Bergen Startet 13.November.2007 Link til dette innlegget Startet 13.November.2007 Hei Flott vintervær i Bergen i dag, båten ligger slik til at ettermiddagssolen smelter isen, men kondenserer samtidig mye vann på innsiden av kalesje/vindskjerm. Vann som igjen fryser til om natten og dette medfører at vinduene i båtens vindskjerm har et tykt islag på begge sider. Er det noen som har noe tips til lurium for hurtig smelte denne om jeg skulle ønske en båttur ? Finnes det ikke noe slikt som en sprayer på ? Eller er det kun isskrape som gjør nytten her ? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Desverre har du svært høy luftfuktighet inne i båten. Dette er et omfattende tema å håndtere. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Jeg pleier å bruke en rekke med telys langs vinduene, på en bit slingreduk. Tiner isen, og fuktigheten forsvinner. Det tar riktignok litt tid, men fungerer utmerket! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lillefix Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Det finnes en spray som heter de-ice. Denne sprayes rett på ruten og viskes vekk. På innsiden av ruten pleier eg å spraye i er papir og gni på ruten. Funker veldig bra. Lillefix er storforbruker av denne om morningene Tenker nok at dette funker like godt i båten som i bilen Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
Bergen Svart 14.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Desverre har du svært høy luftfuktighet inne i båten. Er klar over dette, men det gjelder kun ute under kalesjedelen, i cabinen har jeg litt varme på. Å varme opp eller avfukte kalesjedelen ser jeg som urealistisk, har kjøpt inn en pressening til å ligge over kalesjen for å få kondenseringen på denne i stedet. Men kvier meg til å legge den på grunnet utfordringer med vind,slitasje og mer styr for å få seg en tur på sjøen. Satser foreløpig på å være flink å åpne å ventilere på dager med litt vind for å få tørket opp litt. Det finnes en spray som heter de-ice. Denne sprayes rett på ruten og viskes vekk. Flott, det var noe slikt jeg tenkte på, da finner jeg nok dette på bensinstasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.