Jump to content

Fint vær ute til å drive med båt inne


OdinIII

Recommended Posts


Finn Cato: Det har vært en flott dag til å drive med båt i dag! jeg kunne sitte inne i båten hvor tempen var ca +18C samtig se ut av vinduet i lagringshallen og obeservere at det snødde og blåste ute.

Riktig koselig og sitte å drømme om neste sessong, samtidig som jeg fikk gjort litt vedlikehold.


Hm.......Heldiggris!

 

Kunne tenkt meg å ha den i stua jeg. Det største hinderet nå om vinteren er jo oftest det å komme seg over dørterskelen til ytterdøra. For min del i hvert fall.

 

Mvh Jonny

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Fint vær i helgen ja.  :cool:

 

Koste meg ganske mye selv i helgen jeg. I går lagde jeg meg A-stativ til Selco'en av treverk som ble skrudd sammen. Hev over presenning. Etter dette begynte jeg forarbeidet til dobbeltbunnprosjektet omtalt i en annen tråd. Båten har vært slumsete lagret før jeg kjøpte den, så det var en del is innvendig som jeg gjøv løs på. Ute var det -1 grader og snødde så det stod etter. Men jeg skal hilse å si at det ble mer enn varmt nok under presenningen. Og da var jeg egentlig fornøyd jeg, årstiden tatt i betrakning. Temperaturen var levelig og jeg kunne sysle med båten.

 

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg reflekterte litt over hvordan det lett tar av når man driver slik off-season og suller med ting. Får jeg bare ordnet denne !@x#! dobbeltbunnen nå så... Da blir den jo egentlig ganske bra. Så da kan jeg koste på nytt trekk på setene. Men da blir den så fin at da bør den få et nytt strøk lakk utvendig. Med ny lakk, kan jeg ikke være bekjent med den "fillete" kalesjen, så da bør den få ny kalesje. Og gjør jeg det, så...

 

Noen som kjenner seg igjen? Bare i løpet av et par timer med arbeid på båten svir man av mange månedslønner bare ved hjelp av litt fantasi og båtduft i neseborene. Men du verden hvor moro det er.  :cheers:

Link to post
Share on other sites

Dette høres kjempefint ut. Hvor, Finn Cato og Sigurd, har dere fått disse prisene, ligger stedene i nærheten av sjøen?

 

FLIII er i underkant av 13 meter lang (med "søkke og snøre") og 3,8 meter bred. Høyden fra kjøl til toppen av radaren er ca 5,5 meter? Vekten kan jeg antagelig få ned i 9 tonn om jeg rydder ut og tømmer tanker etc. Derfor hadde det vært fint om man skulle spandere på damen en vinterferie innedørs, om hun kunne løftes rett fra vannet og inn, og vice versa.  Er det plass og høyt nok under taket til en varm vinterferie for damen tror dere?

 

Kanskje noen andre vet om et sted hvor det kan være plass til henne for en overkommelig pris? :cheers:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...