Jump to content

Er M-Tech M T500 DSC en OK VHF radio

Enzo

Recommended Posts

Da var VHF eksamen bestått! :flag:

Gratulerer til Sleipner som også besto med glans :flag:

Grattla ! Så nå kan du "ALT" om nødmeldinger å sånnt ?

Når du har fått montert VHF'en. Så tren på å kalle Rogaland på DSC eller en annen båt, om du har en å teste mot.

Greitt å få det inn i fingrene, da tviler du mindre den dagen du må gjøre det i en fart !

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Hvet ikke om det er du som prøver og lure meg litt nå, eller om det var jeg som spurte dumt.. :lol:

Men siktet til om det var din seilbåt som hadde en gummibåt med gul stripe på dekket til seilbåten.

Hvertfall bare den seilbåten jeg har sett med BP vimpel på Grasholmen. Hvis du ligger på den siden mot SS (Stavanger Seilforening) sin havn. (Ikke jollehavnen)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Jepp - stemmer nå.... Vi har tatt inn zodiac'en for vinteren - den har ligget på fordekket i sommer... (koblet ikke helt riktig med en gang)

Da har jeg kontroll på deg. Har sett på båten din noen ganger. Men det er jo aldri folk der.. :lol:

Har du brukt båten i sommer? Synes den har ligget der hver helg jeg har gått inn og ut av havnen.. :wflag:

Jeg ligger på Bølgebryteren til Stavanger Seilforening om sommeren.

Fritjof Brandt

...... Jeg ser fram til kurset neste Mandag og regner med noen hyggelige kvelder Jan!

Ja, nå er VHF-kurset ferdig og forhåpentlig ble det noen hyggelig kvelder?

Jeg kan iallefall fortelle at kurset hadde 20 deltagere, resultatene var meget bra; men Sleipner93 var bestemann, med ganske nøyaktig 0 feil på hele prøven - og det er sjelden vare :wink::wink:

Gratulerer så meget, Ørjan! :flag::flag::flag:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Ja, nå er VHF-kurset ferdig og forhåpentlig ble det noen hyggelig kvelder?

Jeg kan iallefall fortelle at kurset hadde 20 deltagere, resultatene var meget bra; men Sleipner93 var bestemann, med ganske nøyaktig 0 feil på hele prøven - og det er sjelden vare :wink::wink:

Gratulerer så meget, Ørjan! :flag::flag::flag:

Det ble riktig noen hyggelige kvelder! Om du holder på endel år til så kommer jeg nok tilbake når det er på tide med D5L :wink:

Nå blir det bare å vente til 18. Februar når jeg får sertifikat for og søke om konsesjon å få montert Sailoren!! :flag: Og :flag_da: siden radioen er Dansk!

VHF sertifikatet kom i posten allerede i dag :flag:

Men ref. oppussingstråden din, så har jeg vært ute med båten etter at du har tatt din på land ;-)

Heldigen deg! Jeg har bare båtplass om sommeren. Det er på en ganske urolig bølgebryter.. :headbang: Men jeg skal bare være glad jeg har båtplass egentlig :smiley:

Men jeg har altså ikke plass om vinteren, og det er faktisk dyrere og leie vinterplass på vannet enn å ta båten på land i Jåttåvågen der den står nå.. :eek: (Er medlem og på venteliste der, er også på venteliste for fast plass i Stavanger Seilforening)

Dessuten har jeg en feil mer roret jeg må fikse. Men håper på å ha våten på vannet neste vinter.. :wink:

Fritjof Brandt

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...