Enzo Startet 7.November.2007 Del på Facebook Startet 7.November.2007 (redigert) Skal investere i en stasjonær VHF radio og på seatronic så har de nå tilbud M-Tech M T500 DSC Brukervennlig og avansert VHF med GMDSS/DSC klasse D. Kompakt enhet med sprutsikkert håndsett. Radioen har multikanal mottak som gjør at du alltid har kontakt med "digital" nød og oppkallskanal 70. MT-500 DSC VHF har alfanumerisk tastatur på håndsettet og tilkobles GPS via NMEA slik at fartøyets posisjon sendes ut ved en eventuell distress-sending. Sender på 1 og 25W. Vår normale pris, kr: 1 950.- Salg 1850.- Er dette en ok radio til mitt bruk , jeg bruker VHFveldig lite , kaller vel opp tjøme radio 2-3ggr i året samt snakker med andre båter under 10ggr i året. Redigert 7.November.2007 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Fin radio men det er noe rart med senderknappen... Hvis man trykker den inn kan den bli hengende inne. Noe som ikke er så bra, Men kaster et blikk ofte på radioen. Har snakket ganske Langt med denne radioen Og antenna er 4Moh. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Ludde Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 (redigert) Har denne ombord koblet opp mot kartplotteren, og den fungerer alldeles utmerket. Har ikke hatt noe trøbbel med den, og mener at dette er mye radio for pengene. Redigert 7.November.2007 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Enzo Svart 7.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2007 Jeg har en Garmin 420 kartplotter med inebygd antenne , kan jeg koble denne radioen opp mot den med NMEA og få opp kordinatene på VHF displayet ? Kan den også fungere slik at jeg bare kan trykke distress knappen så ser de rette hvor jeg er osv ? Om knappene henger seg opp så er det vel reklamasjon så det regner jeg med er problemfritt , tenker bare på om det kunne finnes en enda bedre radio i samme prisklasse som jeg kunne valgt ? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Farsan har også en slik radio han kan også henge seg opp på sendern. Bare følg med at det ikke står Tx når du er ferdig. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Hvor er det de selger denne VHFen? Eg vill åg ha! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
MajorAndy Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Jeg har haft "forgængeren" til denne radio i to både. Fuldt tilfreds med begge! Og ja - du kan godt forbinde NMEA-ud på din Garmin med NMEA-ind på radioen for på den måde at udnytte DSC-funktioner som DSC-distress med automatisk overførsel af position. (Det afhænger jo af din Garmin dog, om den far NMEA-ud - men jeg vil blive svært overrasket hvis den ikke har det...) Andy Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Som du kan lese i innlegg 1, Seatronic Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Som du kan lese i innlegg 1, Seatronic Sier meg ingen verdens ting, men søkte på google og fant butikken Men jeg finner ingen plass at den er på tilbud.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Ben Sin Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Du får henvise til denne tråden Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 God ide Men er det noen som vet om denne radioen har dobbel nyttevakt? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hafrsfjord Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Sier meg ingen verdens ting, men søkte på google og fant butikken Men jeg finner ingen plass at den er på tilbud.... Her er linken http://www.seatronic.no/ Varesøk > Varegruppe L-Å > VHF ......litt nede på siden. Men her ligger prisen litt høyere Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2007 Den nye M-TECH MT 500 DSC fra Belamarin as er svært rimelig og lettbrukt VHF. Kompetent som de dyrere konkurrentene men den har likevel alle internasjonale kanaler inklusive L1 och L2. M-TECH er en klasse D DSC VHF med NMEA inngang, er kompakt og har et stort og lettlest digitalt display. Knappene på både håndsett og apparat er bakgrunnsbelyste.Tastaturet på håndsettet gjør at kanalbytte blir både enkelt og bekvemt.M-TECH er vanntett og har selvfølgelig norsk bruksanvisning. Tekniske spesifikasjoner: Vekt: 1,1kg med mikrofon Mål: 153mm (B) x 61mm (H) x 158mm (D) Driftsspenning: 13,6 V DC med isolert chassi Strømforbruk: Under sending; 6A ved 25W, 1A ved 1WVed standby; 0,2A Antennebehov: En antenne, 50 OHMs impedans med PL259 kobling Konstruksjon: UV bestandig kabinett med bakgrunnsbelyste knapper av silikongummi Vanntett i henhold til CFR-46 Temp område: - 20°C till + 50°C LCD: 4 rader med 11 karakterer hver. Stort og tydlig display. Justerbar kontrast og dimbar bakgrunnsbelysning på display og tastatur. Høyttaler: Frontmontert av vannbestandig polypropylen Håndsett: Tastatur med 12 st bakgrunnsbelyste knapper Eksterne tilkoblinger: NMEA inn og kontakt for ekstern høytaler. för ekstern høyttaler Posisjon Send/motta funksjon kan vises på plotter hvis plotter kan. Scanning funksjon Husker 32 MMSI nummer Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Men er det noen som vet om denne radioen har dobbel nyttevakt? Mener å huske å ha lest en gang at det er et krav som gjelder alle VHF. Rett meg hvis jeg tar feil, for det er mulig jeg er på gyngende grunn her. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Hvor er det de selger denne VHFen? Eg vill åg ha! http://www.malfix.no/ryddehjornet.pdf Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Jeg har forsøkt å lese litt om dette, og etter det jeg kan se har den flere forsjellige muligheter når det gjelder kanalscanning. Det står: 3 channel scanning modes. Priority, All and Memory Scan Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 http://www.malfix.no/ryddehjornet.pdf Der er den jo enda billigere! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bliss X Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Og en forretning jeg absolutt kan anbefale, Seilaren. Stort sett alt jeg har av båtelektronikk er kjøpt der. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Vet du om de sender varer vestover Bliss X? Isåfall får jeg sende dem en mail i næremre fremtid. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
m/s draugen Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Vet du om de sender varer vestover Bliss X?Isåfall får jeg sende dem en mail i næremre fremtid. De sender overalt.Har kjøpt en del ting av de,aldri noe tull. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Seilaren ønsker seg denne VHFen til 17 års dagen. Nå får vi se om personen bak Seilaren klarer og bestille den slik at den kommer frem i tide.. :wink: (Skal på VHF kurs hos Poseidon om 2 uker. Du store min, som jeg gleder meg ) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bliss X Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Lykke til med VHF kurset. Har sendt deg in IM, Seilaren. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Takk, Takk Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Jeg tok VHF sertifikat hos Poseidon i våres - det anbefales. Nå tar jeg D5L der. Det eneste jeg savner på min VHF (som heller ikke denne m-tech'en har) er et "rullehjul" for kanalvalg. Dette tror jeg er hendig når en skal bla frem og tilbae mange kanaler. Det er ikke et stor problem. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Har denne radioen, fikk dog ikke montert den i båten før jeg solgte. Havner nok i den neste ..... Radioen er bra den, jeg fikk den for kr. 1200 ifjor, splitter ny i pakken, en kunde som hadde bestilt men så ombestemte seg så den ble liggende i butikken.... Du kan programmer "memory scan", da scanner den over de kanalene du har lagt opp, kan være 1,2 eller mange. Og joda, den har rullehjul for kanalvalg på radioboksen. På mic'en er det knapper for 1kanal opp eller ned. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.