Sande (exSkjælø) Startet 2.November.2007 Del på Facebook Startet 2.November.2007 Jeg har lest om Rundø, Ho-ho, Spray, Teddy, Red admiral, Fredag og flere av de gamle (og ikke fullt så gamle) klassikerene om båter på langtur. Noen som kan anbefale flere bøker i samme sjanger som gjerne ikke er så godt kjent? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Sleipner93 Svart 2.November.2007 Del på Facebook Svart 2.November.2007 En saga i blått, skrevet av Erik Torjusen. Kan kjøpes her! Og jeg knabber teksten fra siden ; 1. august 1995 setter to unge gutter kursen ut av Byfjorden i Stavanger. I sin 28 fot store seilbåt vil de forsøke å seile jorden rundt. Med minimalt av seilerfaring, men med desto større iver, entusiasme og pågangsmot, kaster de seg uredd ut i eventyret. Skrevet av Erik Torjusen.. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 2.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2007 Åja, den er god og takk for forslaget Jeg har dessverre lest den også+den som fruen hans skrev om sin båt. Flere forslag? Må jo finne noe jeg ikke har lest!!! Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
atamund Svart 2.November.2007 Del på Facebook Svart 2.November.2007 Hva med Stig lindgren sin " mina fem skeppsbrott" Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 2.November.2007 Del på Facebook Svart 2.November.2007 Prøv bøkene til Tristan Jones, særlig "The Incredible Voyage", hvor han i løpet av en 6 år lang tur blant annet seiler på Dødehavet i Israel, blir skutt på i Rødehavet, trekker båten opp til Titicacasjøen oppe i Andesfjellene for deretter å seile ned absolutt hele Amazonas. Jeg tror du skal lete lenge etter en langturseiler som har opplevd mer enn ham. Du finner mer om han og bøkene hans her. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Herman Svart 3.November.2007 Del på Facebook Svart 3.November.2007 Og så har du bøkene til Patrick O´Brian som i 19 bind følger en kaptein i denn engelske marine i og rundt napoleonskrigen. Mye sjøsprøyt (og kruttrøyk) i de bøkene. Men noen egentlige langseilingsbøker er de vel ikke, selv om de seiler både til sydishavet og det fjerne østen stadig vekk. De første 10 er oversatt til norsk og nye kommer til etterhvert. Jeg er som du skjønner hekta. Master and commander er den første. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Allan E Svart 3.November.2007 Del på Facebook Svart 3.November.2007 Med "Ormen Stutte dit peppern gror", Sorgenfri, jeg vil foreslå en tur på biblioteket der kan du være heldig å finne en del. Det er en ganske så mange når du begynner å lete litt. Lykke til. Jeg hadde flaks en gang jeg var innom biblioteket i Brevik, det skulle legges ned, så bøkene ble solgt for 10kr pr stk. Det maritime hjørnet ble mitt for noen få hundre kroner. Sitér dette innlegget Link to post
kennilse Svart 3.November.2007 Del på Facebook Svart 3.November.2007 Hei Per Tangvald sin bok "På liv og død", er min favoritt. Anbefales. Mvh Gingolos Sitér dette innlegget Mvh Kenneth Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 3.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2007 Her kommer jo mange gode forslag Jeg bruker søke etter eldre utgåtte bøker på http://www.antikvariat.net/ Her er mulighet til å finne bøker som ikke er å få lenger. (Må bare vite hvilke bøker jeg skal lete etter ) Blant annet fikk jeg tak i Colin Archer, skøytene og lystbåtene som er en bok jeg har lett etter lenge! Ville bare tipse om det i tilfelle det er noen som ikke vet om dette. Ellers er jeg også innom http://www.flyt.no/ som nytrykker eldre bøker om seiling. Genialt! Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.