rogeri Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 "Dum som ei ape", blir ofte brukt om mennesker! Er det noen som virkelig kan sette seg inn i hvordan dette må føles for ei uskyldsren ape??? Nei, tenkte meg det!! Nu må vi pinadø skjerpe oss i ordbruken, og lære oss litt empati overfor andre skapninger!!! Aper er ålreite dyr. Gi dem den anerkjennelsen de fortjener og de vil oppføre seg på denne måten: http://www.metacafe.com/watch/865433/dancing_monkeys/ Kjølsvin det samme, fjernt fra enhver logisk synonym sammenheng. Like fjernt som en illeluktende skipskjøl sammenlignet med en velduftende sprøstekt juleribbe!! (Aner en liten avsporing her, men "det var ikke jeg som begynte"!) Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Da skjedde vel det som mange fryktet... Diskusjonen dreide fra fremmedkulturelle på sjøen, til hvor mange koner de dreper i året... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Mariell Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Approps muslimer og båter; de må vel ha en muslimsk båt med koranen i ruffen og kompass som peker mot Mekka. Akkurat som med Muslimske biler.. Åssen blir misvisningen da? Skal ned til Singapore å være med på siste del av byggingen av ett nytt kran/rørleggings skip. Besetningen kommer hovedsaklig fra Malaysia og og båten har derfor fått Hallal sertefikat. Blir dårligt med Svineribbe til jul i år. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Viking. Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Føler at denne tråden har "tatt av litt" ... Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
BårdK Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Huff, her var det mye grums. Slik blir det når man slutter fra tenkte og innbilte (og til og med reelle) gruppeegenskaper til enkeltindivider. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Blir dårligt med Svineribbe til jul i år. Neida, det behøver det ikke bli. Den skal bare ikke tilberedes der Halal mat tilberedes. Også kan du begynne å glede deg til den daglige Iftar under Ramadan. Så mye god mat trodde du ikke var mulig. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 ....Bading i burka er ikke spesielt utbredt..... Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
MT. Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Ingierstrand eller Huk...? Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Nøtterøy Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Skal ned til Singapore å være med på siste del av byggingen av ett nytt kran/rørleggings skip.Besetningen kommer hovedsaklig fra Malaysia og og båten har derfor fått Hallal sertefikat. Blir dårligt med Svineribbe til jul i år. Send en IM så tar vi en "jule" øl her nede! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Er det mange her som kjenner, i ordets rette betydning, en såkalt innvandrer? Inkluderer vi dem eller forventer vi bare at de skal integrere seg, sy seg bunad og like lutefisk og "Glade Jul"? Nei, jeg tror ikke det er mange her som gjør det. Men, personlig kjenner jeg innvandrere i ordets rette betydning. Jeg er ikke mindre bekymret over fremtiden til de minste etter å ha skummet denne tråden. Jeg håper flere får muligheten til virkelig å bli kjent med våre nye landsmenn. Jeg kan garantere at verden ser litt annerledes ut etterpå. Jeg håper vi får se mennesker fra alle landsdeler og kulturer på sjøen. Kanskje sjøen kan bli et sted alle føler seg like velkomne? Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Det er mulig å være kritisk til deler av integreringspolitikken selv om man kjenner mange innvandrere. Selv jobber jeg sammen med mange, og de representerer absolutt et positivt tilskudd til miljøet på jobben. Og når det gjelder politikk på dette området, så er det innvandrerne selv som er de mest kritiske. De skjønner ikke hvorfor Krekar fortsatt er her. De skjønner ikke hvorfor svindeldømte taxisjåfører fortsatt kjører taxi, osv. Men det er blitt slik at man kan ikke tenke en eneste negativ tanke om disse tingene, samme hvor konstruktiv den måtte være, uten å få rasiststempelet på seg. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Ben Sin Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Det er særlig lov til å være kritisk til integreringspolitikken hvis man selv kjenner innvandrere/innvandrermiljøer vil jeg si. Selv er jeg svært kritisk til mye omkring dette. Men dette ble litt avsporing kanskje. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Definitivt. Jeg blir forøvrig flere dager i uken møtt med kommentaren, du får fan meg ikke mat i dag igjen din hvitskalle. Avsenderen er tyrker og muslim og en veldig hyggelg fyr. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
BårdK Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Og når det gjelder politikk på dette området, så er det innvandrerne selv som er de mest kritiske. De skjønner ikke hvorfor Krekar fortsatt er her. De skjønner ikke hvorfor svindeldømte taxisjåfører fortsatt kjører taxi, osv. Hvis du mener dette er "integreringspolitikk" har du en noe spesiell tilnærming til ulike politikkområder. Hadde krekar vært en norsk kvinne, hadde det da blitt kvinnesak? Eller dersom de svindeldømte taxisjåførene hadde vært 65-åringer, hadde det da vært snakk om "eldrepolitikk". Eller innbiller du deg at grunnen til at Krekar fortsatt er her er fordi han er mørk i huden, eller at taxisjåførene fortsatt får kjøre taxi fordi de ikke "etnisk norske"? Klarer du å holde tunga litt mer rett i munnen synker nok sannsynligheten for å bli kalt rasist . Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Jeg tror den godeste BårdK misforstår med vilje. Kanslke du vil definere rasisme for meg, og deretter linke det til noen av mine uttalelser? