Jump to content

Siddis marine blir blir Maritim


Gismo

Recommended Posts

Jeg var innom denne forretningen i går.

 

Tauvirke spesielt for seilbåteiere går for 40-50% avslag.

 

Dernest er der 40% avskag for svært mange kjøleskap, toaletter, pantrypumper (elektriske), lamper etc.

 

For båtbyggere/restaureringsobjekter vil jeg tro det kan være lurt og ta turen for en mulig handel.

 

Når det gjelder flytedresser, vester etc., var disse nedsatt med 30%, men oppfattes ikke så spesielt billig, idet slike rabatter gies stadig vekk i andre forretninger.

Link to post
Share on other sites

Bortkastet tid å forsøke å gjøre et varp her. Stort sett ukurante varer som tilsynelatende har vært i bruk og blitt returnert. Den kurante delen av varelageret overtas sannsynligvis av Maritim. :sad:

 

Litt pussig dette. Jeg observerte èn dieselvarmer som var åpnet (Mikuni et eller annet), men utover dette var alt av toaletter, kjøleskaper etc etc uåpnede kartonger ?

 

Tau er vel heller slikt sett ikke noe som er ukurant? Tauvirke var der ganske mye av. Har du behov for en del tau, og rullen koster normalt Kr 8 000, så er det etter mitt skjønn "et kupp" når man betaler kun halvparten? (jeg beklager, men husker ikke lengde/tykkelse)

Link to post
Share on other sites

Alt ble jo solgt i svære ruller, eller pakker på 10-20 stk. Ingen normale mennesker som har bruk for så mye på båten sin. Om vi bare betaler for halvparten betyr ikke det noe. Den halvparten vi ikke betalter for kommer ikke til å være i bruk like vell. Og vi har ikke ubegrenset lagerplass i huset! Har du? :confused:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Alt ble jo solgt i svære ruller, eller pakker på 10-20 stk. Ingen normale mennesker som har bruk for så mye på båten sin. Om vi bare betaler for halvparten betyr ikke det noe. Den halvparten vi ikke betalter for kommer ikke til å være i bruk like vell. Og vi har ikke ubegrenset lagerplass i huset! Har du? :confused:

 

? Kan man ikke kappe da ? Må man kjøpe hele rullen ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Jeg får ta turen innom på tirsdag og se om de har noe jeg virkelig "trenger". Kommer ikke på noe for øyeblikket, men kanskje litt fortøyningstau, bly til daumann - hmmm - får tenke litt i løpet av morgendagen :)

 

Jeg drar også til uken håper jeg.. .Men med tom lommebok sansynligvis :cryin::crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...