Jump to content

"Vinklesliper" type poleringsmaskin fra Biltema, erfaringer.


Stitch

Recommended Posts

Jeg har lenge ønsket meg polermaskin til båtpussen, men synes det var litt drøyt å bruke 2-3000 kr på et slikt verktøy som brukes såpass sjeldent. Så etter litt leting fant jeg maskinen jeg trengte for en rimelig penge 499,-: 1200w turtallsregulering fra 600 til 3000 rpm, polermaskin av typen "vinkelsliper". Finnes jo masse rimelige alternativer av polermaskiner, men de jeg har prøvd har ikke funket spess bra :-(. Brukte den i dag og den fungerte helt perfekt ! Lånte en sånn dyr modell av en kompis i våres under båtpussen da, men denne fra Biltema artikkelnr: 17-080 fungerte akkurat like bra ! Denne kan hermed trygt anbefales. Sammen med Akryl Pasta fra MAX WAX og vaslinolje er kanskje den værste delen av båtpussen unnagjort nå i november for min del.

Redigert av Stitch (see edit history)

Mvh

Stitch

Albin Nova

Link to post
Share on other sites

Kan bare si meg enig i at en ikke trenger dyre og kostbare poleringsmaskiner. Jeg kjøpte en tilsvarende (ser lik ut som den på Biltema) men selges på Mekk sine butikker (www.mekk.no). Den leveres av Best-Tools og er på 900W maks (ikke 1200W som Biltemas) og kostet meg kr. 299.-

 

Er positivt overrasket og sammen med poleringsvoks fra Selaclean (Autoglym) satser jeg på at båten skal være lett å gjøre rent til våren. Jeg tok hele båten (31 fot) på noen kvelder (et par timer hver kveld) i startet på oktober.

 

/Øystein

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...