Jump to content

Valg av farge

Jon-Kåre

Recommended Posts

Skal lage puter til å ha på benkene i lugaren på min 22 fots mahogny båt og er veldig usikker på hvilken farge jeg skal velge, er det noen av baatplassens medlemmer som har noen ynspunkter i sakens anledning. Alt av innredning er mahogny untatt taket som er hvit med bjelker satt samen av 4 lammeler der ennenhver er oregonpine tror jeg. Bra med lys gjenom vindu.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Blått eller blå/hvite striper (slik som i enkelte franske seilbåter) er nå mest maritimt og passer best i båt, synes nå jeg da.  :yesnod:

Jo blått og hvit er fint men går det egentlig så fint sammen med mahogny???? :nonod::lol:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg foreslår at du tar deg en trivelig surfe-runde på hjemmesidene til ulike forhandlere. Da kan du kose deg med bilder av forskjellige båter og innredninger, og se på fargevalg. Kanskje kikke innom bl.a. finn.no også å se på bilder i annonsene. Trolig lettere å bestemme seg når man ser det i sammenheng med øvrig innredning. Lykke til med arbeidet når du kommer så langt  :yesnod:

Mvh HaJ

Skal lage puter til å ha på benkene i lugaren på min 22 fots mahogny båt og er veldig usikker på hvilken farge jeg skal velge, er det noen av baatplassens medlemmer som har noen ynspunkter i sakens anledning. Alt av innredning er mahogny untatt taket som er hvit med bjelker satt samen av 4 lammeler der ennenhver er oregonpine tror jeg. Bra med lys gjenom vindu.

Hei

I og med at det kommer mye sollys gjennom vinduene tror jeg at jeg

ville gått for et skikkelig møbelstoff er er lysbestandig og ikke blekner

så fort.

Vi brukte det ombord hos oss, og er fornøyd med det.

Rederinnes fargevalg er vellykket, synes nå jeg.

(Se giver/hjemmeside/mine bilder/salong).

mvh

giver

P.s. Jeg er fortsatt ingen "racer" på innlegging av

URL (EllerHvaDetNåHeter) :flag:

Har alltid hatt veldig sans for mørkegrønn farge på puter/gardiner. Synes det står fint til mahogny.  :eek:

Hvitt er som nevnt også fint, men jeg ville styrt unna. Blir fort møkkete!

Har helet mot grønt eller rødt jeg og men er i tvil blått som linken til Brum viste til var heller ikke dum. Møbelstoff har jeg tenkt men en rimelig kvalitet som ikke koster skjorta. Kabinen har ikke ståhøyde oig blir litebrukt, når det gjelder falming så går det jo an å ha gardiner som man trekker til side når man vil ha lys. Men å bestemme meg ja det er problemet!!!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...