maanestraale Startet 6.Februar.2004 Del på Facebook Startet 6.Februar.2004 Hei alle båtfolk! Surfet akkurat gjennom tråden "test" fra Lars H, ang web camera. Og det er litt interessant, har noen erfaringer med "web camera overvåket båthavn" Det hadde vært noe Jeg jobber rundskift og [glow=red,2,300]MÅ [/glow]derfor la båten ligge i havna noen få helger i løpet av sesongen. I slike situasjoner er det hærverk som bekymrer meg mest, har selvfølgelig alarm m/gsm sender men dog. Kunne allikevel vært interessert i å betale noen slanter for det å kunne følge med pr. web-cam. Noen erfaringer båthavner som har det ?? Kostnad Fysisk hvordan bringe det på nett? Håper på mange svar, kanskje vi får til noe i "min" båthavn Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 7.Februar.2004 Del på Facebook Svart 7.Februar.2004 Go'morgen! Kanske denne tråd kan svare på noen av dine spørsmål? https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...666067;start=17 Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 7.Februar.2004 Del på Facebook Svart 7.Februar.2004 God morgen (føles litt rart å ha fri å allikevel å være inn på her før kl. 08.00 på lørdagsmorgen, men med småbarnb i huset som skal hylle mor på morsdag....... ) ...vel, til saken Har nevnt det i en tidliger tråd, men kanskje denne kunne være løsningen:http://www.nokia.no/phones/enhancements/observationcamera/index.php Ser fiks ut, men problemet om den skal overvåke en hel marina er vel at den bør stå beskyttet og helst innendørs i et vindu el. Ikke vet jeg hvordan kvaliteten da blir. ...men å putte den inn i sin egen båt, se det er kanskje en løsning? Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
maanestraale Svart 7.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2004 God morgen (føles litt rart å ha fri å allikevel å være inn på her før kl. 08.00 på lørdagsmorgen, men med småbarnb i huset som skal hylle mor på morsdag....... ) ...vel, til saken Har nevnt det i en tidliger tråd, men kanskje denne kunne være løsningen:http://www.nokia.no/phones/enhancements/observationcamera/index.php Ser fiks ut, men problemet om den skal overvåke en hel marina er vel at den bør stå beskyttet og helst innendørs i et vindu el. Ikke vet jeg hvordan kvaliteten da blir. ...men å putte den inn i sin egen båt, se det er kanskje en løsning? God morgen, aldri for tidlig for en båtprat. Joa denne Nokia løsningen med MMS bilder er super den, men kanskje som du sier: passer vel best i egen båt! Jeg tenkte mer på det å "se" hele havna/Marina`n, "spleiselag" Er det båtforreninger el. der ute som har erfaring på det.... Og til slutt, Ellen Marie, ehhh..... morsdag er vel søndag er det ikke Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 7.Februar.2004 Del på Facebook Svart 7.Februar.2004 Og til slutt, Ellen Marie, ehhh..... morsdag er vel søndag er det ikke Nå stod dronninga opp, og, joda, morsdag er imorra :lol: ......men, morsdag eller ikke. Egentlig spiller det vel ingen rolle. Far må opp uansett Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Windy37GM Svart 7.Februar.2004 Del på Facebook Svart 7.Februar.2004 off topic Fy skamme !! Skremme en stakkars jæ** slik på morran. Ble så skremt at jeg var på vei for å lage frokost på senga+++ når jeg leste innlegget ditt tidligere. Skulle bare lese tråden ferdig. Phuuuuuu. Kan slappe av til imorgen :-) on topic: www.ollebukta.no Webkameraer i båthavn. Erik Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
OT-flyktning Svart 7.Februar.2004 Del på Facebook Svart 7.Februar.2004 Er det egentlig noe som angår datatilsynet (var det vel tror jeg) når man setter opp et webkamera i båthavna? Videoovervåkning må vel godkjennes. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 7.Februar.2004 Del på Facebook Svart 7.Februar.2004 Er det egentlig noe som angår datatilsynet (var det vel tror jeg) når man setter opp et webkamera i båthavna? Videoovervåkning må vel godkjennes. etter hva jeg vet så må det iallefall annonseres med skilting på plassen. Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
mons Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Hei Har vært borti problemstillingen i forbindelse med overvåkning av byggeplasser. Hvis "bildet" gjøres offentlig tilgjengelig ved at flere har anledning til å gå inn og se på det eller gjøre opptak så får en ikke lov hvis det er mulig å gjennkjenne personer på bildet (avstand og oppløselighet). Hvis det kun overføres til en monitor og er montert for å hindre ulovligheter er det stort sett nok med et skilt hvis du ikke overvåker noens arbeidsplass (vaktmester?). Har tidligere funnet kamera med bevegelsesdetektor som sender bilder pr innebygget mobil hvis det registreres bevegelse, men har ikke prøvd dette. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.