Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

Dette brevet har vært publisert her på BP tidligere med kommentarer fra diverse personer og bringer ikke noe nytt inn i denne saken. Bavaria sitt utgangspunkt i Match havariet er under enhver kritikk og handslingsmåten direkte uansvarlig. Er helt sikker på at verftet her har lært mye om hvordan en ikke skal håndtere en så alvorlig sak.

 

Dersom det hadde kommet flere tilsvarende ulykker med Bavaria båter med like tragisk utgang kunne dette vært begynnelsen på slutten for fabrikken, dette er noe de som eier og styrer fabrikken garantert er klar over, det ville vært umulig å opprettholde den store markedsandelen dersom kundene ikke stoler på produktet.

 

Med dagens informasjonssamfunn er det helt umulig å skjule slike ting og det noe vi som forbrukere bør glede oss over.

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

La nå det med ekstremt dårlig korttids hukommelse få legge ut bildene sine da... De fleste oppegående mennesker her på forumet kan vel leve med at de ikke bringer noe nytt til debatten, annet enn at de muligens røper seg selv litt da for de som ikke kjenner til det fra før da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg enkelte ganger nesten får en mistanke om at det er dét som er formålet med alle disse trådene, hvor dette seilbåtfabrikatet, og de som har vært så smarte å investere penger i farkoster produsert i en forbundsstat i Syd-Tyskland som er mer kjent for sin bondekultur enn for sine maritime tradisjoner, gangganggang hylles i slike svulstige ordelag.

 

 

Kan ikke du være med å diskutere båt, dette synes jeg er skivebom i debatten. :nono:

 

Selv om jeg selv har vært noe skeptisk til sikkerheten og seilegenskapene på endel av Bavaria båtene, ønsker iallefall ikke jeg å være med på en diskusjon med en slik tone du legger an til her. Jommen ikke rart tråden blir lang, og Bavaria eiere provosert. :nono:

 

Til din informasjon er det mange vel ansette seilbåtmerker som produseres langt inni landet. F.eks. Comfortina i Arvika i Sverige, mener også at Elan båtene lages oppunder fjellene i Slovenia. Flere finnes sikkert.

 

 

 

Mvh.

 

Barsk II :sailing:

Løfter denne igjen, fikk aldri noe svar av Douro.... :nonod:

 

Mvh.

Barsk II :sailing:

Link to post
Share on other sites

Løfter denne igjen, fikk aldri noe svar av Douro.... :nonod:

 

Mvh.

Barsk II :sailing:

Du hadde vel ikke ventet noe svar formoder jeg....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Løfter denne igjen, fikk aldri noe svar av Douro

 

Beklager, Barsk II, men jeg har vært så travelt opptatt med å romstere rundt i håndgranatarsenalet mitt, at jeg rent glemte å svare deg.

 

Og når jeg nå sent på kvelden leser spissformuleringene mine i sitatet som du ble så irritert over, så har jeg ingen problemer med å se at disse spissformuleringene nok var litt vel, ja: spissformulert.

 

Men når det er sagt:

Det er jo et faktum at Bayern er mer kjent for sine bønder kledd i knehoser, enn for sine maritime bravurer?

Alt-Bayern_Klaus_vorm_Haus_Detail.jpg

Jeg tror også at en nasjons maritime kompetanse er med på å bidra til at maritime produkter blir av bedre kvalitet. Derfor har vi i kyst- og sjøfartsnasjonen Norge noen fordeler for eksempel innenfor offshoreteknologi, som man ikke har i Sveits eller Østerrike.

 

Eller i Bayern.

 

Og for en som stadig får høre at han er dum og lite oppegående, så er det jo kanskje ikke så rart at man faller for fristelsen til å framføre noen spissformuleringer nu og da. Og så lenge skytset rettes mot en tysk forbundsstats maritime kvaliteter, og ikke mot enkeltpersoner her, så har jeg faktisk ikke særlig dårlig samvittighet.

Link to post
Share on other sites

La nå det med ekstremt dårlig korttids hukommelse få legge ut bildene sine da... De fleste oppegående mennesker her på forumet kan vel leve med at de ikke bringer noe nytt til debatten, annet enn at de muligens røper seg selv litt da for de som ikke kjenner til det fra før da...

 

Du hadde vel ikke ventet noe svar formoder jeg....

 

Sier mannen som kun prater sak og ikke om personer :wink:

 

Når det er sagt skjønner jeg ikke at det i dagens samfunn skulle være mulig å slippe unna med å lage båter som sikkerhetsmessig ikke holder mål. At det dukker opp eksempler på hendelser er en ting, men at båtene systematisk skulle være bygget på en måte som ikke holder mål kan jeg bare ikke fatte.

Da tror jeg de hadde vært avslørt for lenge siden og selv reklamefylte båtblader hadde hevet seg over saken.

Nei, Bavariaen holder nok mål den og jeg forstår veldig godt dem som drømmer om eller oppfyller drømmen sin om denne flotte båten.

