Jump to content

Elwaro 33 er det noen som har info /bilder av denne båten?


langbein

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en Elwaro 33 og leter etter mer informasjon og bilder av båten.

Den båten jeg vurderer trenger en grundig oppussning. Vurderer å bygge om akterkabin til større plass til sittegruppe ute.

 

Har funnet noe informasjon vedr. formene brandt om etc.

Men, bruker erfaring er godt å få med seg.

Jeg håper kanskje det er noen Båtplass medlemer som har erfaringer med denne båten. :fishing:

 

:seeya:

Båtlivet er herlig.

Link to post
Share on other sites

Regner med at det er en Elwaro 33 Classic det er snakk om.

 

Det er/var en på baatplassen som hadde en sånn en. Nicket var Vega Han har ikke vært aktiv siden august 06. Men du kan jo sende han en IM å håpe på det beste,

 

Ellers så kan du jo ringe Elwaro boats 33 33 69 93 å høre om de har noen brosjyrer og ellers komme med noe info.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Det er nok bygget flere versjoner av denne Astor.

 

Denne båten er bygd opp fra en tre konstruksjon. Elwaro bygget en gang en 33 fots trebåt. Så fikk to karer fra min hjemhavn ideen om å bygge denne båten i plast. De kjøpte en tre båt fra elwaro og fikk tilatelse til å bygge denne båten i plast. De støpte båten i samme dimmensjon som treskroget. De hadde også regnet med at en 200HK Ford skulle få den opp i en hastighet av 20 knuter. Problemet var at båten selvfølgelig ble for tung. Dette var jo fordi de hadde brukt en trekunstruksjon som mal for byggingen!!. Båten og båtene ble byggget midt på 70 tallet i søndre brevik gård båthavn. Dette ligger like syd for Son båthavn. I dag har Son båthavn kjøpt denne båthavnen og er derfor en del av Son Båtforening.

 

De som skulle være mer interesert av disse Elwaro båtene, ta kontakt!!. Det kan være at jeg kjenner til disse båtene bedre enn det jeg gir utrykk for her.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...