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Suzumar Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Jeg tror ingen ting på at ting vil gå så smertefritt som mange synes å mene i denne tråden. Tror nok irritasjonen kan bli stor om en storfamilie fra en annen kultur enn vår legger seg utenpå deg der du ligger langs en brygge i en uthavn. Kanskje de ikke har en døgnrytme som er i nærheten av den vi er vant til? Kanskje de har en helt annen kultur i forhold til barneoppdragelse enn den vi er vant til? Kanskje de er så mange at de er avhengig av å bruke bryggeområdet ved siden av båten din til alt fra samlingssted til overnattingssted? Kanskje de har en helt annen kultur enn vår i forhold til lydnivå? Kanskje..., ja listen kunne vært lang. I boligsammenheng er det mange som har opplevd problemer med kulturforskjeller. Hvorfor skulle ikke dette skje langs bryggen der en "bor" så tett? Er det slik at de er velkomne om de oppfører seg slik som vi forventer? Er det det som er å oppføre seg som folk? Eller er det slik at vi båtfolk er så åpne at vi er forberedt på og villige til å kaste overbord en del av de uskrevne reglene og normene som er bygd opp gjennom generasjoner? Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Kanskje de ikke har en døgnrytme som er i nærheten av den vi er vant til? Kanskje de har en helt annen kultur i forhold til barneoppdragelse enn den vi er vant til? Kanskje de er så mange at de er avhengig av å bruke bryggeområdet ved siden av båten din til alt fra samlingssted til overnattingssted? Kanskje de har en helt annen kultur enn vår i forhold til lydnivå? Kanskje..., ja listen kunne vært lang. ..... Eller er det slik at vi båtfolk er så åpne at vi er forberedt på og villige til å kaste overbord en del av de uskrevne reglene og normene som er bygd opp gjennom generasjoner? De fleste av disse punktene er da flittig diskutert på forumet med dagens stort sett helnorske fritidsbåtflåte. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Men er det kanskje ikke slik at alle uansett etnisk bakgrunn må ta båtførerlappen? Den skal jo redde verden fra undergang og fordervelse har jeg hørt. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 (redigert) Jepp. Det har også vært diskutert i borettslag fra omtrent da de ble opprettet som boform. Men likevel har mange erfaring med at kulturforskjellene gjør at problemene topper seg og når uante høyder. Redigert: dette var en kommentar til innlegg 92 Redigert 14.November.2007 av NRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Leter vi lenge nok etter problemer er det nok ikke noe vanskelig å få dette til å gå til h*****! Livet blir som man gjør det til. Lær å godta andre mennesker så går det så mye lettere. I alle sammenhenger. (jobber selv med saken) Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Kanskje de ikke har en døgnrytme som er i nærheten av den vi er vant til?Du mener at de ikke holder det gående hele natta? Kanskje de har en helt annen kultur i forhold til barneoppdragelse enn den vi er vant til?Det hadde vært fint. Da slapp vi iallefall enda flere drittunger fresende rundt i joller.Kanskje de er så mange at de er avhengig av å bruke bryggeområdet ved siden av båten din til alt fra samlingssted til overnattingssted?Omtrent som nå mener du? Sånnn bortsett fra at det er sjelden noen overnatter på brygga, er det ikke dette som i andre sammenhenger trekkes fram og vises på skrytebilder? At noen skulle legge seg til på den harde brygga, rett ved siden av båten har jeg vanskelig for å tro. Det må da være mer behagelig lenger inn på øya. Kanskje de har en helt annen kultur enn vår i forhold til lydnivå?Det får vi da håpe! Og bare sånn for å oppsummere: kaste overbord en del av de uskrevne reglene og normene som er bygd opp gjennom generasjoner? Det har nok skjedd for lenge siden er jeg redd. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Anonym Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Jeg har noen venner med såkalt etnisk bakgrunn i min vennekrets. Flere av disse har vært med på seilturer, og setter stor pris på den formen for rekreasjon! Forøvrig har jeg flere ganger overnattet på brygga selv, men da først og fremst i forbindelse med kanoturer.. Overnattet på brygga til Windy i Arendal for mange år siden, vurderte å dra over til Nidelv, men han sure fulle gubben som herja rundt stakk fort når de nidelvansatte sa klart fra om hvor landet lå. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Skjønner at dere fra Oslo har et veldig annet båtliv enn vi på vestlandet. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Artig tråd Kommentar fra moderator: Slettet en haug med nye innlegg i tråden. Diskusjon rundt folk fra andre kulturers forhold til båtliv er ok, men om det kommer nye forsøk på å dra igang en innvandringspolitisk diskusjon så blir tråden stengt. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 12.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 Hei dette var en sak jeg aldrig har tenkt over. Her på trønderlagskysten har jeg vel aldrig sett noen av våre nye landsmenn i båt. Nå må man passe seg veldig for å ikke tråkke feil eller si noe rasistisk altså, men jeg tror egentlig ikke at en araber , afrikaner eller inder som har flyttet hit til Norge pga dårlige kår/forhold er spessielt interessert i båtliv. Kansje har mange av våre nye landsmenn begrenset økonomi også. Vel kan man ha et billig og nøkternt båtliv. Den typiske norske fritidsbåteier bruker en ganske stor slump på dette. Så om målene i livet i første omgang er å få seg en fast jobb og egen bolig, så er nok kansje ikke en dyr båt høyest på prioriteringslisten... Uten at jeg har noen som helst statistikk så tror jeg nok skjærdgårdsliv og camping i båt er et skandinavisk fenomen. I allefall på den måten vi bedriver. Uansett så har alle lov til å ferdes i båt langs vår kyst, så jeg tror ikke vi trenger å bekymre oss noe som helst over at våre nye landsmenn kommer å overtar på det feltet.. Kommer det en båt med utenlandsk skipper på kaia jeg er så kommer jeg til å hjelpe til med å ta i mot tampene uansett religion og opprinnelse. På sjøen hilser jeg og hjelper alle uansett. Det jeg imidlertid har observert er en del utenlandske turister som ikke har respekt og forståelse for båt vær og vind. Masse rart å se av dem som farter rundt med leiebåter Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.