Jump to content

Fjerne is fra rutene

Bergen

Recommended Posts

Hei

Flott vintervær i Bergen i dag, båten ligger slik til at ettermiddagssolen smelter isen, men kondenserer samtidig mye vann på innsiden av kalesje/vindskjerm. Vann som igjen fryser til om natten og dette medfører at vinduene i båtens vindskjerm har et tykt islag på begge sider. Er det noen som har noe tips til lurium for hurtig smelte denne om jeg skulle ønske en båttur ? Finnes det ikke noe slikt som en sprayer på ? Eller er det kun isskrape som gjør nytten her ?

:sailing:

Desverre har du svært høy luftfuktighet inne i båten.

Er klar over dette, men det gjelder kun ute under kalesjedelen, i cabinen har jeg litt varme på. Å varme opp eller avfukte kalesjedelen ser jeg som urealistisk, har kjøpt inn en pressening til å ligge over kalesjen for å få kondenseringen på denne i stedet. Men kvier meg til å legge den på grunnet utfordringer med vind,slitasje og mer styr for å få seg en tur på sjøen.

Satser foreløpig på å være flink å åpne å ventilere på dager med litt vind for å få tørket opp litt.

Det finnes en spray som heter de-ice. Denne sprayes rett på ruten og viskes vekk.

Flott, det var noe slikt jeg tenkte på, da finner jeg nok dette på bensinstasjonen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...