Jump to content

Så ble ikkje båten solgt dette året heller.


Bømlafjord

Recommended Posts

Det er ikkje så enkelt å få solgt eldre båter lengre nei.

Nimbusen min har vert for salg i to år no men liten interesse på annonsa mi.

Nimbus 3000 på Finn

Noen synspunkter om hva som trekker ned på denne båten? evt hva som kunne vert bedre med annonsa?

Slik eg ser det kan det neppe vere prisen som er for høy, av andre båter i samme klasse som min ligger jo dei fleste over 500.000, ser ein på Nimbus 3000 er laveste pris over min kr 530.000.

Dei få telefonene eg har hatt på båten så har faktiskt kjøper spurt etter hva feil båten har siden prisen ligger så mykje under andre.

Båten er som det står i anonnsa, meget fin og har ingen feil eller mangler.

Har inntrykk av at båten hadde solgt seg lettere om den hadde hatt akterkabin, men det må da vere fleire som er som meg og heller foretrekker stor dekksplass.

Kjekk båt som eg egentligt er fornøyd med, og som eg gjerne kan ha noen år til.

Link to post
Share on other sites

Dekksplass er ikke in. Ikke kalesjebåter i den størrelsen heller. Dessuten vil ola nordmann ha nye båter. Annonsen ser kjempebra ut. Det gjør båten også. Syns uansett det ser utrolig ut at den ikke er solgt etter to år.

 

mvh

Viggo - som også har båt til salgs...

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Båten ser fin og velholdt ut. Du har muligens ikke truffet den riktige kjøperen enda. Bruktbåt utvalget er jo også rimelig godt for tiden. I og med kjøpers marked betyr prisen mye, om ikke alt. Har vært i markedet og solgt bil, ikke enkelt det heller. Ble solgt til slutt etter at prisen ble dumpet betydelig under markedspris for tilsvarende bil.

Link to post
Share on other sites

Fin båt og fin annonse, synes jeg.

 

For alt jeg vet kan motorene & drevene ha mange gode år igjen, men personlig ville jeg vel vært litt skeptisk til 23 år gamle motorer & drev med 1750 driftstimer.

 

Nå vet jeg heller ikke hvor trangt det er om båthavn-plasser på dine trakter, men det kan jo være at det er kul umulig å få plass, og derved tør ingen kjøpe båt heller om de ikke har plass fra før.

 

Generelt tregt marked nå i høst, det skal være. Men, uansett hvor tregt markedet er så blir alt solgt bare det er billig nok. Derved har man valget mellom å dumpe prisen eller å vente på bedre tider, som forhåpentligvis kommer med knallvær til våren....

Link to post
Share on other sites

....Noen synspunkter om hva som trekker ned på denne båten? evt hva som kunne vert bedre med annonsa? .....

 

Båten ser ualminnelig fin og velholdt ut; den gir virkelig et meget godt inntrykk.

Det eneste som jeg kunne tenke meg at man stiller er spørsmålstegn ved er at bildene er datert to år tilbake. Da kan man det slett ikke ta for gitt at den fortsatt er like fin - og lurer på hvorfor selgeren bruker "gamle" bilder.

Løsningen kan være å ta en runde gjennom bildene og beskjære dem slik at datobiten ikke kommer med . . . .

Lykke til med salget!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

...........Kjekk båt som eg egentligt er fornøyd med, og som eg gjerne kan ha noen år til.

Så hvorfor selge nå?

Kjempefin båt som ser ut til å være i meget god stand. Ingen feil på annonsen heller.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Kommentarer/svar på dine spørsmål:

 

Dette er ingen typisk vestlandsbåt, og dermed er kjøpergruppen kun på sørlandet/østlandet.

Båten har to motorer og atpå til med drev, hvilket jeg av den grunn tror få vil være interessert i.

Det er salong/sittegruppe foran, og det trekker ned....spesielt når den ikke har akterkabin. Det er jo akterkabinen som har vært denne modellens store fortrinn.

Ankervinsj akter mangler.

 

Båten er rett og slett for gammel til den prisen. Kanskje ville 350' være maks pris. Den har for mange konkurrenter i markedet, som gir mer båt for pengene, fordi dette bare er en båt for to personer.

 

Det som oppleves nå, er at markedet ikke er villig til å betale skyhøye prser for båter fra 80-tallet lenger. Toppen ble nådd for 1-2 år sden, og prisene raser....

