Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

Den her borte er blå.

Tror jeg kjenner til den. Såvidt jeg vet gjaldt det er forikringsoppgjør hvor fribordet måtte hellakkeres. Vet ikke foranledningen. Eier valgte da å få det blått istedenfor tilbake til hvitt.

(har jeg hørt da. hvis noen vet bedre eller kjenner forhenværende eier må de gjerne arrestere meg).

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Det var en tømmerstokk som traff roret hos disse gutta.

Det holdt på å gå skikkelig galt det.

Hej surprise

 

det var der oppe i Kanada det og!!!

 

 

det var en klubbkompis til mig som visade bilder fra dette området, de var ute på en 6 år lang jordomseiling.

 

tömmer stokkarna kansje 15-20m lange...stod rett opp o ner i vannet, med bare 0-10cm synligt,... hvis det ikke kom bölger, för då kom dom opp mer!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

jepp verkar helt umuligt........

 

man kan ikke se noe på en strekktegning....fikk jag som svar sist !

 

men som tur er, så finnes det några her som grejjer o lese en enkel strekktegning :smiley:

 

Nå antar jeg at du referer til mitt svar for x-antall innlegg siden - dette er hva jeg skrev:

Du er god til å vurdere styrke fra strektegninger

 

Det er litt forkskjell på det å bergne styrke ut fra strektegninger og det å se noe. Jeg forstår nå at du ble litt hårsår ettersom du trodde det ble sagt til deg at du trengte førerhund.

 

 

Forøvrig har jeg seilt noen Bavaria 44, bl.a som charter båt i Middelhavet og jeg må si at jeg synes det er en helt grei båt. Det var med den korte kjølen, men var jo ikke nedpå noen gang, så jeg fikk ikke testet hva som kunne ha hendt med roret i så tilfelle........

Link to post
Share on other sites

ikke hårsår.......

 

tykker bare det kunde vart kul o diskutere hur man kunde/kan göra något bedre o starkare.........(hvis intresse för det finns her)

 

"rudder vs keel draft" som på Bav44 var noe som några båter hade på 70 talet her, o fikk kritikk för.

 

de som har dette idag.....har en stark hjärtstokk o en 'perforering' /brytanvisning för att rorbladet skall brekke

i en sådan konstruktion....båten får ikke tappe styrningen..........

 

Bavaria haveriet i Danmark kunde ha undvikits.......båten flöt kjörde runt för bare propeller, men låser sig rodret

eller går av helt så er det mer eller mindre kjört (dom prövde m ankaret men fikk ikke feste!) !

 

sådant her menar jag er onödigt på en Cruiser-båt

 

 

på en Racer/Regatta båt kan jag acceptere det meste för att få båten att gå fort, men tycker det blir feil på familjebåter.........

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Den stakkar internettsiden som bildet av den oppsprukne Bavaria-kjølen var henetet fra, tålte tydeligvis ikke presset.

Så jeg laster opp bildet direkte her:

p1010208725530bavaria_37.jpeg

 

 

Jeg går litt tilbake til denne påstanden og bildet. Kanskje ikke rart du Douro hevdet at nettsiden ikke tålte presset. Jeg har god hukommelse på hvordan kjølene på min og broderns kjøler ser ut.

Og slik ser ikke en Bavariakjøl ut.

 

 

 

Jeg synes det er på tide å dokumentere at det er fullstendig på villspor i debatten her.

Se litt nede på siden her hvordan kjølene til Bavaria ser ut i innfestingen. Kan noen se en slik buet overgang i kjølen mot skroget?

 

montering av kjøl

 

Min har det ikke, men er massiv mot en skarp overgang. Se monteringsbildet. Nå har jeg vært i havnen og sett at alle der har samme type støp og overgang.

 

Nå må det være slutt med fanteriet eller? :smiley:

 

Så vær snill Douro og dokumenter bildet ditt, så skal jeg legge inn ca. 20 bilder som dokumenterer det motsatte.

