Jon-Kåre Startet 4.Februar.2004 Del på Facebook Startet 4.Februar.2004 Skal lage puter til å ha på benkene i lugaren på min 22 fots mahogny båt og er veldig usikker på hvilken farge jeg skal velge, er det noen av baatplassens medlemmer som har noen ynspunkter i sakens anledning. Alt av innredning er mahogny untatt taket som er hvit med bjelker satt samen av 4 lammeler der ennenhver er oregonpine tror jeg. Bra med lys gjenom vindu. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
KOB Svart 4.Februar.2004 Del på Facebook Svart 4.Februar.2004 Blått eller blå/hvite striper (slik som i enkelte franske seilbåter) er nå mest maritimt og passer best i båt, synes nå jeg da. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Jon-Kåre Svart 4.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2004 Blått eller blå/hvite striper (slik som i enkelte franske seilbåter) er nå mest maritimt og passer best i båt, synes nå jeg da. Jo blått og hvit er fint men går det egentlig så fint sammen med mahogny???? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
HaJ Svart 4.Februar.2004 Del på Facebook Svart 4.Februar.2004 Jeg foreslår at du tar deg en trivelig surfe-runde på hjemmesidene til ulike forhandlere. Da kan du kose deg med bilder av forskjellige båter og innredninger, og se på fargevalg. Kanskje kikke innom bl.a. finn.no også å se på bilder i annonsene. Trolig lettere å bestemme seg når man ser det i sammenheng med øvrig innredning. Lykke til med arbeidet når du kommer så langt Mvh HaJ Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
MS Victoria Svart 4.Februar.2004 Del på Facebook Svart 4.Februar.2004 Mitt valg er enkelt og klassisk - krem hvite, en farge som passer bra til en klassisk båt og som du ikke blir fort lei av. Lykke til med valget Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 4.Februar.2004 Del på Facebook Svart 4.Februar.2004 - krem hvite, en farge som passer bra til en klassisk båt og som du ikke blir fort lei av.Helt enig. Lyst ensfarget stoff passer veldig fint til mørkere mahogny, men det er jo en fare for at det fort kan bli skittent. Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 4.Februar.2004 Del på Facebook Svart 4.Februar.2004 Sjekk denne linken, så ser du hva denne karen har valgt. Litt av hver er kanskje ikke helt borte? http://www.trabatsakuten.nu/soraya.htm Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 5.Februar.2004 Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Skal lage puter til å ha på benkene i lugaren på min 22 fots mahogny båt og er veldig usikker på hvilken farge jeg skal velge, er det noen av baatplassens medlemmer som har noen ynspunkter i sakens anledning. Alt av innredning er mahogny untatt taket som er hvit med bjelker satt samen av 4 lammeler der ennenhver er oregonpine tror jeg. Bra med lys gjenom vindu.HeiI og med at det kommer mye sollys gjennom vinduene tror jeg at jeg ville gått for et skikkelig møbelstoff er er lysbestandig og ikke blekner så fort. Vi brukte det ombord hos oss, og er fornøyd med det. Rederinnes fargevalg er vellykket, synes nå jeg. (Se giver/hjemmeside/mine bilder/salong). mvh giver P.s. Jeg er fortsatt ingen "racer" på innlegging av URL (EllerHvaDetNåHeter) Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 5.Februar.2004 Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Har alltid hatt veldig sans for mørkegrønn farge på puter/gardiner. Synes det står fint til mahogny. Hvitt er som nevnt også fint, men jeg ville styrt unna. Blir fort møkkete! Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 5.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Har alltid hatt veldig sans for mørkegrønn farge på puter/gardiner. Synes det står fint til mahogny. Hvitt er som nevnt også fint, men jeg ville styrt unna. Blir fort møkkete! Har helet mot grønt eller rødt jeg og men er i tvil blått som linken til Brum viste til var heller ikke dum. Møbelstoff har jeg tenkt men en rimelig kvalitet som ikke koster skjorta. Kabinen har ikke ståhøyde oig blir litebrukt, når det gjelder falming så går det jo an å ha gardiner som man trekker til side når man vil ha lys. Men å bestemme meg ja det er problemet!!!! Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
KOB Svart 5.Februar.2004 Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Jo blått og hvit er fint men går det egentlig så fint sammen med mahogny???? Visst går blått og hvitt sammen med mahogny! Er ikke dette stilig, så vet ikke jeg. En får jo lyst til å kjøpte seilbåt bare pga. den flotte salongen Dete er en Beneteau Oceanis Clipper 393 Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
enter4u Svart 5.Februar.2004 Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Røde puter med kremhvite striper er jo pent da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.