borref Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 For Pinnacle PCTV DVB-T Stick Ultimate, TV tuner må man laste ned en oppdatering fra Pinnacle som sier følgende: What's new: Support for the reception of DVB-T broadcasts in MPEG-4 AVC (H.264) format, in high or standard definition. To receive MPEG-4 AVC (H.264) channels, a free online activation of the H.264 decoder will be required. To activate the H.264 decoder, please go to TVCenter Pro – Settings – Information , press “Activate Features”, and select the decoder on the following page. This feature works exclusively with PCTV DVB-T Stick Ultimate. For Pinnacle PCTV nanoStick DVB-T USB TV tuner er dette inkuldert i pakken (kanskje siden det er et nyere produkt). Spesifikasjon på Pinnacle sine sider sier følgende: Tuner Digital terrestrial TV standard: DVB-T (MPEG-2, MPEG-4 AVC / H.264) Antenna input: MCX, 75 Ohm (MCX to IEC adapter included) For Hybrid-Pro varianten som trådstarter linker til kan jeg ikke finne noe hverken hos Pinnacle eller andre som tilsier at denne støtter AVC/H.264 (Riks-TV). Support sidene fra Pinnacle tilsier at dette produktet ble lansert i 2006 eller tidligere. Jeg tror at iveren etter å selge disse duppedittene er langt større enn "edrueligheten" og det er derfor ikke lett å orientere seg i dette markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Tror vi skal vente en stund før vi kan rope hurra her. Sitér dette innlegget Link to post
Pee49 Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Jeg bruker Mac od til dere som bruker det finnes det noe som heter eyetv hybrid. Dette er en usbbassert analog og digital tv tuner. Ikke stort større enn en minnepenn. Vanlig tvkabel kobles rett på. Har ikke fått testet på digitalt nett, men på analogt er det bra. Det digitale ligger i programvaren til maskinen så det skal fungere. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
GURIMALLA Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Her tror jeg Index har helt rett. Spørsmålet er jo også hvor du skal sette inn kortet for å motta tv2 pluss mange andre kanaler. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Kortlesere må vi vel bare glemme inntil Riks TV får laget sin egen USB tuner for PC! Men om vi kan få inn NRK kanalene så er det egentlig nok for min del. Bruker uansett ikke TV'en mye ombord, kun litt nyheter og kanskje et program i de verste regnbygene! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Arvid_A Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Jeg venter spent på testresultatene her. Den nåværende båt-TVen vår har ikke scart-kontakt, så dersom løsningen blir digitaldekoder pluss TV, så innebærer dette også ny TV. PC-løsningen virker imidlertid som et interessant alternativ! Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 (redigert) Hiver meg på her, har laptop 17 tommer skjerm som brukes til både kart, dvd, pc og TV. Pinnacle TV-kortet hadde jeg håpt at jeg kunne bruke. Har bestilt ordinært Glomex antenne, antar det er ok, leverandøren i Tyskland sier at den fungerer også til digital-TV. Blir ikke helt klok på dette... Jeg ser altså for meg at jeg bare trenger en dekoder, men jeg har ikke scart, men det finnes jo overganger som viser her... Redigert 6.Mars.2008 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Arvid_A Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Hiver meg på her, har laptop 17 tommer skjerm som brukes til både kart, dvd, pc og TV. Pinnacle TV-kortet hadde jeg håpt at jeg kunne bruke. Har bestilt ordinært Glomex antenne, antar det er ok, leverandøren i Tyskland sier at den fungerer også til digital-TV. Blir ikke helt klok på dette... Jeg ser altså for meg at jeg bare trenger en dekoder, men jeg har ikke scart, men det finnes jo overganger som viser her... Kommentaren min om scart var basert på at dersom jeg skulle benytte RiksTV-pakken med dekoder (f.eks. den omtalte Grundig-dekoderen) så krever denne scartilkobling til TVen. Hvis jeg derimot benytter PC og USB-tilkoblet dekoder, så er det snakk om vanlig antenneplugg inn i dekoderen, som igjen plugges inn i en USB-kontakt på PCen. RiksTV's digitale sendinger går i UHF-båndet. Såfremt Glomex-antennen tar inn UHF-båndet (forøvrig samme som TV2 sender på i dag), så kan den sannsynligvis også ta inn RiksTV's digitalsendinger. Sitér dette innlegget Link to post