Link to post
Share on other sites

kjoel.gif

Roret stikker ikke dypere på shallow keel utgavene til bavaria, dette er bilde på min båt og hele bulben på kjølen går nedenfor roret så dette mener jeg må være godt nok med tanke på beskyttelse av roret. Nok engang ser vi påstander om båtene som ikke er korrekte. :nono:

Link to post
Share on other sites

Jeg går litt tilbake til denne påstanden og bildet. Kanskje ikke rart du Douro hevdet at nettsiden ikke tålte presset. Jeg har god hukommelse på hvordan kjølene på min og broderns kjøler ser ut.

Og slik ser ikke en Bavariakjøl ut.

 

 

 

Jeg synes det er på tide å dokumentere at det er fullstendig på villspor i debatten her.

Se litt nede på siden her hvordan kjølene til Bavaria ser ut i innfestingen. Kan noen se en slik buet overgang i kjølen mot skroget?

 

montering av kjøl

 

Min har det ikke, men er massiv mot en skarp overgang. Se monteringsbildet. Nå har jeg vært i havnen og sett at alle der har samme type støp og overgang.

 

Nå må det være slutt med fanteriet eller? :smiley:

 

Så vær snill Douro og dokumenter bildet ditt, så skal jeg legge inn ca. 20 bilder som dokumenterer det motsatte.

 

Nå begynner jeg å lure på om Bavaria eiere er blitt så paranoide at de ikke tror på noe som helst......Det kan jo lett bli slik at når man forsvarer noe som man vet er galt lenge nok så tror man tilslutt at det er riktig (bare se på advokater som har forsvart avvikere lenge nok...)

Link to post
Share on other sites

Roret stikker ikke dypere på shallow keel utgavene til bavaria, dette er bilde på min båt og hele bulben på kjølen går nedenfor roret så dette mener jeg må være godt nok med tanke på beskyttelse av roret. Nok engang ser vi påstander om båtene som ikke er korrekte. :nono:

 

Og det samme her...

 

Diskusjonen gikk på om at en Bavaria 44 som det ble vist originale tegninger av virkelig hadde ror som var like dybt som kjølen. Da blir det ikke særlig riktig å legge ut bilder av en annen båt og hevde at det beviser at så ikke er tilfellet (unnskyld om jeg har missforstått nicket ditt Bavaria 40).

Link to post
Share on other sites

Så vær snill Douro og dokumenter bildet ditt, så skal jeg legge inn ca. 20 bilder som dokumenterer det motsatte.

 

 

Får heller ikke dette til å stemme sammenlignet med min egen kjøl. Nå må Douro på banen. Hvilken type Bavaria er bildet tatt av? Hvor har du hentet bildet fra?

Link to post
Share on other sites

Nå har Menigheten tilintetgjort alle hendelser med en viss båt involvert.

Det er ikke sant noe av det. Det er noen som er slemme.

 

Så da må jeg bare slutte at noen her er en fisk.

En stor fisk.

Som først ristet løs 11 kjøler på B42M i Adriaaterhavet.

Så svømte han (hun?) fort opp til Bergen, og ristet løs en kjøl der. Så ble det rekordsvømt ned til Sydsverige for å ta noen jafs ut av kjølen på på en B32.

Så kvikt over til Korsør for å ta et drabelig tak i roret på en B44, slik at det sate seg fast.

Eneste forklaringen jeg ser.

For det er jo aldri noen feil på en Bavaria. Både de som er bygget, og de som ikke er bygget.

 

Min båt er det litt feil på. Jeg irriterer meg over at dassen er montert for lavt. Og over at masta står litt langt bak. Over at jeg ikke får ut en liten vannskvett som står mellom bunnen av innerlineren og bunnen. Og så er jeg forbanna over at lokket over akterplikten alltid klapper igjen over fingrene mine. Og det noe feilkonstruerte rorbladet irriterer.

 

Beneteaugutta debatterer sitt litt uforståelige akterstag, og hva de kan gjøre med det.

 

Junkergjengen debatterer sitt noe feilkonstruerte ror, og hva de kan gjøre med det.

 

Jeg er sikker på at mange eiere av forskjellige båttyper har noe på ønskelista.

 

 

Men Bavaria feiler det aldri noe.

