Karla Startet 7.November.2007 Del på Facebook Startet 7.November.2007 Så har vi investert i bakkenett i heimen. Jeg var naiv og trodde at da kunne vi ta med dekoderen ombord og koble den mellom antennen på båten og USB-TV boksen (Pinnacle) som vi i noen år har brukt til TV ombord. Den kobles til en av USB-portene på laptoppen. Men nei, Pinnacle boksen vår har bare antenne inngang og ikke scart kontakt. Hva gjør vi da? Vet noen om det finnes løsninger som gjør at vi i de nye bakkenett- tider fortsatt kan bruke laptoppen til TV?? K Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Får man ikke kjøpt convertere fra skart til antenne? Hvi ikke dette er mulig må du nok kjøpe deg en tv tuner som har scart, video in eller s video Sitér dette innlegget Link to post
Karla Svart 7.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2007 Får man ikke kjøpt convertere fra skart til antenne? Mannen i Tv butikken sa nei. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 (redigert) Det fantes overgang fra scart til s-video og komposittsignal. Jeg har selv en slik, men jeg vet ikke om de er å få tak i lenger. En slik kan brukes hvis du skifter til et annet tv-kort som har inngang for s-video og/eller komposittsignal. Mulig kvaliteten på bildet kan bli noe forringet. Her er eksempel på tv-kort jeg mener kan brukes: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323238 Redigert: Overgang fra scart til s-video og kompositt finnes enda. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=105633 Redigert 7.November.2007 av Kurt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 (redigert) Dersom du venter litt vil det helt sikkert dukke opp TV kort med MPEG-4 som håndterer de nye signalene, hvor langt frem dette ligger kan jeg ikke svare på. men det kommer. Ser at det allerede finnes lösninger som denne feks: Hauppauge WinTV Nova T-stick. Redigert 8.November.2007 av Chrian (see edit history) Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Blue_Dragon Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 (redigert) SCART til Composite Video finnes i hvertfall og de fleste TV kort har dette. Redigert 8.November.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Slike overganger finnes i bøtter og spann hos Clas Ohlson, en higrade til kr.119 (38-1238) her og en billigere til kr.79 her. De har også med ledning ferdig på utgangen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SuperGnisten Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Hvis du få dette til e eg veldig interessert i løsningen, har forbannt hele systemet i en uke no. var også i god tro at en hdmi til dvi kabel fra boksen, til min 4:3 lcd skjerm skulle gjøre susen, men ikke "#¤&"%#¤& hvis en ikke har akkuratt den oppløsningen som den "#¤!&"¤%& boksen sender ut, så får en ikke noe bilde på skjermen.. no skal det sies at eg skal sende en meget sint mail te samsung og då. siden skjermen også sikkert er en del av problemet... no må eg til innkjøp av tv i stede, sjøl om dette e akkuratt det samme som skjermen eg har.. :headbang: Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Hafrsfjord Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Så har vi investert i bakkenett i heimen. Vet noen om det finnes løsninger som gjør at vi i de nye bakkenett- tider fortsatt kan bruke laptoppen til TV?? K Jeg kjøpte "en pose" med slike overganger på Clas Ohlson en gang, som aldri er blitt brukt. Inneholder: Scart video kit: Er det noe av dette som ser brukbart ut, så kan du få hele posen . Send meg en IM hvis du er interresert. Mvh Hafrsfjord Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 (redigert) var også i god tro at en hdmi til dvi kabel fra boksen, til min 4:3 lcd skjerm skulle gjøre susen Dette var jo en enkel metode, - dersom det hadde funket. Hold oss orientert om hva du får av svar på mailen din. Lars H. Redigert 8.November.2007 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
battello Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Dersom du ikke har videoinngang på Pinnacle, kan du gjøre følgende: Kjøp en RF-modulator, for eksemple denne fra Clas Ohlson. Du kan koble SCART kabelen som følger med mottakeren direkte til RF-modulatoren. Da får du analogt signal på UHF-kanalene 21-69 (men du får ikke lyd i stereo med denne løsningen). Sitér dette innlegget -battello Link to post
Lars H. Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Jo, dette var da også en løsning, og ikke var den kostbar heller. Men selvfølgelig måtte boksen gå på 9volt og ikke 12volt. Og denne løsningen er jo "å gå baklengs inn i fremtiden" . Her har en et rent RGB signal fra en digital boks som en modulerer opp til et UHF signal som en igjen demodulerer i TV'n (eller PC-adapteret). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
