Jump to content

det er svart eksos/røyk frå motor

maskinist-elev.MVS

Recommended Posts

Motoren får mer diesel enn dem klarer å forbrenne i forhold til tilgjengelig oksygen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hei og velkommen til Båtplassen :cheers:

For lite luft i forhold til diesel eller det kan være dysen(e) som ikke forstøver godt nok og dermed brenner ikke dieselen raskt nok.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Vis du er maskinist student regner jeg med at de også vil ha med dårlig kvalitet på tungoljen HFO. Dette vil jo gi en dårlig forbrenning med mere uforbrent fuel som resulterer i svart røyk.

- Slitt fuel pumpe

- Undertrykk i maskinrommet.

- Tung propell

- Fuel pumpe som gir for mye index på en sylinder. Vis en står på max index, velter det ut svart røyk

- Defekt dyse eller diffusor på turboen.

- Tett luftfilter

- For høy temperatur på ladeluften (tett ladeluftkjøler/Intercooler)

- Lav temperatur på fuel som vil gi en lang tennforskinkelse og dermed dårlig forbrenning

- Begrodde eksosventiler som vil gi mindre luftoverskudd og renspylingsgrad.

- Vis du så blar opp i boken din som du sikkert har brukt en masse penger på vil du finne det der også. Det kunne jo hende at du lærte mer av det.

Når du nå har fått mange grunner til hvorfor eksosen blir svart, må du utrede hvorfor dysene er tette, hvorfor ladeluften er for varm/kald osv..osv..osv.

Når du har utredet alt kommer du til den endelige svaret, som er .....

Answer_to_Life.png

Som igjen er..

Svaret på Livet, Universet og Alt.

Intet mindre... :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...