camilie Startet 11.November.2007 Del på Facebook Startet 11.November.2007 Er det noen som har erfaring med dph drevet til Volvo. Har kjørt med fast aksel i mange år, (Har hatt 290 drev for noen år tilbake)men vurderer nå å bytte til Bavaria med drev. Hvordan fungerer de og hva koster det i vedlikehold i løpet av en sesong. Tenker da på Av/påmontering + service. Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 13.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2007 Prøver igjen, ingen som har noen erfaringer å dele med volvo sitt DPH drev. Tenker da på bruk og vedlikehold - hva det koster med servive og av/påmontering.Hilsen en som kjører fast aksel - men har lyst å bytte til BAVARIA med drev. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Jeg har en god venn som har dette drevet. Han har det på andre året og er veldig godt fornøyd. Jeg har tatt meg av demontering/montering, og det er ikke noe verre enn med andre drev, bortsett fra at det er litt tyngre. Mvh Henning. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Har DPH-drev på Bavaria og er meget fornøyd. Drevet er skikkelig dimmensjonert og skal vel tåle siste versjon D6 på 370 hk. Greit å vite at drevet er laget for å tåle mye mer krefter en det en utstetter det for. Ulempen er selvsagt at det blir tungt - ca 70 kg tror jeg, men har du med en mann til å gi et lite løft ved av og påmontering er det ingen problem. Av- og påmontering er også enkelt. Omtrent som de gamle 290-drevene bortsett fra at styrhjelmen er erstattet av styresylindere som er enda enklere å demontere. Skifte av olje er også vedlig enkelt på disse. Er du litt handy klarer du fint å gjøre hele jobben selv (har laget en step-by-step monteringsanvisning for å huske som du kan få tilsendt om du kjøper drevet). Skal du ha Volvo til å gjøre hele jobben både med demontering, oljeskift og påmontering går det nok en 4-5 lapper. Da trykktester de og sjekker om det er kast i aksel, men om alt ser greit ut ved oljeskift er dette en grei jobb å gjøre selv. Lykke til med valget (og kjøper du en Bavaria med dette drevet blir du garantert fornøyd ) Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 13.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2007 Takker for fine svar, og kommer tilbake på monteringsanvisningen swande, hvis det blir handel i løpet av vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Skuta Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 Jeg skulle ta av propellene på mine dph-drev i dag. I inst. boka står det att du skal sette giret i akterover/bakover, det gjorde jeg men da må skruen av lings/motsatt vei er det er slik? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.