Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

I denne tråden kommer det frem litt av hvert. Mange fordeler og ulemper er beskrevet til frustrasjon for noen. Reklame er ikke alltid troverdig fordi bare de positive sidene kommer frem.

Jeg har imidlertid to favorittannonser som jeg mener skiller seg ut ved at mer av sannheten kommer frem.

 

Annonse 1

 

Seilbåt med vindgaranti selges på vestlandet grunnet flytting til varmere strøk. Noen reparasjoner og en del regnvær må medregnes.

 

Annonse 2

Golden rettriver gis bort, den driter inne.

:santcheers:

Link to post
Share on other sites

Nå skal du f....a steike meg slutte å rakke ned på oss blondiner! Hvor driter du hen? :cryin:

 

:santa:

Jeg er vel dressert og gjør som de fleste avhengig av miljø, trang og kroppens fysiske begrensninger.

Alle vet jo hvorfor hundene slikker seg på ballene, det er fordi de kan.

Hvis jeg bare må ute, så kan vel hunden gjøre det den bare må inne? :nono:

Link to post
Share on other sites

For alt som kommer frem her så kan det være en gammel skade eller at de har truffet noe med roret som er årsaken, det er vel såvidt jeg kunne lese også bare mistanke om at det var roret som var årsaken? Båten er vel ikke hevet?

 

Hadde ror/kjøl vært en svakhet på Bav ville langt flere historier kommet frem, slik vi nå lever i Internettverden er det ikke mye som ikke kommer til overflaten

 

Selv om jeg snart er eier av en arg konkurrenter til Bavaria, så er jeg lei av å lese desperate forsøk på å dokumentere at Bavaria er dårlige båter... Dere må iallefall komme opp med noe bedre for at jeg skal være interessert...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Det er riktig at det var en(tidligere?) utleie båt fra Tyskland og det var en B40, står omtalt her

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

slik vi nå lever i Internettverden er det ikke mye som ikke kommer til overflaten

 

Ikke enig, bjoris.

 

Ulykken med Bav 40 i Sverige i juli, og jeg hadde i alle fall ikke hørt om den før nå. Jeg tror at det er mye rart som skjer, og som noen har interesse av å feie under teppet.

 

Det eneste andre alvorlige rorhavariet som jeg kommer på i farten, var Hanse 371 som forliste i UK. Også den ulykken medførte en dramatisk redningsaksjon. Men den medførte også en profesjonell gransking, av en uhildet offentlig innstans, og med positiv medvirkning fra produsenten. Spørsmålet som mange stillte seg var om moderne spaderor med aluminiumsstamme er forsvarlig. Rapporten konkluderte, så vidt jeg husker, med at det er det - og at årsaken var materialsvikt som følge av feil begått under installasjon av autopilot.

 

Poenget mitt er at det burde vært en selvfølge at slike episoder blir skikkelig etterforsket. Om æren for at det skjedde med Hansen skal tildeles UK eller Hanse, har jeg ingen formening om. Men det har da skjedd skremmende mange ulykker som sannsynligvis har direkte årsak i sviktende kvalitet her i Skandinavia, og jeg har en ekkel følelse av at det er noen som ut fra ren egeninteresse forsøker å dysse oppmerksomheten rundt disse episodene ned. Også her på Baatplassen.

Link to post
Share on other sites

De av oss som er litt på nettet fikk denne informasjonen i slutten juli, at enkelte ikke får det med seg er neppe nettet sin feil. Denne saken har forøvrig vært debattert her på forumet også..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

For alt som kommer frem her så kan det være en gammel skade eller at de har truffet noe med roret som er årsaken, det er vel såvidt jeg kunne lese også bare mistanke om at det var roret som var årsaken? Båten er vel ikke hevet?

 

Hadde ror/kjøl vært en svakhet på Bav ville langt flere historier kommet frem, slik vi nå lever i Internettverden er det ikke mye som ikke kommer til overflaten

 

Selv om jeg snart er eier av en arg konkurrenter til Bavaria, så er jeg lei av å lese desperate forsøk på å dokumentere at Bavaria er dårlige båter... Dere må iallefall komme opp med noe bedre for at jeg skal være interessert...

 

Synes du overdriver litt her nå.

Det er vel ingen her i dag som har påstått at Bavaria har problemer med kjøl / ror ?

Link to post
Share on other sites

Om en ser på liken til Gunga så er den publsert i juli.. det gjelder å følge med i timen når en skal kritisere Bavaria

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...