M/S Bastard Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 Noen med kjennskap til den og hvordan det virker? Denne sitter i båten jeg har kjøpt (M/S Bastard) Grunnen til at jeg lurer litt er at det ikke er noe motstand på girskift. Noen som skjønte dette da Prøver en gang til. Den dingsen (husker ikke hva det heter) som girkabelen skal festes på. Den sitter jo på toppen av girkassen. Denne dingsen er til og skyve frem og tilbake. Og det kan jeg gjøre med fingeren, altså ingen motstand. Blir det motstand i denne når motoren er i gang?? Hydrive er etter det jeg skjønner hydraulisk! Er denne dingsen da bare en slags ventil for og slippe frem olje den ene eller andre veien? En ting til. Jeg lurer på om den motoren er en Perkins 4,203. Har søkt mye på nettet etter de numre jeg har funnet på motor, men blir ikke klokere! Disse tre nummere har jeg funnet på blokka forløbig. MO22280 37112300 3100 Giret har nummer H5284R Quote Link to post
Walter_S Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 Angående Perkins 4.203 - har du sett etter her: http://www.okonomi-deler.no/pdf/perkins.pdf ? Quote Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Posted February 3, 2004 Author Share Posted February 3, 2004 Angående Perkins 4.203 - har du sett etter her: http://www.okonomi-deler.no/pdf/perkins.pdf ? takk skal du ha, men jeg ble ikke klokere Må sjekke bedre i morgen tror jeg! Motoren går i hverfall rundt. Puh Nå må jeg ut og gjøre teltet ferdig for kvelden, ser ikke det døyt da men. Quote Link to post
SveinHa Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 Grunnen til at jeg lurer litt er at det ikke er noe motstand på girskift."Dingsen" kan vel gjerne kalles girspak...... På hydrauliske gir er girspaken kun en ventil og de kreftene som skal til for å bevege den er ofte i hovedsak grunnet en fjærbelastet brems slik at spaken "smetter i posisjon" og ikke flytter seg av seg selv. Ventilen styrer retningen på oljestrømmen som igjen aktiverer den ene eller andre clutchen for hhv. forover eller akterover. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
M/S Bastard Posted February 3, 2004 Author Share Posted February 3, 2004 "Dingsen" kan vel gjerne kalles girspak...... På hydrauliske gir er girspaken kun en ventil og de kreftene som skal til for å bevege den er ofte i hovedsak grunnet en fjærbelastet brems slik at spaken "smetter i posisjon" og ikke flytter seg av seg selv. Ventilen styrer retningen på oljestrømmen som igjen aktiverer den ene eller andre clutchen for hhv. forover eller akterover. Girspak ja Sånn er det når det regner og presenning skal på plass, litt stressa Da regner jeg med at gearet er i orden. Bare motoren igjen da. Lurer på hvilken type Perkins det er. Regner med at det er Perkins ihvertfall. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.