Jump to content

Ommontering av Omc til mercruiser med alpha 1 drev

affa

Recommended Posts

Hei og velkommen til oss på BP.

Har drevet med diverse ombygg gjennom tidende og det finnes adapterplate for båter med opprinnelig Volvo Penta 280/290 hull og over til Mercr.Alpha/OMC (nyere type) og SX drev (VP).

Meeen....om du har den gamle varianten av OMC med trim på fremre motorfeste og belg som bildet under...så blir det nok, så vidt meg bekjent, støping.

diverse_danmark_og_baattreff_017.jpg

Har forstått det slik at adapterplaten til Mercruiser er stor nok til å dekke disse hullene etter OMC drev med belg rundt. Når man monterer adapterplaten til Mercruiser i hullet etter et et volvo 290 drev så må man skjære mer ut av hekken for å få platen på plass. Fikk det forklart en gang at platen var litt overdimensjonert for at den skulle dekke dette store hullet til de gamle OMC drevene. Mulig jeg er feilinformert, men jeg har skjæremal for Mercruiser platen hjemme. Minuset er at jeg ikke er hjemme før 5. desember før jeg evt kan måle på malen med en tommestokk. Du kan sikkert også gå inn til en Mercruiser forhandler og måle på malen deres. Malen ligger oppi esken hvis de har en adapterplate liggende. Platen koster ca 6000...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...