Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

Jeg mente ikke at de små verftene nødvendigvis må gi opp fordi de ikke makter å følge trendene, men de har vel blitt tatt litt på sengen av eurpeiske verft som dreier trendene bort fra den typen båter de produserer. Før kopierte europeerene små anerkjente verft, nå er trenden motsatt. Selv Hallberg Rassy har innsett at man må lage båter som seiler raskere, ikke bare duver tungt og dovent i vannet. Det blir nødvendigvis litt penger til utvikling, og slike verft har ikke råd til å bytte ut alle modellene hvert 3. år. Personlig synest jeg utviklingstakten på endel verft er altfor høy, og det er fullt mulig at vinneren til sist blir tradisjonsrike verft som blir med på trendkarusellen så langt de føler for, men ikke lenger....Personlig har jeg et et øye til Najad, spesielt etter at jeg så et eksemplar med hvitt skrog og blå stripe.

Link to post
Share on other sites

Test gjerne en GP42 mot en eldre Aphrodite 42. Regner med at du får svarene du ønsker. Eller?

 

For meg er det mange klasser innen seilbåter. Og det betyr at jeg prøver å sammenligne de som ser seg selv som konkurrenter. Men selvfølgelig, det kan være at jeg er helt på jordet her.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Jasså, så Sydvesten har heller ikke båt lenger ? :eek:

 

Hva slags folk er dette ? :eek:

Jeg trodde vi hadde med ekte båtentusiaster å gjøre.

Sist gang jeg var her på forumet, så var det liksom en supergutt divisjon med båtfolk, som nå viser det seg bare å være en gjeng på tøfler .

Til og med Astor synes vinteren er blitt for kald... Hva har skjedd ??? :eek: :eek:

Er det alderdommen ? :seeya:

 

Edit: Se å få levert tilbake vimplene med en gang... :flag_bp: ( PS! Jeg mangler fortsatt vimpel ! )

Redigert av lano2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...