 

The truth according to Menigheta.

Link to post
Share on other sites

Det er nok ikke en desperat Bavaria-eier som svarer her :smiley:

Jeg har aldri postet et eneste negativt innlegg om andre båter her, og liker både svenske og franske båter.

 

Men jeg er rimelig opptatt av å få slutt på løgn og fanteri. :smiley:

Hvis det serveres det samme sludderet om Jeanneau skal jeg med glede bidra der også.

 

Her er en Bavariakjøl, se og døm selv:

dsc_0374.jpg

 

Forfra:

dsc_0376.jpg

 

 

Bildene er med all tydelighet lik de offisielle monteringsbildene. Skal vi diskutere, så må det være etterettelig, hvis ikke skader vi forumets omdømme ved at løgn og fanteri er lov.

Link to post
Share on other sites

(unnskyld om jeg har missforstått nicket ditt Bavaria 40).

 

 

Men blir det mer nøyaktig med et grumsete bilde av en annen type båt ??????

 

Beklager at bildekvaliteten er for dårlig , men det viser at kjølen er dypere enn roret Gimi og når jeg sier at dette er av min båt betyr ikke det at nicket mitt nødvendigvis viser feil båt :smiley:

Link to post
Share on other sites

Nå har Menigheten tilintetgjort alle hendelser med en viss båt involvert.

Det er ikke sant noe av det. Det er noen som er slemme.

 

Så da må jeg bare slutte at noen her er en fisk.

En stor fisk.

Som først ristet løs 11 kjøler på B42M i Adriaaterhavet.

Så svømte han (hun?) fort opp til Bergen, og ristet løs en kjøl der. Så ble det rekordsvømt ned til Sydsverige for å ta noen jafs ut av kjølen på på en B32.

Så kvikt over til Korsør for å ta et drabelig tak i roret på en B44, slik at det sate seg fast.

Eneste forklaringen jeg ser.

For det er jo aldri noen feil på en Bavaria. Både de som er bygget, og de som ikke er bygget.

 

Min båt er det litt feil på. Jeg irriterer meg over at dassen er montert for lavt. Og over at masta står litt langt bak. Over at jeg ikke får ut en liten vannskvett som står mellom bunnen av innerlineren og bunnen. Og så er jeg forbanna over at lokket over akterplikten alltid klapper igjen over fingrene mine. Og det noe feilkonstruerte rorbladet irriterer.

 

Beneteaugutta debatterer sitt litt uforståelige akterstag, og hva de kan gjøre med det.

 

Junkergjengen debatterer sitt noe feilkonstruerte ror, og hva de kan gjøre med det.

 

Jeg er sikker på at mange eiere av forskjellige båttyper har noe på ønskelista.

 

 

Men Bavaria feiler det aldri noe.

 

The truth according to Menigheta.

 

 

REgner med at du også er interesert i sannheter og at usanheter blir tilintetgjort?? eller forsvarer du bruk av påstander uten belegg og usanheter? Da er vi nok i forskjellig menighet, jeg den menigheten om ønsker fakta og sannhet og du den menigheten som støtter usanheter - og slik har jeg ikke oppfattet deg.

 

At det aldri er noen feil på Bavaria tror jeg faktisk det kun er du som har hevdet, i denne lange saken har jo det kommet fram eksempler på eksemler på eiere som har henvendt seg til Lunde med reklamasjoner som er heldigvis blitt rettet opp i de fleste tilfellene raskt og greit.

 

Angående de Bav 42 så er det vel liten tvil om at de haddde en feil, det har jo verftet inrømmet i det de har rettet dette for eierne.

Link to post
Share on other sites

kjoel.gif

Roret stikker ikke dypere på shallow keel utgavene til bavaria, dette er bilde på min båt og hele bulben på kjølen går nedenfor roret så dette mener jeg må være godt nok med tanke på beskyttelse av roret. Nok engang ser vi påstander om båtene som ikke er korrekte. :nono:

 

Hvis roret stakk dypere enn kjøl, så måtte man vel ta det av hvis man satte båten på land, og det har jeg ikke sett noen gjøre?? eller er det vanligt??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...