Utkikken Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 (redigert) RiksTV's digitale sendinger går i UHF-båndet. Såfremt Glomex-antennen tar inn UHF-båndet (forøvrig samme som TV2 sender på i dag), så kan den sannsynligvis også ta inn RiksTV's digitalsendinger. RiksTV's digitale sendinger? Riks TV er vel ikke de som sender? RiksTV er vel en distributør blant flere: http://www.rikstv.no/Om-RiksTV/ Redigert 6.Mars.2008 av Utkikken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Men de eneste som distribuerer via bakkenettet, altså uhf båndet. Glomex er ypperlig til å ta inn signalene på. Man må ha godkjent dekoder fra Riks TV for å ta ned disse signalene. Disse dekoderne sender videre via scart eller hdmi. Med en slik inngang (eller overgang) på kortet i PC burde det gå å motta dette på PC. Men du må ha kort i tuneren. (gratis for NRK og TV2, eller abonnement for de andre kanalene) Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
index Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Trenger ikke kort for NRK... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lina III Svart 9.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2008 Glomex er ypperlig til å ta inn signalene på.Man må ha godkjent dekoder fra Riks TV for å ta ned disse signalene. Jeg ser at du og flere sier at Glomex-antennene er gode til å ta inn signalene. Er det noen som har erfaringer med andre antenner for digitale signaler? Jeg ser at Geonav nå har en ny antenne tilgjengelig som heter TVA4. Noen av dere som har erfaring med denne? Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 9.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2008 Digital terrestrial TV standard: DVB-T (MPEG-2, MPEG-4 AVC / H.264) Antenna input: MCX, 75 Ohm (MCX to IEC adapter included) For Hybrid-Pro varianten som trådstarter linker til kan jeg ikke finne noe hverken hos Pinnacle eller andre som tilsier at denne støtter AVC/H.264 (Riks-TV). Support sidene fra Pinnacle tilsier at dette produktet ble lansert i 2006 eller tidligere. Jeg tror at iveren etter å selge disse duppedittene er langt større enn "edrueligheten" og det er derfor ikke lett å orientere seg i dette markedet. Ja, etter nærmere undersøkelser viser det seg at Dinside.no hadde testet en Beta software version som ikke er tilgjengelig ennå for Hybrid PCTV sticken. Sender hybriden tilbake. Men bestiller man denne: PCTV DVB-T USB Stick Ultimate som Borref referer til og laster ned oppdateringen som linkes i annonsen skal det øyensynlig virke. Eller kanskje helst denne som vistnok skal virke allerede: Pinnacle PCTV nanoStick DVB-T USB TV tuner. Takk for tipset, får sende bestilling til komplett.no (bortsett fra at de er utsolgt for øyeblikket). Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 10.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2008 Eller kanskje helst denne som vistnok skal virke allerede: Pinnacle PCTV nanoStick DVB-T USB TV tuner. Det står da i det utvidete info at den krever 2GHz-prosessor. Det er vel ikke så mange som har i en Laptop. Men man kan jo prøve. Sitér dette innlegget Link to post
Romling Svart 10.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2008 Hvordan få inn NRK fra bakkenette på PC-en: Norske DVB-T på PC for Dummies -AJ Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 10.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2008 Syntes denne er var litt morsom... er vaffler et viktig tilbehør når man ser på RiksTV ? Sitér dette innlegget Geir Link to post
