Jump to content

Marex Sun Cruiser med AQAD40, mangler 500omdr.

stoffer

Recommended Posts

Hei har en disel motor å mangler 500 omdr. Jeg har samme propell som alle andre har men oppnår ikke fart å turtal??? Motor går veldig pent å ikke noe tull, har skiftet filtere å alt som er men like vel mangler jeg asså!!! får 3100 på max motor er v.p. aqa 40? mener jeg, er 165 hk 6 sylyndret!

Blir Veldig glad for tips, :flag:

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig TRENGER HJELP!.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK skal unngås.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Har du sjekket luftfilteret også`?

Når du skriver "har samme propell" som alle andre så har du kanskje allerede sjekket av utvekslingen på drevet er den samme og at det er samme båter.

Også kan det jo være at du mister turtall nå om båten er grodd i løpet av sommeren - eller at den er blitt tung - for alle båter suger vann

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Om du oppnår mer turtall da er enten båten for tung (groe mm) eller så har du feil propell.

Mnjaa? Er det rusingsturtallet du snakker om skal vel det ligge klart over det du er istand til å hente på max fart. På min båt som skal oppnå 3850 på full fart (41B motorer) er rusingsturtallet ca 4200RPM. Det som kunne være interessant å vite er om du noengang har klart å hente fullt turtall på motoren. Husker ikke fullt turtall på 40B, men det skal vel ligge rundt 3700RPM?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...