Ficher Startet 6.November.2007 Del på Facebook Startet 6.November.2007 (redigert) Tror de på vestlandet bør ta en kikk på båten/fortøyninger før torsdag .......bare et tips. ( mulig liten til full storm fra nord) MER HER.... http://e24.no/boers-og-finans/article2087501.ece og her http://e24.no/boers-og-finans/article2087501.ece Redigert 6.November.2007 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Ekofisk ligger 280 km sør-vest fra Stavanger. Tror ikke det er noen grunn til krisestemning. Årsak til evakuering er nye bølgekriterier som selskapet har lagt til grunn. Er vel ikke meldt noe særlig mere enn 10 m bølger. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Hentet fra met.no Hordaland Torsdag kuling av skiftende retning. Regn, snø i fjellet. Litt stigende temperatur. Fra natt til fredag nordlig kuling, storm på kysten. Snøbyger og sluddbyger på kysten, ellers opphold og perioder med sol. Kaldere. Lørdag nordlig kuling som minker til bris. Lite eller ingen nedbør. Kaldt. I slutten av perioden ventes en sørvestlig værtype med kuling og nedbør. Mildere. Så fortøyningene kan nok med fordel sjekkes ja Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Careka Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Her i Vest bør man altid fortøye med Storm i tankene. så såver man godt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sydvesten Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Det er ikke mye snakk om evakuering på Grane i allefall når jeg reiste ut i dag.... men det er litt trekk her ute akkurat nå.... er mere usikker på om jeg kommer inn igjen i morgen til øltreffet i Bergen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ficher Svart 6.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2007 Ekofisk ligger 280 km sør-vest fra Stavanger. Tror ikke det er noen grunn til krisestemning. Årsak til evakuering er nye bølgekriterier som selskapet har lagt til grunn. Er vel ikke meldt noe særlig mere enn 10 m bølger. Er ikke snakk om og krisemaksimere,.......kun forbygge skader. ( alltid noen som ikke får disse STORM meldingene med seg.) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Prognoserne (GFS) taler om vind op til 60 knob i middelvinden i Nordsøen. Så det er ikke en almindelig høst-storm. Der er lidt voldsommere sager på gang... Andy Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Her ute vi ligger å jobber ca. 120 nm øst av Peterhead, Skotland. Er det meldt max bølgehøyde på 14 meter natt til Fredag. Prognosene sier at det skal begynne å løye Fredag formiddag og ned til max 10 meter. I følge prognosen så skal den bølgehøyden holde seg i allefall frem til Søndag kveld. Nå er det forholdsvis rolig med bølgehøyde på en 6-7meter. Regner med at vi starter seilas inn til Peterehead i løpet av Torsdag formidag. Kan ikke dykke i de bølgene alikevel. Greit med en helg i Peterhead Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hansi Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 60 knop i Nordsjøen der hvor offshore installasjonene er plassert vil jeg ikke kalle noe mer enn en vanlig storm. Bortsett fra på de sydligste feltene på norsk sokkel hvor det normalt ikke blåser så mye. Snakker vi om 60 knop langs kysten er det vel noe mer uvanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 (redigert) vi får gå en ekstra tur rundt huset og stramme opp bardunene , det kan blåse godt her ute i Øygarden. Redigert 6.November.2007 av hpb70 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Hils på Andrea, slik tror man hun ser ut natt til fredag: Frem til natt til lørdag har Andrea utviklet seg en smule. Hun kommer til å ha med seg kald luft fra polare områder - så den hvite guffa kommer nok til å fare forbi nesetippen rimelig horisontalt. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Honduras Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 vi får gå en ekstra tur rundt huset og stramme opp bardunene , det kan blåse godt her ute i Øygarden. Har hørt at det enkelte steder på vestlandet blåser så ille at man må spikre malinga fast på veggen.... Nå på senhøsten blåser det så mye her i Sarpsborg at jeg vurderer å sveive inn markisene Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Otto R Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 På Gullfaks er det nå 46 knop(gjennomsnitt 41 knop) og max bølgehaøyde 9,4 m ( significant 6,0m). Det er meldt sterk storm mm til fredag, så det blir uvær ! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 I følge http://ocean.dmi.dk går Andrea i land på kysten ved Stavanger torsdag klokken 17 GMT ved vindhastigheder på op til 30 m/s i MIDDELVINDEN. Over de kommende timer vil det blæse storm fra nordvest på hele kysten ned til Lindesnes. Det vil føst begynde at løje mærkbart af fredag formiddag. Tid til at sikre løse genstande! Andy Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Det varsles nå (10:14)nordvestlig full storm fra Sognefjorden til Jæren mellom kl. 19 og 21. Sterk storm kan frekomme i korte perioder i utsatte kystrstrøk. Tror paraprlyen får være hjemme i kveld..... http://www.bt.no/vaer/article437783.ece Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Hei, Jeg har båten i en havn som er litt utsatt ved nordvestlige vinder. Har satt opp en del ekstra tauverk. Siden jeg bor i båten regner jeg ikke med så mye søvn i natt. Føler på meg at en del båter kommer til å få skader i kveld. Får håpe de fleste benytter seg av muligheten for sjekke fortøyningene når det braker løs. mvh Viggo posisjon N 60.27.06, E 5.17.82 Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Mariell Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Ligger borti Peterhead. vind 65 knop og økende. Må si det lufter godt inne i havna her. Divemaster. Vi ligger på bunkers kaia rett ved siden av båthavnen. Kikket i kikkert bort på båten din. Ser ut til å ligge greit var ikke mye bevegelse å se der borte. vinden er Nord vestlig. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
index Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Har båten liggende på land for øyeblikket, helt yttert på kaikanten! Liker det ikke, hadde følt meg tryggere om den lå på sjøen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Naurstad Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Hei, Jeg har båten i en havn som er litt utsatt ved nordvestlige vinder. Er det her du ligger? Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Blue_Dragon Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Tror denne stormen er sterkt overdrevet. Yr.no melder om Sterk kuling i Stavanger og liten kuling i Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Vi får vente å se om det blir noen storm. Det er i hvertfall flere som tar forholdregler, Denne videoen forteller hvordan man bør fortøye båten skikkelig http://www.ba.no/Video_import/article3113170.ece På Frydenbø Båtsenter hadde de i hvertfall dårlige erfaringer med å la båtene ligge på sjøen sist gang det var storm i området. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Her er fly-vejrudsigten for Haugesund lufthavn (Karmøy) short-TAF: ENHD 081100Z 081221 23025G35KT 9999 -SHRA SCT010 BKN015 TEMPO 1221 4000 SHRAGS SCT008 BKN012CB PROB30 TEMPO 1221 TS BECMG 1518 29025G35KT BECMG 1821 35040G58KT Eller med andre ord: Fra i aften 40 knob med 58 knob i stødene - eller storm med orkan i vindstødene. Andy Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Skulle ønske jeg hadde båten på sjøen nå.... En mast som stikker 22 meter opp i været fra brygga er det litt vindfang i .... Holder krybba ? - Spørsmålet er dagens ingeniørnøtt .... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 (redigert) Kan virke som at met/yr har litt problemer med å spå vinden. Redigert 8.November.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Eller med andre ord: Fra i aften 40 knob med 58 knob i stødene - eller storm med orkan i vindstødene. Andy PS Orkan begynner først ved 63 knop. Og da i gjennomsnitt for peirode over 10 min. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.