Jump to content

Lowrance LCX-15MT

Viljen

Recommended Posts

Hei

Har noen av dere noen erfaring med denne type plotter?

Har fått tilbud om å kjøpe denne , men jeg kan ikke finne ut om det er farger eller ikke på plotteren da jeg ikke har kartbrikke over mitt område. Plotteren logger på, men jeg er usikker på om dette er noe å bruke penger på.

Det følger med gjennomgående bronsje svinger.

Kan noen hjelpe meg eller gi meg råd.

Med hilsen

Viljen

Jeg har en slik. LCX-15MT er som det skriver sort/hvitt og bruker Navionics Classic kartene. Det er fortsatt mulig å få kjøpt disse kartene. Plotteren er relativ treg. Funksjonaliteten derimot er bra siden Lowrance oppdaterte software på denne helt fram til desember 2006.

Skjermen er på 6,5" med 480x350 oppløsning. Ekkoloddelen av instrumentet er et av de beste gråskala ekkolodd som noengang er laget. For en som driver med dorgefiske i saltvann er dette et interesant instrument hvis en kan få det til rett pris. Grunnen til at jeg skriver saltvann er at kart over Mjøsa ikke er tilgjengelig i Classic serien. En grei pris vil være ca 3000kr med svinger.