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg tror ikke det er noe feil med verken båten eller annonsen. Meget ryddige begge to. Ergo må det være markedet det er noe feil med..

 

Kanskje potensielle kjøpere ikke vet hvor bra båt dette er? Mindre vanlig en folkebåten Baltic f.eks. Ellers tror jeg som andre også har påpekt, at det har blitt vanskeligere å selge båter fra 80 tallet til relativt høye priser.

 

Lykke til med salget!

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

Løsningen kan være å ta en runde gjennom bildene og beskjære dem slik at datobiten ikke kommer med . . . .

Nei, ikke gjør det, for noe må ha forandret seg på 2 år, og da blir folk bare skuffet.

 

Bruk få, beskrivende bilder, og likedan, la teksten være kort, oversiktlig og beskrivende. Personlig synes jeg bildene var for mye detaljer og for lite helhet - fikk ikke et intrykk av hele båten. En annen ting ( som du stort sett hadde gjort) - båten skal være helt nyryddet og nyvasket på bildene - omtrent som du ser den i butikk eller på fabrikk...

Link to post
Share on other sites

Supert med tilbakemeldinger! greit å vite hvor landet ligger :-)

Ikkje rart eg begynner å lure litt når det så og si er ingen respons på annonsa.

Men så er de det med å treffe rette kjøper da, som leter etter nett ein slik båt.

Tenker den blir solgt til våren, men hadde jo sluppet unna vårpussen da om den hadde blitt solgt no, så når våren kommer og båten står der og skinner så tenker eg vel slik som NilsPils skriver: Hvorfor selge nå?

 

Så hvorfor selge nå?

Kjempefin båt som ser ut til å være i meget god stand. Ingen feil på annonsen heller.

Selger nok mest pga en rygg som er lite samarbeidsvillig, eg liker å ha ting i orden, og jobber som eg før brukte noen timer på kan no lett ta flere dager. Men med å ta det i små økter får eg det no gjort.

Link to post
Share on other sites

Det er jo ingen tvil om at markedet ikke er spesielt samarbeidsvillig nå, som jo allerede er nevnt. For to år siden solgte jeg en skjærgårdsjeep på Finn.no etter en dag. La i august ut min nåværende båt, og fikk ikke så mye som en eneste henvendelse. Så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og vente til våren...

my_ads.gif
Link to post
Share on other sites

Personlig var jeg ute etter en eldre båt med singelinstallasjon av nyere/større motor da jeg kjøpte min for 4 år siden.

Jeg prøvde en eldre båt med doble VP AQD40 130 hk diesel men så at det var trangt for service og vedlikehold, og så også at prisnivået for båt med singel nyere/større motor ikke var noe høyere, og da får man automatisk lavere vedlikeholds og driftsutgifter (gikk jeg ut fra, men fikk jo motorhavari så den teorien sprakk :lol: )

Men det er mulig at mange tenker som meg og at det er årsaken til at du ikke får solgt den.

Mulig at AQAD30-motorene har et slags mer eller mindre fortjent/ufortjent rykte mener jeg å ha lest en plass???

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Dette er et stadig tilbakevendende tema i høst, så det er tydelig at markedet har kjølnet av. Samtidig ser vi at boligprisene ikke bare stagnert, de later hvertfall til å synke. Hvertfall her i Trondheim er dette hevet over enhver tvil. Det eneste som faktisk ser ut til å fortsatt være preget av frenetisk aktivitet, er hyttebygging og campingbiler/ vogner. Rart at hyttebyggingen ikke ser ut til å affiseres av det noe labrere bruktmarkedet for hytter, men det er vel naturlig at man gjerne vil ferdigstille påbegynte prosjekter før man permitterer de ansatte, og dermed slipper prognosene til media.

 

La oss håpe Gjedrem ser sannheten i hvitøyet i løpet av vinteren. Men så var det dette med torn i andres øyne kontra bjelker i egne igjen, da...

