maskinist-elev.MVS Startet 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2007 Hei... trenger hjelp med skulen. vi har fått i oppdrag å skrive alle grunner til at ein diesel motor sotar og slepp ut svart røyk... Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Motoren får mer diesel enn dem klarer å forbrenne i forhold til tilgjengelig oksygen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
SveinHa Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Hei og velkommen til Båtplassen For lite luft i forhold til diesel eller det kan være dysen(e) som ikke forstøver godt nok og dermed brenner ikke dieselen raskt nok. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
logget av Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 For lav kompresjon, lavt åpningstrykk på dysene og for tidlig tenning (Feil fortenningsjustering). For sen tenning gir grå røyk så vidt jeg husker. Du har det meste nå vil jeg tro. Du vil nok få en bra karakter på denne oppgaven. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 (redigert) Tett luftfilter, koksa turbo, for mye propell. Redigert 30.Oktober.2007 av SamH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Vis du er maskinist student regner jeg med at de også vil ha med dårlig kvalitet på tungoljen HFO. Dette vil jo gi en dårlig forbrenning med mere uforbrent fuel som resulterer i svart røyk. - Slitt fuel pumpe - Undertrykk i maskinrommet. - Tung propell - Fuel pumpe som gir for mye index på en sylinder. Vis en står på max index, velter det ut svart røyk - Defekt dyse eller diffusor på turboen. - Tett luftfilter - For høy temperatur på ladeluften (tett ladeluftkjøler/Intercooler) - Lav temperatur på fuel som vil gi en lang tennforskinkelse og dermed dårlig forbrenning - Begrodde eksosventiler som vil gi mindre luftoverskudd og renspylingsgrad. - Vis du så blar opp i boken din som du sikkert har brukt en masse penger på vil du finne det der også. Det kunne jo hende at du lærte mer av det. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 (redigert) Når du nå har fått mange grunner til hvorfor eksosen blir svart, må du utrede hvorfor dysene er tette, hvorfor ladeluften er for varm/kald osv..osv..osv. Når du har utredet alt kommer du til den endelige svaret, som er ..... Som igjen er.. Svaret på Livet, Universet og Alt. Intet mindre... Redigert 30.Oktober.2007 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SamH Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Don't Panic !! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.