Jump to content

Er M-Tech M T500 DSC en OK VHF radio


Enzo

Recommended Posts

Skal på VHF kurs hos Poseidon om 2 uker. Du store min, som jeg gleder meg :flag:

Ja, jeg gleder meg også; det blir flere fra baatplassen.no på det kurset :smiley:

Jeg tok VHF sertifikat hos Poseidon i våres - det anbefales. Nå tar jeg D5L der.

Takk for anbefalingen!

Det ligger forøvrig an til å bli et like stort kurs som da du gikk; nå er 15 påmeldt og det pleier å komme "et renne" de siste dagene . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jepp :flag:

 

Ringte ham tidligere i dag. Morsom og hyggelig mann. Virket som en meget seriøs og bra butikk.

 

Liker dette som står på nettsiden; :lol:

NB! Til nye Kunder:

Vi har en meget liten butikk!

 

Besøker du oss i sentral sesong?

Kom ikke i hast, du bør ha god tid.

 

Godt humør og / eller gal humor er nødvendig.

 

Fortvil ikke, ventetiden er vanligvis godt betalt.

 

Hjertelig velkommen

til en uvant dimensjon!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Garmin 420 kartplotter med inebygd antenne , kan jeg koble denne radioen opp mot den med NMEA og få opp kordinatene på VHF displayet ?

Kan den også fungere slik at jeg bare kan trykke distress knappen så ser de rette hvor jeg er osv ?

 

Denne modellen har jeg i båten min (installert i våren) og er så langt fornøyd. DSC er meget nyttig da radioen kan kobles til kartplotteren/GPS slik at posisjonen vil komme frem på VHF displayet. I tillegg kan du bare trykke på knappen (rød) og vil også ha mulighet til å velge en av de punktene skrevet på engelsk hvilke type problem det gjelder og sende den videre sammen med posisjonen. Deretter kommer hjelpen.......... Dette er spesielt nyttig for meg ettersom jeg er hørselshemmet. Vi kan også lære barna og kona om å bruke denne knappen i tilfelle jeg ikke er i tilstand til å utføre denne handelen av en eller annen grunn....

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

Hva kostet hele hærligheten hjem på døra inkl alt?

 

1621 så langt. Mulig det i tillegg kommer et momskrav etterhvert men ikke sett noe til det så langt. Jeg har altså kjøpt samme vhfen som Oddgeir. Merk at denne skal være EU-versjon og registrerbar på vanlig måte. Seatronic tar vel 3990 på høstsalget sitt...

Link to post
Share on other sites

Men eu merkingen er ikke OK og du har heller ikke fritidsbåtkanalene.

 

7110 får du både som US og EU modell. Det er bare å velge når du bestiller.

L-kanalene kan du programmere inn i etterkant tror jeg. Jeg har aldri brukt disse kanalene, og ser ikke behovet.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

Dette med senderknappen er litt merkelig. Prøvde det på den på båtmessa og den kunne også henge seg opp

Dette skjer hvis man trykker fort på sendeknappen (noe som er fristende for barn)

 

Men ingen fare, Bare kast et blikk på skjærmen en gang i blandt :smiley:

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Har du tenkt å ha en sekundær vhf i cockpit eller høyttaler for vhf i cockpit? vi har en billig bærbar vhf med i cockpit for å følge med på k16, samt at det er litt ok å ha en vhf i cockpit når vi er ute og seiler med andre "kompisbåter" - og slipper å gå "ned" for å bruke vhf. alternativt - kan du montere den i nærheten av cockpiten slik at du kan høre den uansett?

Link to post
Share on other sites

Nå er båten min så liten, at det blir ikke så så stort problem. Planen er å bare ha den stående på fult volum når jeg seiler slik at jeg hører den. Jeg har ofte radioen på med dårlig Roglandsmusikk når jeg seiler, og det går helt greit. :drink: (vann)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med VHF Seilaren!

 

Jeg skal gå på samme kurs som deg og jeg regner med at jeg blir yngste deltaker på bare 14 år. Jeg har for øyeblikket nesten kjøpt meg en Sailor RT-2048 VHF som befinner seg i Danmark. Jeg ser fram til kurset neste Mandag og regner med noen hyggelige kvelder Jan! :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...