affa Startet 15.November.2007 Del på Facebook Startet 15.November.2007 Hei Lurte på om noen har en monteringsanvisning el l vedr mercruiser 4,3 l med alpha 1 drev. Motoren som blir erstattet er en gammel omc ford sak på 185 hk med et gammelt omc drev på. Under samme spørsmål lurte jeg på om det finnes en transom adapter el l for og dekke det store runde hullet etter omc drevet?? mvh anfinn Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 15.November.2007 Del på Facebook Svart 15.November.2007 Hei og velkommen til oss på BP. Har drevet med diverse ombygg gjennom tidende og det finnes adapterplate for båter med opprinnelig Volvo Penta 280/290 hull og over til Mercr.Alpha/OMC (nyere type) og SX drev (VP). Meeen....om du har den gamle varianten av OMC med trim på fremre motorfeste og belg som bildet under...så blir det nok, så vidt meg bekjent, støping. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Hydrox Svart 15.November.2007 Del på Facebook Svart 15.November.2007 Har forstått det slik at adapterplaten til Mercruiser er stor nok til å dekke disse hullene etter OMC drev med belg rundt. Når man monterer adapterplaten til Mercruiser i hullet etter et et volvo 290 drev så må man skjære mer ut av hekken for å få platen på plass. Fikk det forklart en gang at platen var litt overdimensjonert for at den skulle dekke dette store hullet til de gamle OMC drevene. Mulig jeg er feilinformert, men jeg har skjæremal for Mercruiser platen hjemme. Minuset er at jeg ikke er hjemme før 5. desember før jeg evt kan måle på malen med en tommestokk. Du kan sikkert også gå inn til en Mercruiser forhandler og måle på malen deres. Malen ligger oppi esken hvis de har en adapterplate liggende. Platen koster ca 6000... Sitér dette innlegget Link to post
affa Svart 16.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2007 Takk for fine svar.... Jeg tar turen til en forhandler og tar ett mål event får jeg brette opp genseren og støpe.. Mvh anfinn Sitér dette innlegget Link to post
affa Svart 16.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2007 Oppsann Hei Jorg Leste ikke godt nok siste innlegg ...motoren skal inn i Januar slik at om du kan sjekke malen du har før den tid hadde jeg vært glad anfinn Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 16.November.2007 Del på Facebook Svart 16.November.2007 Oppsann Hei Jorg Leste ikke godt nok siste innlegg .. anfinn Ikke Jørg-1 men Hydrox.....Det er han som har mal hjemme..... Lykke til. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.