JanB Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 Hvordan få inn NRK fra bakkenette på PC-en: Norske DVB-T på PC for Dummies For "dummies"??? Eg forstod ikkje bæret. Men så er eg kanskje dummare enn "dummies" flest... Dersom det er så komplisert, ventar eg på ei enkel "plug and play"-løysing. Virka som eit forum for teknofile, det der, - ikkje for oss vanleg dødelege dummies. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Arnstein Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Jobber litt med å få de digitale bakkenettsendingene inn på laptopen via min Hauppauge WinTV PVR USB2 tuner. Etter at jeg fikk tak i en scart/videoS overgang får jeg synda inn på skjermen kun i sort/hvitt. Dekoderen er en Grundig, type grå. Hauppauge-tuneren har MPEG-2 digitalt videoformat. Er det her problemet ligger? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
EIN Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 (redigert) Jobber litt med å få de digitale bakkenettsendingene inn på laptopen via min Hauppauge WinTV PVR USB2 tuner. Etter at jeg fikk tak i en scart/videoS overgang får jeg synda inn på skjermen kun i sort/hvitt. Dekoderen er en Grundig, type grå. Hauppauge-tuneren har MPEG-2 digitalt videoformat. Er det her problemet ligger? Kan det være at scart på dekoderen ikke støtter s-video? Kun sort/hvitt bilde vil da komme, men kan fikses ved å koble sammen pinne 15 og 20 på scartkontakten. Se her: http://no.wikipedia.org/wiki/S-Video eller her Redigert 13.Mars.2008 av EIN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 14.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2008 Hei EIN, Takk for godt svar. Tror faktisk du er inne på det. Forbasket, skulle ha kjøpt scart/composite video-overgang. Skal holde dere orientert i saken. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Arnstein Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Så er scart/composite-kabelen testet. Får bildet fint inn i farger, men får ikke inn lyd. Har sjekket at mute ikke er aktivert hverken på PC eller i WinTV programmet. Hva kan det være nå da? Har for såvidt en mulighet til, nemlig å kople sammen pinne 15 og 20 på scart/videoS-kontakten. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
EIN Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Hverken composite video eller s-video bærer lyd. Har du koblet til lydkabel fra scartovergangen? Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 (redigert) Kjøpte en overgang på Clas Ohlson med scart/gul, rød og hvit RCA hannkontakter. Det er rart med det. Når man først setter seg i hodet at saken skal løses, så finner man som oftest løsningen til slutt. Den enkleste metoden for fiksing er selvsagt re-booting. Så også denne gangen, og vips kom synda inn på skjermen både i farger og med lyd. Takk for hjelpen. Nå er fjernsynstittingen berget for neste overnattingstur. Ser ikke så mye på tv utenom nyhetene, men rederinnen og matrosene liker å ha muligheten. Neste test på programmet er å prøve ut en en FM-sender beregnet for og sende lyden fra MP3-spiller til bilsteroen eller annen radiomottaker. Kjøpte en 3W sender på Biltema som går på AAA-batterier. Vil kople denne til 3,5mm stereokontakten på hodtelefonutgangen på laptopen. Lurer litt på om jeg kommer til å slå inn på naboens radio dersom vi ligger side om side. Rekkevidden er oppgitt til 3m. Får finne en frekvens langt nede i båndet. Redigert 20.Mars.2008 av Arnstein (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
atletico1 Svart 21.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2008 Det står da i det utvidete info at den krever 2GHz-prosessor. Det er vel ikke så mange som har i en Laptop. Men man kan jo prøve. Ja, jeg må tydeligvis ta med guttungens Laptop på tur. Han har duo processor så det bør holde. Min gamle Pentium 4 Mobile tror jeg bare er 1.8 GHz, men kanskje det går? Pinnacle specs Denne skal da virke med formatet det sendes med i Norge: TV Recording Formats: MPEG-1/2, DivX, MPEG-4 AVC / H.264 (for HDTV recordings only) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.