurth . dewalt skuffer meg stort , wurthen har jeg hatt i to år .. meget imponert. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Blue_Dragon Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Lithium! Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 30.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 (redigert) Hei, takk for mange gode svar, skal jammen sjekke ut Tess og de andre tilbudene som er kommet fram her. Jeg må si det er mange gode å velge mellom, Makita'en lader jo batteriene på 22 min nå pga. innebygget memorychip i batteriene. Tror det er Nikkelmetall hydrid batterier. Litium er vel enda hakket bedre. Grunnen til at jeg valgte ut makitaen var pga. lav vekt og god balanse. Skal ta meg en runde og se hva det blir til Edit: ringte Tess, Panasonic var en 14.4volt, koster 2900 + mva med lykt. Det blir nok ikke aktuelt dessverre. Må ha en minst 18 volt. Jon Redigert 30.Oktober.2007 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Da vil jeg anbefale makita på det sterkeste. Har vært storforbruker av blå bosh (kjøper aldri igjen), dewalt (ødela to stykker på en uke), panasonic (holdt bra til den ble rota bort, men ikke så sterk som makia 18v). Batterikapasiteten er forøvrig nesten dobbelt så lang på makita i forhold til blå bosh (en fyr jeg jobber med bruker blåbosh, må lade dobelt så ofte som meg) Hitachi har også endel bra driller som stort sett er litt rimligere enn panasonic. Mente å huske tilbudet fra tess var lavere, men husker sikkert feil da. Tror forresten firma jeg handlet med het coastal tool&supply eller noe sånt. Fant det på makia.com, tok tre dager fra jeg bestilte til det ble levert på brygga. Har flere håndtverkere i familien som har kjøpt samme drillen der som jeg har, alle er imponert over den drillen. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Har selv bestilt makita 18V med Lithium batterier fra amazon. Kostet 950 NOK + moms og frakt. I Norge koster vel denne over 5000,-!!! Håper denne er bra. Det eg likte best var den lave vekta, samt rask lader... Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Gratulerer, beste drill jeg noen gang har hatt, en helt annen klasse enn de fleste! Sitér dette innlegget Link to post
pjp Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Har selv bestilt makita 18V med Lithium batterier fra amazon. Kostet 950 NOK + moms og frakt. I Norge koster vel denne over 5000,-!!! Håper denne er bra. Det eg likte best var den lave vekta, samt rask lader... Tenkte på å bestille en slik selv. Hvordan gjør du det med ladder? Går denne på 220 volt? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Jeg kjøpte lader i norge, på grønvold maskinserfvice. Kostet vel en tusenlapp. Mulig det finnes enklere/billigere løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Clas ohlson har noen omformere fra 220 til 110V... Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 1.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 (redigert) Har selv bestilt makita 18V med Lithium batterier fra amazon. Kostet 950 NOK + moms og frakt. I Norge koster vel denne over 5000,-!!! Håper denne er bra. Det eg likte best var den lave vekta, samt rask lader... Tenkte på å bestille en slik selv. Hvordan gjør du det med ladder? Går denne på 220 volt? Hei, tror ikke denne koster så mye, ligger vel i underkant av 4000 hos de billigste, 451 modellen som er litt kraftigere og leveres med 2 batterier koster 5000 kr. Uansett så har du gjort et meget bra kjøp, laderen var bare 110volt såvidt jeg skjønte så du må kjøpe en annen lader eller omformer. For min del ble det en Blå bosch 18volt hos Bauhaus, dette var en modell som skulle erstattes med nytt design. 2stk batterier og hurtiglader. Prisen ble derfor 1990, nedsatt fra 3790, syns det var et bra kjøp jeg. (de hadde bare 1 stk igjen i Drammen i går) Det følger med 5 års garanti fra Bauhaus som også dekker batteriene. Jon Redigert 1.November.2007 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 (redigert) Kanskje litt sent å komme med etter at du har kjøpt . Men min bror, som er håndverker, mener å ha sett lyset; Milwaukke. Redigert 1.November.2007 av duffy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Batteridrillen har "tatt kvelden" så løfter denne igjen. Trenger en brukbar drill til boring og skruing, ikke slag, og med god batterikapasitet. Er det noen brukbare tilbud ute og går i Oslo-området? Eller på nettet? Prismessig tenker jeg vel opp til 1500 kroner, m.a.o. ser ikke etter en "håndverker-kvalitet/kapasitet", men en vanlig hobbybruker. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
M/S Bastard Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) En grønn Bosh kan jeg anbefale til den prisen. Mener Europris selger Bosh nå De har også en Dewalt til 800 ser jeg i avisen til Europris 2 stk 12v batterier og koffert Redigert 29.Januar.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 De har også en Dewalt til 800 ser jeg i avisen til Europris2 stk 12v batterier og koffert Det var nok den "avisen" som fikk meg til å begynne å sjekke litt. Fant noen tester fra Forbrukerrådet og da kom billigere Dewalt veldig dårlig ut; http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1106901164.85 Jeg tar alltid sånne tester med en liten klype salt, særlig når man har et sted som baatplassen hvor det er så mye praktisk erfaring og så mange å spørre om det aller meste! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzuki Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Vurder om du faktisk trenger batteri. Min neste drill blir med kabel.. Mine batteriverktøy varer til neste gang jeg skal bruke de. Da er batteriene døde... Utover det, vurder å gå litt opp i pris. Grønn Bosch er " bling bling" og fine fancy greier, som LED lamper, laserdingser og LCD paneler, som er helt unødvendig. Min gamle solide SKIL er like fin etter 12 år. Litt dårligere batterikapasitet, men den virker. Denne har vært under saltvann, minst 3 ganger... Min nye, dyre Hitachi er vrak for andre gang på 1 1/2 år. Girkasse, og batterier. Ikke velg for tung maskin. 12V er maks mener jeg, til vanlig hobbybruk. Mitt valg; Milwaukee, Panasonic, Makita eller Metabo. Ikke SÅÅÅ mye dyrere, men veldig mye bedre. De Dewaltene som selges på Europris er egne lavprismodeller,med plastdrev og dårlig holdbarhet. Styr unna, OBS har også disse. Metabo er ganske aggresive på pris, de har også bra garantier. Et tips til slutt; BAUHAUS på Lier reklamerer med 5 år garanti på ALLE elektroverktøy. De har et sykt utvalg, Blå og Grønn Bosch, Makita ( nammenamm ) Metabo, AEG, SKIL og en lang rekke andre. Svært mange modeller utstillt, og det de har, selger de. Regn dog med at det kommer til å koste mer en 1500,- å dra dit.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Jeg vet ikke så mye om Dewalt sin drill, men jeg har denne Bosch´n Den har tålt mye skruing av franske treskruer i eik, og holder enda. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) Kjøpte Panasonic hos Tess i fjor kjempefornøyd. Redigert 29.Januar.2008 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
hifo Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 har to dewalter .. husker ikke modell men mener det er 12 volt.. pris ca 1500. forferdelig misfornøyd på batterikapasiteten og kreftene i de .. har og en wurth 12 som er helt fantastisk i forhold.. kan brukes som pussemaskin ( feks grovrengjører ) holder dritlenge på strømmen.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.