Mouche Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 Hvor mange ganger må man si det samme om igjen og om igjen og om igjen og om igjen og om igjen.................på denne tråden før man tror at poenget er overlevert? Fatter ikke at ikke enkelte blir lei av å høre på seg selv her på denne tråden? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
slettet Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 og jeg spør igjen:... hva skulle dere selbåtere gjort uten tråder som dette...... Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 selv med pressening på !! imponerende - dette oppsumerer mye av Bavaria diskusjonen. Sjøl greier jeg ikke å se og utale meg så mye om en båt som ligger under en pressenning. likevel et uomtvistelig faktum.... spørsmålstillingen diin bekrefter at det er ufattelig mye du ikke vet eller forstår om båter/seilbåter men la meg ikke forkleine noen for det men jo kan gjenta hva den lynende intelligente og noe direkte mattelæreren jeg hadde på Ingeniørstudiet pleide å si: DET beviser at du ikke har forstått noen ting.... han var forøvrig fra samme bygda som Nils Henrik Abel... uten nærmere sammenlikning som han av og til sa.... ...... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 ååååååååååå gjerstad altså .. vi har akkurat kjøpt en stein på 45 tonn til 850000 kr for å hedre abel. vel anvendte penger sier jeg Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
tuffff Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 (redigert) ååååååååååå gjerstad altså .. vi har akkurat kjøpt en stein på 45 tonn til 850000 kr for å hedre abel. vel anvendte penger sier jeg En liten digresjon (siden vi allerede har sporet litt av): Har noen av dere vært hjemme hos den omtalte Abel? Utsikten fra verandaen på sørsiden av huset er det vakreste jeg noen gang har sett i innlandsnorge. Jeg ble helt slått til marka første gang jeg stod der og så denne. Vakrere enn noen maler kunne gjort sin komposisjon. Verd turen bare denne utsikten. Tilbake til tråden: Kunne ikke "skrytenissen" forklare oss som ikke har forstått noen ting, hva det er å se på en Bavaria med presseningen på som gjør dette til et katastrofekjøp i forhold til andre skuter i samme klasse. (Har du sagt A, så får du i anstendighetens navn også si B.) mvh tuffff Redigert 6.Desember.2007 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 likevel et uomtvistelig faktum.... spørsmålstillingen diin bekrefter at det er ufattelig mye du ikke vet eller forstår om båter/seilbåter men la meg ikke forkleine noen for det men jo kan gjenta hva den lynende intelligente og noe direkte mattelæreren jeg hadde på Ingeniørstudiet pleide å si: DET beviser at du ikke har forstått noen ting.... han var forøvrig fra samme bygda som Nils Henrik Abel... uten nærmere sammenlikning som han av og til sa.... ...... Mulig jeg ikke har forstått noen ting, men det er blitt etterlyst flere ganger om du kan underbygge påstandene dine, men da svarer du kun med at vi ikke forstår og at alle rundt deg ikke kan noe. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 (redigert) Du er nok ikke alene om ikke skjønne noe av disse innleggene SRA, det er vel halvannet år siden jeg sluttet å forsøke og forstå noe av innleggene... Redigert 6.Desember.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Blanco Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 likevel et uomtvistelig faktum.... spørsmålstillingen diin bekrefter at det er ufattelig mye du ikke vet eller forstår om båter/seilbåter .... Vi er mange og tildels erfarne seilere som venter i åndeløs spenning på å bli opplyst av deg. ......... det er vel halvannet år siden jeg sluttet å forsøke og forstå noe av innleggene... men du har allikevel klart å produsere snart 5000 innlegg på egen hånd. Gratulerer på forskudd med milepælen. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Stigt:-) Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 Vi er mange og tildels erfarne seilere som venter i åndeløs spenning på å bli opplyst av deg. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 likevel et uomtvistelig faktum.... spørsmålstillingen diin bekrefter at det er ufattelig mye du ikke vet eller forstår om båter/seilbåter men la meg ikke forkleine noen for det ...... Det var et visdomsord, det der! For etter snart 40 år som båteier, erfarer jeg at jo mer jeg lærer, dess mer skjønner jeg at jeg ikke vet men heldigvis så skjønner jeg det.... Og så har jeg lært en ting, at dess mer jeg kan om båtliv, jo mindre intelligent hadde det vært å nedvurdere eller undervurdere andres kunnskaper Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Barsk IV Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Når det gjelder Nissen-Lie familien i Seilas og KNS har jeg ikke særlig tiltro til deres uavhengighet. Her er nok et eksempel på Nissen-Lie`s dårlige journalistikk: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=185736&cat=4916 Tar man litt lett på båtholdet eller kort og godt har dårlig råd så burde man iallefall ikke ankre opp båten utenfor vinduet til KNS/Seilas gjengen på kontoret ute i Leangbukta. (Nabo med Lunde Båt). :nono: Mvh. Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Tysk kvalitetsseiler i krevende farvann Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Desember.2007 Del på Facebook Svart 8.Desember.2007 Tar man litt lett på båtholdet eller kort og godt har dårlig råd så burde man iallefall ikke ankre opp båten utenfor vinduet til KNS/Seilas gjengen på kontoret ute i Leangbukta. (Nabo med Lunde Båt). :nono: Den skjønte jeg ikke. Båten ligger der fortsatt etterlatt som et vrak med masten delvis i sjøen. I fjor lot eier båten fryse inne da han var så mye bortreist i utlandet. Ser vi ikke her bare et godt eksempel på noen som gir blanke f...? Båten ligger i bøye i Leangbukta godt synlig fra en en sterkt trafikkert vei, meget trist syn. Hadde vært bedre om eier heller ga bort båten til noen som kunne ta vare på den, heller enn å bare la den ligge der til den synker! Trist som f...n! Hilsen Ari Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
VHF Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Hei alle sammen, er ny i dette forum. Eier ikke selv seilbåt,men var veldig nær. Tror vi bør få ned sigarføringen her. Det jeg syntes er viktig at en trives med det valget en har gjort.Det en bør glede seg over at Bavaria har åpnet seilerverden for flere.Dette må vel være positivt??? Eller?????? Har selv motorbåt,må inrømme den herligste båtopplevelsen har vært i en seilbåt.God jul alle sammen Sitér dette innlegget Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke??? Link to post
SRA Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Godt sagt God jul til deg også, jo jeg koser meg ombord i min Bavaria (som jeg ikke har hatt noen problemer med) Men jeg har vel egentlig ikke peiling, da jeg kun kjenner meg igjen i de beskrivelsene som andre Bavaria eiere har og ikke de beskrivelsene som ikke Bavaria eiere har. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Det en bør glede seg over at Bavaria har åpnet seilerverden for flere. Vi klatrer i hendene, vi synger og er glad, så glad er vi, så glad er vi.... ....så lenge det ikke skjer alvorlige ulykker, som vi medlemmer i Redningsselskapet ikke må betale for. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Da har jeg problemer, Mikunien slo seg vrang før helgen. Ringte Lundebåt og forklarte problemet.. siden jeg hadde tatt ut varmeren så spurte de om jeg kunne sende den til dem slik at det fikk den reparert... Forklarte da at jeg gjerne ville ha varmern til romjulen da vi skal på tur om været er brukbart.... ikke noe problem siden vi bor i Porsgrunn, så kunne vi selvsagt levere den direkte til Waeco i Sandefjord som skulle fikse dette for oss, Lundebåt kontakter Waeco og forklarer situsajonen.... Syns dette er en tålelig grei løsning i allefall siden fruen skal til Sandefjord på onsdag og tar med varmeren i bilen... Så gjenstår det å se om Waeco gjør seg fortjent til en julestjerne fra oss Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Sydvesten: Jeg har en søt båt til salgs med et varmeapparat som fungerer... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lanber Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Jeanneau. Alt kan selges, det er bare spørsmål om pris! Kan godt starte en egen tråd her på BP med "auksjon". Kunne legge inn startbud på kr 1.000,- Omtrent det jeg kan strekke meg til i disse dager, akkurat hostet ut store summer på autopilot og autoprop. Nesten så jeg ikke har til juleaquaviten. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Autoprop. ? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Autoprop. ? Foldeprop. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
lano2 Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Åh, det var godt .... Trodde plutselig det noe som manglet ombord.... Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Åh, det var godt .... Trodde plutselig det noe som manglet ombord.... det er det sikkert, har du for eksempel overdrive på foldeproppen din? Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
lano2 Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Jeg har ikke foldepropell, og ikke skal jeg ha det heller. ( Jeg hadde 3-blads Volvo foldeprop. på forrige båt ) Jeg vil heller ha trygghet enn 0.001 knop mer fart. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Det eneste som er sikkert med fast propell er at du seiler (enda?) saktere. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.