battello Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Jo, jeg er enig i at det er "gå baklengs inn i fremtiden", men det gir i alle fall mulighet til å se på TV med brukbar kvalitet. Jeg har en slik RF-modulator. Denne går ikke på 9 volt DC som vist på bildet, men på 12 volt AC (trekker ca 120 mA). Så adapteret må kobles til 220 volt, for eksempel via en inverter. Den kan ikke kobles til 12 volt DC p.g.a. spenningsdobling internt i modulatoren, noe som krever AC. Sitér dette innlegget -battello Link to post
SRA Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 (redigert) hva med heller å investere i en billig flatskjerm for pc, trenger ikke tuner når du har bakkenettdekoder Redigert 8.November.2007 av SRA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Hadde jeg hatt dekoder så hadde jeg kjøpt meg en billig LCD TV istedenfor laptopen. Da vil du få mye mere glede av signalet og en 15" koster jo ikke allverden. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 det viser seg at hvis en vil ha digital signalet på en vanlig pc skjerm MÅ den være HD klar... dvs klar for HDCP, som da tydeligvis er standarden for digitalt tv signal... så då får eg vel bite i det sure eple, og gå for en ny skjerm... :headbang: Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
terjekjh Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Her finner du noen duppeditter som kanskje kan hjelpe deg med å få på plass digitalTV http://www.arngren.net/digital-tv.html Har ikke prøvd de selv men ser ut til å være det du mangler til din PC. Sitér dette innlegget Link to post
Karla Svart 8.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2007 Takker for alle behjelpelige innlegg. Kanskje er løsningen nærmermere enn jeg trodde. (sånn er det å spørre først og sjekke etterpå) På baksiden av kortet er det tre andre innganger som jeg hadde glemt var der. Det er: -Stereo audio in. -S-video in. -Composite video in. Det betyr vel at med en overgang fra scart til S-Video eller Composite Video er jeg reddet? Må jeg da hente lyden separat til audio.inngangen? Når jeg får i hus de rette kablene og testet skal jeg melde tilbake. Nå er det tid for å vente på stormen som er ventet inn her i kveld, og litt utpå ta en tur ned og se til båten. Sitér dette innlegget Link to post
baltic-29 Svart 8.November.2007 Del på Facebook Svart 8.November.2007 Jepp..... der er løsningen din, du trenger bare overgang fra scart til S-Video... Koster nesten ikkeno.... Svideo er bare bilde, og så kobler du lyden ved siden av... Sitér dette innlegget Link to post
Karla Svart 10.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2007 Overgangen fra scart til Composite (med mini-jack for lyden) gjorde susen. Vi har digital-TV på laptoppen ombord! Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 (redigert) Har nettop bestilt digital USBTV til laptopen. Denne har nettopp ankommet landet og www.dinside.no (http://www.dinside.no/php/art.php?id=506980) har testet den ut. Denne skal også takle MPEG4 signaler (selv om det ikke står dette i annonsen hos Netonnet) som benyttes av RiksTV, men vil bare ta inn gratiskanalene fra NRK i Norge, men også de svenske kanalene som sender MPEG 2 går bra. I tillegg kan den visstnok brukes som analog til digital konverter: kan f.eks. koble til eldre analoge video kamera/VHS spiller for konvertering til digitale bilder som kan brennes på DVD.- noe som jeg har tenkt til å benytte for å konvertere gamle video8 filmer til DVD. Fant den billigst her: http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=498226 Mer om productet her: http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/P...+%28320e%29.htm Redigert 6.Mars.2008 av atletico1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Hold oss oppdatert på hvordan den funker da! Jeg trenger en slik i båten jeg også! Hentet hjem TV'en fra båten i dag, ingen vits at den står der nå som de analoge signalene er stengt av! Satser på laptop i stedet, hvis noen kan bekrefte at det fungerer OK. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
borref Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Nå ser det ut til å være et par varianter fra Pinnacle hvor spesifikasjonene inkluderer MPEG-4 (AVC/H.264) DVB-T tuner støtte. Pinnacle PCTV nanoStick DVB-T USB TV tuner og Pinnacle PCTV DVB-T Stick Ultimate, TV tuner Den første (nanoStick) mener jeg er "siste modell" fra Pinnacle og i spesifikasjonen skryter de av en ny "superfølsom" mottager - så kanskje det er håp for Laptop TV i sommer også. P.S. Jeg ser frem til å høre om denne hybrid varianten også kan benyttes og hvordan det fungerer i praksis (ekstern/intern antenne etc.) Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Hva trenger man av antenne i tillegg til dette tro? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Nå ser det ut til å være et par varianter fra Pinnacle hvor spesifikasjonene inkluderer MPEG-4 (AVC/H.264) DVB-T tuner støtte. Og disse to virker på MPEG-4? Ser bare at det står MPEG 1 og 2 i teksten, men kanskje det er noe som ikke står i klartekst jeg ikke helt forstår.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.