Jump to content

Billige refleksrør, Stavanger-Området

Sleipner93

Recommended Posts

Hei!

Har planer om montering av danskebysse i båten min (Egentlig er det en bysse av merke Retor eller Zetor) men lurer på hvor jeg kan få tak i rør til den? Det blir sansynligvis en kort bit jeg trenger og evt et 45graders bend... Er det noen som vet om hvor jeg kan få dette billig evt noen har noe liggende å støve? :wink:

Tror ikke jeg ville tatt sjansen på det. Husk på at røyken inneholder gasser som kan ta livet av deg om det ikke er 100% tett!!

Bortsett fra dette vil nok også trekken bli for dårlig med tynnere rør...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Tror ikke jeg ville tatt sjansen på det. Husk på at røyken inneholder gasser som kan ta livet av deg om det ikke er 100% tett!!

Bortsett fra dette vil nok også trekken bli for dårlig med tynnere rør...

Ok... Da får jeg finne noen som selger 70mm da :smiley:

Bare en tanke, Sleipner:

I og med at du legger såpass mye arbeide i å finne "billige" refleksrør, går jeg ut i fra at Shelby Teknikk sine (originalimportør) er for dyre for deg.

- Riktig så langt?

Årsaken til at disse rørene er så dyre er jo at de er produsert i syrefast stål og varer (nesten) livet ut. Under vanlige forhold en fornuftig ivestering.

- Riktig?

Synes å huske at jeg leste - et eller annet sted - at du egentlig tar peiling på å selge din nåværende båt i nærmeste fremtid, at du i hvertfall IKKE vil investere noe særlig i den? Altså, vil du ikke investere dyre penger i et anlegg som mest sansynlig bare skal våre et år, e.n.s. ?

- Riktig?

Svarer du 3 ganger riktig nå, så ville jeg heller gått til en lokal blikkenslager og be om pris på røykrør i svartstål. Disse vil garantert holde i 5-6 år, kanskje ikke så pene (du kan nok ikke speile deg i dem...) men de gjør nok jobben sin! Den dagen du selger båten (allerede neste år?), vil neppe stålpipa være særlig utslagsgivende for salgspris.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Delvis riktig Walter_S.. Jeg har planer om å selge skuta til neste år for å gå til anskaffelse av en større båt med større overbygg :yesnod:

Jeg har nesten alle delene jeg trenger håper jeg! Bastard har gitt meg en gjennomføring og min far har muligens en "pipe" liggende i båten. Jeg regner derfor med å egentlig bare trenge en kort røyrbit.. Og jeg har heller lite penger å jeg får nok ikke så mye penger igjenn for denne skuta med det markedet som er her i Rogaland..

Og egentlig så var jeg jo på jakt etter et "vanlig" refleks rør og lurte på om noen visste om noen som solgte det relativt billig i området her.. Evt noen hadde en bit jeg kunne kjøpt.. Denne med eksoslangen var jo en idê som kom opp her.