Seilaren Svart 10.Desember.2007 Del på Facebook Svart 10.Desember.2007 Da var VHF eksamen bestått! Gratulerer til Sleipner som også besto med glans Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
GeirT Svart 10.Desember.2007 Del på Facebook Svart 10.Desember.2007 Da var VHF eksamen bestått! Gratulerer til Sleipner som også besto med glans Grattla ! Så nå kan du "ALT" om nødmeldinger å sånnt ?Når du har fått montert VHF'en. Så tren på å kalle Rogaland på DSC eller en annen båt, om du har en å teste mot. Greitt å få det inn i fingrene, da tviler du mindre den dagen du må gjøre det i en fart ! Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Sleipner93 Svart 10.Desember.2007 Del på Facebook Svart 10.Desember.2007 Da var VHF eksamen bestått! Gratulerer til Sleipner som også besto med glans Takk, eg slo deg på feil! Eg hadde 0 Kossen føles det å bli slått av en mindreårig? :smash: Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 10.Desember.2007 Del på Facebook Svart 10.Desember.2007 Du fikk lette spørsmål din sløkkas Håper på å montere VHFen i løpet av Juleferien Geir. Men kan ikke teste så mye før jeg får masta på plass Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 10.Desember.2007 Del på Facebook Svart 10.Desember.2007 Jeg og Seilaren kan kommunisere isammen, så venner vi oss nok til det! Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 10.Desember.2007 Del på Facebook Svart 10.Desember.2007 (redigert) Grattis - Vi får utveksle mmsi når dere får det, slik at jeg får lagt dere inn - foreløpig er det ikke så mange andre jeg kjenner som har mmsi, selv om de har vhf - *host* Redigert 10.Desember.2007 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.Desember.2007 Del på Facebook Svart 10.Desember.2007 Du må nok kalle meg opp manuelt ettersom min Sailor RT-2048 ikke har DSC, men du kan jo få MMSI nummeret mitt når jeg får det i fremtiden! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 10.Desember.2007 Del på Facebook Svart 10.Desember.2007 Ja det blir morsom Bjørngb! Har du BP vimpel? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Seff har jeg BP vimpel - henger alltid høyt - for øyeblikket på Grassholmen.... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Er det du som har en gummibåt med gul stripe på dekk? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Hei, har ikke sett den med BP vimpel ;-) Regner med en tur ned i båten i dag før jeg skal på D5L kurs hos Jan :-) Det er alltid gøy Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Hvet ikke om det er du som prøver og lure meg litt nå, eller om det var jeg som spurte dumt.. Men siktet til om det var din seilbåt som hadde en gummibåt med gul stripe på dekket til seilbåten. Hvertfall bare den seilbåten jeg har sett med BP vimpel på Grasholmen. Hvis du ligger på den siden mot SS (Stavanger Seilforening) sin havn. (Ikke jollehavnen) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 (redigert) Jepp - stemmer nå.... Vi har tatt inn zodiac'en for vinteren - den har ligget på fordekket i sommer... (koblet ikke helt riktig med en gang) Redigert 11.Desember.2007 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Er det D5L kurs eller D5LA? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Jepp - stemmer nå.... Vi har tatt inn zodiac'en for vinteren - den har ligget på fordekket i sommer... (koblet ikke helt riktig med en gang) Da har jeg kontroll på deg. Har sett på båten din noen ganger. Men det er jo aldri folk der.. Har du brukt båten i sommer? Synes den har ligget der hver helg jeg har gått inn og ut av havnen.. Jeg ligger på Bølgebryteren til Stavanger Seilforening om sommeren. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hilmar 2 Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Grattis gutta nå blir det ikke mye ro på radioen fremover. Sleipner93 burde også få seg en DSC radio. maken som seilarens en kjemperadio! Nå har jeg hatt setfikat i litt over et halvt år og vært med i en del redningsaksjoner. Det blir deres dag også! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
bjorngb Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 (redigert) Har prøvt å være ute hver helg, men det lar seg ikke alltid gjøre med andre forpliktelser i helgene... sad but true som noen synger. har vel ikke været ute mer enn to hele helger siden sommerferien :-( Men det har ikke vært koseværet heller Redigert 12.Desember.2007 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Men ref. oppussingstråden din, så har jeg vært ute med båten etter at du har tatt din på land ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 ...... Jeg ser fram til kurset neste Mandag og regner med noen hyggelige kvelder Jan! Ja, nå er VHF-kurset ferdig og forhåpentlig ble det noen hyggelig kvelder? Jeg kan iallefall fortelle at kurset hadde 20 deltagere, resultatene var meget bra; men Sleipner93 var bestemann, med ganske nøyaktig 0 feil på hele prøven - og det er sjelden vare Gratulerer så meget, Ørjan! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
baatsman Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 O feil, er bare å ta av seg hatten for. En gratulasjon her i fra også Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sleipner93 Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Ja, nå er VHF-kurset ferdig og forhåpentlig ble det noen hyggelig kvelder?Jeg kan iallefall fortelle at kurset hadde 20 deltagere, resultatene var meget bra; men Sleipner93 var bestemann, med ganske nøyaktig 0 feil på hele prøven - og det er sjelden vare Gratulerer så meget, Ørjan! Det ble riktig noen hyggelige kvelder! Om du holder på endel år til så kommer jeg nok tilbake når det er på tide med D5L Nå blir det bare å vente til 18. Februar når jeg får sertifikat for og søke om konsesjon å få montert Sailoren!! Og siden radioen er Dansk! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Det ble riktig noen hyggelige kvelder! Om du holder på endel år til så kommer jeg nok tilbake når det er på tide med D5L Velkommen skal du være Ørjan; det er alltid hyggelig å ha med slike karer som deg! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Seilaren Svart 13.Desember.2007 Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 VHF sertifikatet kom i posten allerede i dag Men ref. oppussingstråden din, så har jeg vært ute med båten etter at du har tatt din på land ;-) Heldigen deg! Jeg har bare båtplass om sommeren. Det er på en ganske urolig bølgebryter.. Men jeg skal bare være glad jeg har båtplass egentlig Men jeg har altså ikke plass om vinteren, og det er faktisk dyrere og leie vinterplass på vannet enn å ta båten på land i Jåttåvågen der den står nå.. (Er medlem og på venteliste der, er også på venteliste for fast plass i Stavanger Seilforening) Dessuten har jeg en feil mer roret jeg må fikse. Men håper på å ha våten på vannet neste vinter.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
jørn Svart 26.Desember.2007 Del på Facebook Svart 26.Desember.2007 Nå har jeg fått blod på tann, og vil bytte ut den bærbare til stasjonær. Er det noen som har bygget inn sin M-tech MT-500 DSC? Ser at man får innbygningssett til den, men finner ikke noen som selger det!? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.Desember.2007 Del på Facebook Svart 26.Desember.2007 Alt nødvendig fulgte med. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.