sharko Startet 6.November.2007 Del på Facebook Startet 6.November.2007 (redigert) Har demontert noen oljerør (smørolje) på min yanmar: Noen som vet hvor en kan kjøpe nye kopperskiver, uten å bli ruinert hos en Yanmarforhandler (absolutt alt av deler er svindyrt der). Hovedsaklig medgår to typer, innvendig diameter Ø12mm og Ø20mm. Kopperskivene ses anbrakt mellom oljerør og bolt. Ved tilførsel av olje (smørolje) til turboen, lå det en "rød" o-ring av gummi. Jeg kjenner kun til sorte, antar derfor den rød er pga sterk varme - finnes varmebestandige o-ringer å få fatt i? Håper på tips fra kunnskapsrike båtfolk! Redigert 6.November.2007 av Metrosen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 De fleste jernvareforhandlere har vel dette vil jeg tro. Kjøper selv disse hos Jernia i Halden. Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 6.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2007 De fleste jernvareforhandlere har vel dette vil jeg tro. Kjøper selv disse hos Jernia i Halden. -Har de noe spesielt handelsnavn? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 -Har de noe spesielt handelsnavn? Hva med WG-bilutstyr?..........hvis slikt finnes hos deg Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 -Har de noe spesielt handelsnavn? Kobberpakninger, kjøpes hos rørleggere, bilveksteder, Tingstad, Hydroscan, Tess. Tess og Hydroscan har stort utvalg av o-ringer også, men om de har varmebestandige vet jeg ikke, hør hos turbo verksteder Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Prøv hos et verksted for dieselpumper, de har kobber for myk forming og stål chims/skiver/pkn for mer utsatte varme plasser. Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Gullfisk Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 (redigert) Hvis kobberringene ikke er ødelagt, går det vel å ta en propanbrenner og gløde de på nytt så er de myke igjenn? Har gjort dette ved et par anledninger, og det er like tett. Hvis ikke det er gummi på de da. Redigert 6.November.2007 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 (redigert) Vil absolutt ta med firma GH Fittings, som har et brukbart utvalg av kobberpakninger og tilbehør til fornuftige priser. Se vedlegg: http://www.fittings.no/oslo/ghfittings.nsf...CA?OpenDocument TLF. 41403899 Redigert 6.November.2007 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.