henning_dt85 Startet 6.Februar.2004 Del på Facebook Startet 6.Februar.2004 Bestefar har en Uttern lanstedsbåt med 30hk mercury som går ca 15-20knop. Selv har jeg en With 12 fot enkelt skrog med 20 hk johnson som går kanskje 20-25knop. Må jeg ha båtførerprøven for å kunne kjøre disse eller holder det å være over 16 år? om obligatorisk, foreligger det noe bot om man blir tatt uten? Man trenger vel ikke båtførerprøven om man bare har på en 9 1/2 hk? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 du får ingen sertfikater ved å ta båtførerprøven. Det er kun et frivillig kurs for deg som vil vite litt meir om båtliv, navigasjon, regler, mm. Når du er over 16 år kan du kjører alle slags båter under 15meter uansett motor uten noen form for sertfikat.. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 .....foreligger det noe bot....Hvis en blar litt i sjøveisreglene, så ser en at det er straffebestemmelser i de ulike kapitlene . De vanligste forseelsene vil imidlertid kunne avgjøres med forenklet forelegg på stedet, akkurat som på landeveien. Eventuelt med en anmeldelse som vil medføre et vanlig forelegg (bot) hjem i postkassa. Sitér dette innlegget Link to post
henning_dt85 Svart 8.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2004 nå ble jeg lettet, TUSEN TAKK Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.