Jump to content

Båt med HT eller uten?

Leifer`n

Recommended Posts

:flag:

Jeg ser litt rundt på nettet at for eks DACAPO 8100 selges fra 450-550 tusen det er uten HT hva er en med HT verdt da?? Har hørt at HT båter ligger litt høyere i pris, det skjønner jeg i tilfelle ikke, for jeg skulle ikke ha HT før jeg så denne jeg har nå,, det angrer jeg ikke på,, for og si det sånn.

Er det noen som har en DACAPO 8100 med HT foresten. siden jeg hørte at 8100 var gått bort og nå heter 9000 så stoler jeg vel på dette...

Vært fint om noen med samme Båt ville legge ut bilder og litt forskjellige ting...

Glad for alle komentarer og hva dere mener og syntes om denne båten.

Tror nemlig dette er bare denne ene 8100 HT men om det er 9000 HT den heter nå så er det jo flere... :flag:

Edited by DACAPO-9000-HT (see edit history)

Det er kanskje ikke bygd så mange Dacapoer? Jeg har båt med HT, og ville ikke vært foruten. Egentlig kunne jeg tenkt meg tak over hele båten, med kaleskje kun i sidene. men så bor jeg på vestlandet da...

Hehe.... HT er vel et typisk vestlandsfenomen..... Kjøpte selv båt fra Stavangerkanten for noen år siden... Denne hadde HT, men denne er nå BORTE.... til fordel for kalesje..... Vi tror jo på sommeren her på Telemarkskysten... Skal du selge en båt med HT vil jo en annonse i BT være glimrende...hehe..

Skal ikke selge båten jeg, kjøpte den i August så jeg må få kjørt med den litt vel, Har satt i baugpropell og litt forskjellig nå så jeg gleder meg til og få brukt den til våren,,

Jeg får jo sol da for hele toppen kan jo tas bort..

hei hei

å jo da er da noen her med dacapo , har en 8100

med kalesje som vi har hatt i 4 år , ikke savnet ht ,

har nå bestilt ny bått også den med kalesje ,

ellers har vi vært veldig fornøjd med båten

Det er jo utrolig at båter til mange millioner må kneppe kalesje opp og ned, når cabrioleter har hatt enkle løsninger i 50 (?) år. Unntaket er askeladden sin z-serie...

men jeg liker helst HT for jeg liker ikke å bli solbrent på den delen som begynner å mangle hår på hodet :lol:

Det er jo utrolig at båter til mange millioner må kneppe kalesje opp og ned, når cabrioleter har hatt enkle løsninger i 50 (?) år. Unntaket er askeladden sin z-serie...

Helt enig, o.b.lix

Ja, det er egentlig merkelig at ikke fler produsenter har funnet enklere kalesjeløsninger. Noe har blitt forbedret, foreks. eget rom for nedfelt kalesje,men kalesjeknepping ser det ut til at vi må fortsette med. Ellers er det vel også et prisspørsmål å få løsninger lik Askeladden`s z serie . :yesnod: