tenor Startet 11.April.2003 Link til dette innlegget Startet 11.April.2003 Hallo der ute.Etter 15 år uten båt er tiden kommet igjen. Ny farkost,nye problemstillinger. Det jeg egentlig lurer på er i hvilken grad montering av badeplattform på et tradisjonelt snekkeskrog påvirker sjøegenskapene (giring i medsjø etc.) mvh tenor Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 11.April.2003 Link til dette innlegget Svart 11.April.2003 Badeplattformen monteres jo et stykke over vannlinjen. Nå er det jo ikke spesielt mye løft i hekken på ei tradisjonell snekke, men en liten plattform uten noen tung ankervinsj veier ikke stort og bør ikke by på særlig store problemer. Skal du derimot bruke plattformen til noe mer enn å bade i fra og samtidig noe mer enn bare noen rør og spiler av begrenset størrelse..... Ta en titt på www.ilas.no Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 11.April.2003 Link til dette innlegget Svart 11.April.2003 Har ikke noen erfaring med snekke og badeplattform selv. Men det er litt å studere her til snekkefolkene kommer med sine råd: http://www.batsystem.se/ http://www.tra-mar.no/Produkter/Dekksutsty...er/snekker.html Båtsystems løsninger kan du få kjøpt også i Norge. Men det kan være vel verdt å studere prisene i Sverige..... Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
tenor Svart 12.April.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2003 Jeg var muligens litt for kjapp med å legge ut problemstillingen uten å ha sjekket tidligere saker under "Kategorier"Litt av et skattekammer for en som må oppgradere seg. Takk for svar,jeg kommer nok igjen med nye spørsmål. MVH tenor Sitér dette innlegget Link to post
ABu Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Heisan Jeg er temelig ny i gamet. Men jeg har kjøpt en scand 25. Jeg vil gjerne ha en badeplattform til denne. Ingen todelt men en som dekker hele bak. Hvor kan en få kjøpt en slik uten å bli ruinert. Ikke galssfiber men med teak og syrefast. Takker for alle tips. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Hei ABu, Billigste jeg har sett er Claes Ohlson. Ca.1000,- for plattform inkl teak, og 700,- for stige. Dette er riktignok en todelt løsning og ikke akkurat det du spør etter. Sitér dette innlegget Link to post
ABu Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Ja jeg har sett at de har det på Clas Ohlson. Jeg har også sett på de andre linkene som er nevnt her : ihlas og de svenske linkene men alle har todelte badeplattformer. Men som jeg nevnte er jeg ute etter hel plattform. Det er mange som har det på denne type båt . Så en eller annen plass må en få kjøpt dette. Så hvis noen har noen bra tips... mvh ABu Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Her er hel plattform http://www.tra-mar.no/Produkter/Dekksutsty...motorbater.html Sitér dette innlegget Link to post
ABu Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Her er hel plattform http://www.tra-mar.no/Produkter/Dekksutsty...motorbater.html Beklager men jeg har en scand 25 og da passer vel ikke de platttformene som er rette... ellers takk Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 det så jeg nå ja! Men jeg skal sjekke i noen blader her fordi jeg mener og ha sett hel plattform til snekke! Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Heisan! Hvorfor ikke lage en selv, da får du den akkurat som du vil. Du har vel en eller annen fingernem person i din vennekrets . Bygde selv en men den er to delt til min Hanto bedre enn ny. og det er vel enklere å bygge en hel ville jeg tro?? Lykke til Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
M/S Bastard Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Det blir i hverfall en hel del billigere og bygge selv! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 ...Men jeg skal sjekke i noen blader her fordi jeg mener og ha sett hel plattform til snekke!Det er jeg svært interessert i tips om. Alle jeg har sett fram til nå er todelte. Håper du finner noe. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Hvorfor ikke sjekke på www.scand.no. Der finner du også tlf.nummer til fabrikken. Snekka blir produsert igjen, og de kan vel gi noen tips. Sikkert ikke billig å kjøpe der, men eventuelle tips er vel gratis Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 17.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2003 (...) men eventuelle tips er vel gratis Ja, så lenge det ikke er en Jeanneau GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 19.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2003 leste på et svensk forum et sted at "boystoysheaven ( CLAS OHLSSON ) også har plattformer til seilbåter. Noen som kan verifisere dette ? Jokeren kunne trenge en plattform / jollebrygge.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
ABu Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 JaJa Hadde virkelig håpet at noen visste om et eller annet firma som selger badeplattformer til sjekter (scand 25) har sendt forespørsel til Scand, men prisen der er vel høyere enn andre. Håper fremdeles på ett svar ... trenger ingen badeplattform før til våren.. men kjøper når som helst. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 22.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2003 Henger meg på denne tråden, da dette også er om badeplattform. I sommer i god sjø forsvant 2 av teakplankene på plattformen, og disse vil jeg gjerne erstatte. De er 20mm tykke, 700mm lange og skråskjært fra 70mm til 150mm. Er det noen som hvet hvor man får tak i slikt? Har lett og spurt mange steder, men de bruker visst tynnere teak nå? Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 22.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2003 Du kan jo sjekke hos Lona Listehøvleri i Arendal, tlf. 37 03 61 70. De har i alle fall mye rart i teak. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2003 forsøkt WWW.billingstadtrelast.no ? de har vel et av landets største utvalg tror jeg.. Alternativet blir å kjøpe en som er for tykk, å slipe høvelen. Teak er HARDT.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
hagebaat Svart 4.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2004 Hei, har en saga 24 som jeg gjerne skulle batt badeplattform på. Er det noen som har erfaring med badeplattfor på en slik båt. ER det noen som lager slike plattformer i østfold eller må den kjøpes hos f.eks AS Maritim? Venter på sommer'n Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 4.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2004 Er du litt fingernem eller har noen venner som er det er det kjapt å lage en slik(e). Har gjort det selv, har Hanto 24, lagde to en på hver side av badetrappa. Skal se om jeg finner et bilde og legge ut etter hvert. Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Svein H Svart 4.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2004 Hei, Mener å huske at det er et firma som heter T.Weberg el. noe sånt i Østfold el. Vestfold som lager slike. Vet ikke om de eksisterer mer, men kanskje noen andre vet ?? Svein Sitér dette innlegget Svein H Link to post
Hulda Svart 4.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2004 For eksempel denne: Produksjon av rustfritt/syrefast « 31/01/04 12:15 » Sitér i svaret Rediger Fjern -------------------------------------------------------------------------------- Noen har spurt meg etter produsent av rustfrie båtdetaljer. Husker ikke hvem det var. En seriøs produsent som leverer kvalitet er iflg. min hjemmelsmann: Torleif Weberg tlf.: 69348426, foretaket er lokalisert i Østfold syd. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 4.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2004 I denne kategorien finner du endel tråder om badeplattform. I en eller flere av disse trådene vil du finne noe av det du lurer på. Problemet ditt er tatt opp tidligere, men husker ikke nå akkurat i hvilke av trådene det var. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.