lano2 Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Er det mye vindfang i en mast ? Jeg har en krybbe med 5 støtter pr side, og den står på solid underlag. (Betong ) Hva er sannsynligheten for at en båt kanter i krybben ? - Hvordan kan det evt. skje ? ....vrir den seg evt. ut, eller knekker noe ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Danskebåtene holder hverandre orientert om stormen som er i vente. Akkurat nå er det ingen problemer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
MaLang Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 På nrk viste de en bro hvor det blåste 10m/s... Dakar... i dag hadde vi snitt vind på 22m/s på jobb:) - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Det er en grunn til at alle må ta ned mastene i begge båtforeningene jeg er med i... Når båtene er oppe til vårpuss med mast, så skal fallene fra toppen av masten strekkes ned og festes til noe som står godt. Ett fall på hver side av båten.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Ben Sin Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Pent brukt Regina til salgs. Noe plastarbeidere må påregnes. Mast kan medfølge som byggesett. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Krybben følger med båten, og er i perfekt stand. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Den kan velte. Men det skal mye til.... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
lano2 Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Burde jeg ha rullet inn seilene ? Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Er det meldt storm på dine kanter også lano2? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Sun Flyer Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Her i Bergen har vinden nå begynt å øke. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
lano2 Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Full storm i Stavanger nå... http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article543567.ece Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
roaldbj Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Det er ikke ofte vi ser slike værbilder: Håper at det går bra i Stavanger og områdene omkring. Sitér dette innlegget Link to post
LTKH Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Var nede i havna for andre gang nå, merkbart friskere, kjenner at vinden rusker godt i deg. Mortavika ble stengt for ikke lenge siden. Rusker godt i huset og i nabo trærne.... Føler vel at det ikke er helt gale enda...blir spennede og se utover kvelden/natta. Skal ta en tur kl 2300 samt en kl 0400 og se om "gullet" Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Helt vindstille i Marikoven (Askøy) nå. Er nok ganske "stille før stormen" her... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Sun Flyer Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Det er lurt å ihvertfall ta ned rullefokka når båten skal stå lenge på land. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
SveinHa Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 (redigert) Ved å legge litt godvilje til så er toppen muligens nådd. På Røvær har der vært oppe i 35.1 m/s og der er en viss nedgang nå... Redigert 8.November.2007 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Hafrsfjord Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 (redigert) http://www.yr.no/sted/Norge/Rogaland/Sola/Ræge/ Observasjon fra Sola målestasjon3,7 km fra punktet Ræge I dag kl 21 (45 minutter siden) 7°Regn. Sterk kuling, 20,4 m/s fra nordvest. Redigert 8.November.2007 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Nå først begynner det å dra seg til her på bergenskanten...... Hørte akkurat nå når dette skives at det helt plutselig begynte å blåse..... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Nå tror jeg nok vi har Andrea på besøk, ja... Foreløpig full kontroll. Fordelen med å bo i båten er at man ikke sitter hjemme og lurer på hvordan båten har det. Ulempen er at slike netter blir det dårlig med søvn... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Douro Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Er det mye vindfang i en mast ? Jeg har en krybbe med 5 støtter pr side, og den står på solid underlag. (Betong ) Hva er sannsynligheten for at en båt kanter i krybben ? - Hvordan kan det evt. skje ? ....vrir den seg evt. ut, eller knekker noe ? Du kan nok ta det rolig, Lano2. Det er ikke meldt mer enn sterk kuling på dine strøk - og atpåtil fralandsvind. Kreftene på riggen vil ved sterk kuling være halvparten av kreftene dersom det skulle blåse full storm. Du risikerer nok neppe en gjentagelse av denne episoden: Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Ennå stille her på østsiden av askøy, men frøken fryd ligger å biter negler ombord i båten sin inne i bergen.. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Når går det i surr for kranene ved Vikting stadion/Hinna park - Bokstavlig talt! http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article543617.ece Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Frøken Fryd Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Tidi du Ida Marie, jeg sitter her og spiser popcorn jeg, også har jeg ikke svære treskøyter fortøyd med strikk som nærmeste nabo heller da, gå å se til båten din nå! Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 8.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Her i Stavanger/Tananger har vi hatt 56 knop i kasten ( full/sterk storm ).....og mer skal komme. Fra Avinor melder de opp i 60 knop i gust ( 3 knop fra orkan) >>> ENZV (STAVANGER/SOLA) <<< METAR 082150Z 33037G50KT 5000 SHRA FEW006 SCT012 BKN016 07/05 Q0980 TAF (FC) 082000Z 082106 33038G50KT 9999 -SHRA SCT010 BKN020 TEMPO 2106 4000 SHRAGS SCT008 BKN012CB TEMPO 2103 34048G60KT TAF (FT) 081700Z 090024 34045G 60KT 9999 -SHRA FEW012TCU BKN020 TEMPO Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.