Sleipner93 Startet 4.November.2007 Del på Facebook Startet 4.November.2007 Hei! Har planer om montering av danskebysse i båten min (Egentlig er det en bysse av merke Retor eller Zetor) men lurer på hvor jeg kan få tak i rør til den? Det blir sansynligvis en kort bit jeg trenger og evt et 45graders bend... Er det noen som vet om hvor jeg kan få dette billig evt noen har noe liggende å støve? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.November.2007 Del på Facebook Svart 4.November.2007 Biltema har fleksibel, rustfri eksoslange man kan bruke med godt resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2007 Det var jo forsåvidt genialt, hadde de bare hatt med 70mm i diameter også! Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 4.November.2007 Del på Facebook Svart 4.November.2007 (redigert) Maritim har, og jeg kjøpte mine fra shelby teknikk (egersund) PS refleksrørene er svakt koniske, og kan bli litt kjeitete å sette sammen hvis de er kuttet. Redigert 4.November.2007 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.November.2007 Del på Facebook Svart 4.November.2007 De som selger til lastebiler og denslags kan sikkert hjelpe. Vangbo kan hjelpe fant igjen linken, de har stålslanger fra 1/2" til 14" Jeg har planer om tørr eksos så disse kommer nok jeg til og handle fra Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2007 Kan jeg kutte 2 snitt på enden av Biltema-Slangen å utvide den å klemme den fast med ei sangeklemme å pasta som holder det tett? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Tror ikke jeg ville tatt sjansen på det. Husk på at røyken inneholder gasser som kan ta livet av deg om det ikke er 100% tett!! Bortsett fra dette vil nok også trekken bli for dårlig med tynnere rør... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sleipner93 Svart 5.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2007 Tror ikke jeg ville tatt sjansen på det. Husk på at røyken inneholder gasser som kan ta livet av deg om det ikke er 100% tett!! Bortsett fra dette vil nok også trekken bli for dårlig med tynnere rør... Ok... Da får jeg finne noen som selger 70mm da Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Bare en tanke, Sleipner: I og med at du legger såpass mye arbeide i å finne "billige" refleksrør, går jeg ut i fra at Shelby Teknikk sine (originalimportør) er for dyre for deg. - Riktig så langt? Årsaken til at disse rørene er så dyre er jo at de er produsert i syrefast stål og varer (nesten) livet ut. Under vanlige forhold en fornuftig ivestering. - Riktig? Synes å huske at jeg leste - et eller annet sted - at du egentlig tar peiling på å selge din nåværende båt i nærmeste fremtid, at du i hvertfall IKKE vil investere noe særlig i den? Altså, vil du ikke investere dyre penger i et anlegg som mest sansynlig bare skal våre et år, e.n.s. ? - Riktig? Svarer du 3 ganger riktig nå, så ville jeg heller gått til en lokal blikkenslager og be om pris på røykrør i svartstål. Disse vil garantert holde i 5-6 år, kanskje ikke så pene (du kan nok ikke speile deg i dem...) men de gjør nok jobben sin! Den dagen du selger båten (allerede neste år?), vil neppe stålpipa være særlig utslagsgivende for salgspris. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Sleipner93 Svart 5.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2007 Delvis riktig Walter_S.. Jeg har planer om å selge skuta til neste år for å gå til anskaffelse av en større båt med større overbygg Jeg har nesten alle delene jeg trenger håper jeg! Bastard har gitt meg en gjennomføring og min far har muligens en "pipe" liggende i båten. Jeg regner derfor med å egentlig bare trenge en kort røyrbit.. Og jeg har heller lite penger å jeg får nok ikke så mye penger igjenn for denne skuta med det markedet som er her i Rogaland.. Og egentlig så var jeg jo på jakt etter et "vanlig" refleks rør og lurte på om noen visste om noen som solgte det relativt billig i området her.. Evt noen hadde en bit jeg kunne kjøpt.. Denne med eksoslangen var jo en idê som kom opp her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.