Redigert av NRK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Selv har jeg ikke Bavaria, men har noen meninger om hvorfor JEG ikke ville kjøpt en. Som familie/godvær/havnebåt vil en Bavaria såklart gi mye båt for pengene. Seilbåter har tradisjonelt vært bygd for å tåle mere vær enn mannskapet og min mening er at Bavaria har gått litt vekk fra det prinsippet. En venn av meg seilte til Skagen i dårlig vær og opplevde at interiøret i hans nye Bavaria falt fra hverandre. Og masten ble presset ned gjennom dekk. Han er en erfaren seiler så han mente ikke at han presset båten for mye. Og det vil jeg helst ikke oppleve. Har du kommet ut for dårlig vær, så har du nok problemer og bekymringer fra før og bør da kunne stole på båten. Lunde reparerte båten på garantien, men ville helst ikke ha noe negativt om hendelsen ut til andre. Greit for ham, kanskje ikke så greit for andre. God service, da seilturen til Skagen kom på over 100 000,-. Det har ikke jeg råd til etter at garantien er over, så jeg har en annen (eldre) båt. Dette er en konkret hendelse og ingen synsing. Eieren er svært så fornøyd med sin båt og hvordan Lunde reagerte, men vil i fremtiden se an værmeldingen bedre. Greit nok, men hva om du får kastet på deg dårlig vær når du er langt fra land? De av oss som har seilbåt vet at du da må seile for å ha fart i båt/styring. Ikke særlig god magefølelse å ikke kunne stole på båten 100%. Men til week-end seilas innenskjærs? Flott båt.

Link to post
Share on other sites

Det er jo et faktum at Bayern er mer kjent for sine bønder kledd i knehoser, enn for sine maritime bravurer?

Alt-Bayern_Klaus_vorm_Haus_Detail.jpg

 

Er du sikker på at disse lederhosen er laget i Bayern og ikke i Kina ? Om de er laget i Kina, tror de holder en hel oktoberfest ?

 

 

Eller enda værre: er du sikker på at de ikke er laget i en kystby ?

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Link to post
Share on other sites

Nå ble det veldig mye fokus på kvaliteten på Tyskproduserte båter , nå må vi ikke glemme at det i samme landet produseres en av verdens beste båter (dehler) :yesnod: så om man mener Tyskerne ikke kan dette med kvalitet (ikke min mening) pågrunn av hva de viser med Bavaria så si bavaria og ikke Tyskland.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde også problemer med tankmåleren min. :lol:

 

Alle vet at noe kan være feil med en båt. Men ta og snakk med noen eiere av Bavaria om båten, da får dere høre hvor bra den er(eller dårlig)

 

 

Vi bor i et land hvor det er høy kompetanse innen IT, tilgjengeligheten til IT er høy. Informasjonsstrømmet er lett-tilgjengelig.Samtidig fungerer retts-systemet.

 

Med andre ord vis klassifiseringen ikke er i henhold til båten, ville det fort blitt ramaskrik. Til opplysning selges det 3500

Bavaria seilbåter i året. Rundt 300 i Norge. 50% mer en nærmeste konkurrent.

 

Tror vi fortsatt at det er kritisk rundt Bavaria.

 

At det er feil på båtene, selvsagt ,det er det også på andre merker. Det viktisgste er da hvor fort dette blir tatt hånd om.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Nå ble det veldig mye fokus på kvaliteten på Tyskproduserte båter , nå må vi ikke glemme at det i samme landet produseres en av verdens beste båter (dehler) :yesnod: så om man mener Tyskerne ikke kan dette med kvalitet (ikke min mening) pågrunn av hva de viser med Bavaria så si bavaria og ikke Tyskland.

Joda det finns flere fine tyske båter

 

her er en Scalar.....tillverkas i Kappeln (minner litt om Vindö)

 

WH10-249.jpg

 

se0201_08-wh10-34__l.jpgse0201_05-wh10-79__s.jpgse0201_11-wh10-20__s.jpg

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Har, som jeg tidligere har notert her på Baatplasseen eide Bavaria, tror nok ikke det blir Bavaria på meg etter den erfaringen.

Men synes nå denne tråden bærer preg av å være utslitt. Om man bruker en dag eller to på å lete på nette etter feil på et båtmerke så finner man det. Har endel bekjente som har kjøpt ny båt i år både seilbåt og motorbåt. Ikke alle kjøpte "billigbåt" men felles er at de alle har reklamasjoner på båtene. Noen lite andre myyyye. Skal jeg dokumentere dette, niks som pokker om jeg gidder. Alle som har kjøpt ny båt vet dette. (sikkert noen som ikke vil innrømme det)

Om man vil så finner man. Ligger en HR med rustrenner i havnen....

Så jeg kan jo skjønne at Bavariaeiere kan føle seg endel provosert, mitt råd til disse er stillhet.

Link to post
Share on other sites

feil på alle?

stemmer ikke med min fra 05 ,det som har blitt ødelagt har jeg klart å ødelegge selv.

 

men utbedringer om bord kan altids gjøres

selv synes jeg det er trangt rundt bordet på babord side, kunne vært smalere bord

litt liten plass bak styreplass til beina

ankeret foran trenger en dytt for å skli ut

lampene i taket er ikke av de peneste

savner barskap

 

men utbedringer uansett båt og pris kan gjøres , dette er inviduelt fra person til person .

Redigert av Jack Sparrow (see edit history)
Link to post
Share on other sites

masten presset gjennom dekket og innredning som falt sammen.... Tror nok du bør dokumentere en slik påstand bedre, hvis du ikke ønsker å bli stående som en surmaget ryktemaker...

 

Jeg var ombord og så på skadene i Skagen. Han ligger i samme båthavn som meg og reparasjonen tok nesten hele ferien hans. Båten ligger stadig i Horten med samme eier. Noen bilder tok jeg ikke, men du kan få telefon nummeret hans.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...