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Solgte min Marex Friendship i høst. Etter 3747 visninger og 112 finn.no videresendinger til epostmottager var det 1 - sier og skriver 1 - person som ringte siste uka før annonsen gikk ut, han var den rette kjøperen og det ble handel. Hadde da satt ned prisen et par ganger etter å ha lagt den ut som den billigste av de 4-5 annonserte Frindship'ene. Alt i alt så fikk jeg en pris som var ok tatt i betraktning av hva jeg ga for båten i 1999. Dette var en 1978 modell så den begynte jo å bli noen år.....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Har selv sømfart Finn siste året etter det perfekte prosjektet. Lukket kabin, eller mulighet for å bygge om til lukket, var et krav. Singel motorinnstalasjon (diesel), og helst med aksling var også viktig. Har stor sans for NB innredningsmessig, med stor kabin og liten lugar. For meg blir altså det meste feil med denne type båt. Tror nok mange vestlendinger deler deler en viss skeptis til kalesjebåter, i alle fall de mer aktive båtbrukerene. Selv om du har en flott båt, er utvalget stort i denne prisklassen, også med flybridge.

Link to post
Share on other sites

Blir spennende neste år da jeg skal legge Nord Westen ut på salg. Etter hva jeg leser så er eldre båter vanskelig å selge. Ser på Finn at det er få NW til salgs her på Østlandet. Prisen avgjør nok endel. Men jeg tror kjøpere også ser hvordan en bruktbåt er stelt opp gjennom årene. Hva som følger med av utstyr teller også, vil jeg tro.

 

Når det gjelder trawler-markedet så ligger dette også ganske stille for tiden.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

jeg er så glad for at jeg aldri skal selge min. iallefall ikke før jeg vinner i Lotto :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Hvorfor har du alle disse teppene oppe i styrhuset??. Det ser da ut som det er en veldig fin dørk der. Jeg ville tatt vekk teppene som ligger der. ( Vis dørken er like fin under da).

 

Ville også tatt flere bilder når båten ligger på land.

Tror heller ikke det er så lurt å skrive så mye om båten. Da får jo folk bare mer grunn til å ringe får å spørre om ting.

 

Er også enig at du burde ta mere oversiktsbilder. Båten kan virke litt trang med de bildene du har tatt. Ta av kalesjen å få et stort bilde av hele styrhuset. Ta bilde fra ei kai som er litt høy. Da får du tatt bilde ovenfra og ned fra forskjellige vinkler. Forfra og bakfra.

 

Ellers må jeg være hjertens enig i at denne båten ser veldig strøken ut!!.

 

Er ingen ekspert selv, bare noen tanker som slo meg inn.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Tror nok en ganske sikkert kan si at det er to motorer og drev som drar ned. Dette er potensielt mye utgifter ved og vedlikeholdet blir jo dobbelt. Dessuten er det jo slik at denne båten antakelig går vel så bra med en 41-200 hk motor og dermed vil nok mange foretrekke en slik. Min Fjord 815 hadde en 41 motor og overhaling kom på 170.000 inkl drev så jeg forstår veldig godt hvorfor ikke folk tørr å kjøpe gml båter med to motorer og drev...

 

Ellers ser båt flott ut så jeg ville nok satse på at kjøper som bare SKAL ha en slik med to motorer kommer rekende på en fjøl...

 

Som sammenlikning ble også Fjord 815 levert med dobble inst som din. Dessverre var også den vanskeligsolgt med to motorer. Med to motorer som bare har ulempene ved seg og ikke mye høyere toppfart f.eks, men heller lavere slik var det iallefall på Fjorden, 2*130 hk gav ca 26-27 knop, mens 200 hk gav 30... MEN, de ble jo solgt disse også så smør deg med tolmodighet og vent til våren, legg den ut for 399` så napper det nok. Lykke til!

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Min Fjord 815 hadde en 41 motor og overhaling kom på 170.000 inkl drev så jeg forstår veldig godt hvorfor ikke folk tørr å kjøpe gml båter med to motorer og drev...

 

Jeg har en TAMD 40 motor, og har vel forestilt meg at en overhaling er i fremtiden. Hva i alle dager er det som kan få regningen så høy ? Hvis man ser bort fra drev, hadde det vært mulig å få et innblikk i servicen ?

 

Hilsen

Are

Link to post
Share on other sites

Vet det er flere meninger om dette, men selv ville jeg kun lagt ut bilder av båten uten bilde av personer og også fjerne absolutt alt av personlig utstyr, pyntegjenstander, tepper, dyner og puter osv osv

 

Husk det er ikke "din" båt en kjøper skal kjøpe, men "sin" båt!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...