Jump to content

Varsler snøstorm i Bergen. Oljeplattformer evakueres.

Ficher

Recommended Posts

Hentet fra met.no

Hordaland

Torsdag kuling av skiftende retning. Regn, snø i fjellet. Litt stigende temperatur. Fra natt til fredag nordlig kuling, storm på kysten. Snøbyger og sluddbyger på kysten, ellers opphold og perioder med sol. Kaldere. Lørdag nordlig kuling som minker til bris. Lite eller ingen nedbør. Kaldt. I slutten av perioden ventes en sørvestlig værtype med kuling og nedbør. Mildere.

Så fortøyningene kan nok med fordel sjekkes ja :yesnod:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Det er ikke mye snakk om evakuering på Grane i allefall når jeg reiste ut i dag.... men det er litt trekk her ute akkurat nå.... er mere usikker på om jeg kommer inn igjen i morgen til øltreffet i Bergen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ekofisk ligger 280 km sør-vest fra Stavanger. Tror ikke det er noen grunn til krisestemning. Årsak til evakuering er nye bølgekriterier som selskapet har lagt til grunn. Er vel ikke meldt noe særlig mere enn 10 m bølger.

Er ikke snakk om og krisemaksimere,.......kun forbygge skader. ( alltid noen som ikke får disse STORM meldingene med seg.)

Her ute vi ligger å jobber ca. 120 nm øst av Peterhead, Skotland. Er det meldt max bølgehøyde på 14 meter natt til Fredag.

Prognosene sier at det skal begynne å løye Fredag formiddag og ned til max 10 meter. I følge prognosen så skal den bølgehøyden holde seg i allefall frem til Søndag kveld. Nå er det forholdsvis rolig med bølgehøyde på en 6-7meter.

Regner med at vi starter seilas inn til Peterehead i løpet av Torsdag formidag. Kan ikke dykke i de bølgene alikevel.

Greit med en helg i Peterhead :cheers:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

vi får gå en ekstra tur rundt huset og stramme opp bardunene , det kan blåse godt her ute i Øygarden. :flag:

Har hørt at det enkelte steder på vestlandet blåser så ille at man må spikre malinga fast på veggen.... :crazy:

Nå på senhøsten blåser det så mye her i Sarpsborg at jeg vurderer å sveive inn markisene :wink:

Hei,

Jeg har båten i en havn som er litt utsatt ved nordvestlige vinder. Har satt opp en del ekstra tauverk. Siden jeg bor i båten regner jeg ikke med så mye søvn i natt. Føler på meg at en del båter kommer til å få skader i kveld. Får håpe de fleste benytter seg av muligheten for sjekke fortøyningene når det braker løs.

mvh

Viggo

posisjon N 60.27.06, E 5.17.82

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Ligger borti Peterhead. vind 65 knop og økende. Må si det lufter godt inne i havna her.

Divemaster. Vi ligger på bunkers kaia rett ved siden av båthavnen. Kikket i kikkert bort på båten din. Ser ut til å ligge greit var ikke mye bevegelse å se der borte. vinden er Nord vestlig.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Her er fly-vejrudsigten for Haugesund lufthavn (Karmøy)

short-TAF: ENHD 081100Z 081221 23025G35KT 9999 -SHRA SCT010 BKN015 TEMPO 1221 4000 SHRAGS SCT008 BKN012CB PROB30 TEMPO 1221 TS BECMG 1518 29025G35KT BECMG 1821 35040G58KT

Eller med andre ord: Fra i aften 40 knob med 58 knob i stødene - eller storm med orkan i vindstødene.

Andy

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...