Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

Alle som har Fairline og Princess har mao. kjøpt en båt som er dårlig konstruert da rorene og propellenene er det som stikker dypest.

 

Du skal ikke se bort fra at du er inne på noe der.

Fairline'en som gikk til bunns i Arendal i fjor er godt eksempel på det.

Den var nedi med kun propellene, og totalhavarerte.

 

Så kan man anføre at man skal ikke grunnstøte. Og det er helt riktig.

Likefullt så er en ny bil jeg henter hos forhandleren utstyrt med sikkerhetsbelter, airbag, deformasjonsoner og annet.

Selv om man egentlig ikke skal kollidere.

Litt passiv sikkerhet er ikke av veien.

Link to post
Share on other sites

I all beskjedenhet tror jeg det skyldes 3-4 fanatiske Bavariaeiere som går langt i å rettferdiggjøre sitt eget båtkjøp. Ingen andre båteiere er i nærheten av å nå opp til disse. Når håret i tillegg er festet såpass "ømt" blir underholdningsverdien såpass stor at selv garvede cabincruisereiere blir engasjert.

 

Det er spesielt artig når kritiske synspunkter umiddelbart blir karakterisert som løgn og manipulering med fakta.

 

Stå på folkens! Jeg ser frem til fortsettelsen.

 

Håper noen siterer meg, i tilfelle jeg er på en ignorerliste, slik at alle kan se innlegget mitt.

 

Setter ikke 50 øre på at ignoranten leser dette sitat! :lol:

 

Det er fire stykker som har hatt mere enn 100 innlegg bare i denne tråden - ganske imponerende!

 

Keep it up!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

kan vi ikke inngå et spleiselag der de hardeste bavaria diggerne og bavariahaterne samles . feks en iglo uti hutiheiti , og så kan vi tvinge dem til å dele soveposer. 4 døgn i igloen og allle må bytte "partner" hver natt. etter en sånn seanse tror jeg tonen hadde blitt litt annerledes i bavaria trådene.

( noe som ville vært synd , for makan til underholdene tråder finnes ikke )

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

I all beskjedenhet tror jeg det skyldes 3-4 fanatiske Bavariaeiere som går langt i å rettferdiggjøre sitt eget båtkjøp.

For en som ikke har noen agenda, blir dette å snu tingene på hode.

Hvem skal tilbakevise påstander og oppfatninger som er fremsettes om Bavaria, om ikke eierene som har erfaring med båtene?

Du og jeg "Ben Sin"?

Vi har vel kanskje like mye kunnskap om de båtene som enkelte av de som fremfører påstandene.

Link to post
Share on other sites

Må først si at Akult virker for meg som en mann jeg gjerne skulle ligget longside med en helg eller så.

 

Jeg ligger "longside" med min kjære Akult både helger og ukedager, året rundt :lol:

 

Gleder meg veldig til få nyte en (forhåpentligvis) flott sommer i ny båt :cheers:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

min mening er at hele denne diskusjonen får næring av måten bavarieiere "tilbakeviser" påstander på. dere er ikke villige til å gå i dialog , men ettelyser dokumentasjon for den minste ting . og på en sarkastisk måte fremstiller kritikerene som "eksperter" og andre får ikke lov til å være kritiske til div svake punkter på bavaria. dere er ikke veldig villige til å svelge små kameler , av frykt for å sette de i halsen????

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Jeg er litt overrasket over at ingen debatterer del 2 av seilas-testen. I testen/omtalen blir båtene bedømt langt strengere enn de rene turbåtene. Men det står også følgende: "Å gå fra en av disse seilbåtene til en turbåt var seilmessig en stor nedtur. Disse fem raske seilbåtene gir fantastiske muligheter for gode seilopplevelser også for dem som ikke er så opptatt av regattaseiling." Det viser at disse båtene er av et helt annet kaliber.

 

Viser dette at alle som kjøper ren turbåt ikke er interessert i seiling? Eller er det bare økonomien som gjør at disse ikke selger så bra. Eller bruker man bare Sydvesten-logikken og sier at siden disse ikke selger så godt er de antagelig dårligere enn bavaria?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Hei Nyste.

 

For en som ikke har noen agenda, blir dette å snu tingene på hode.

Min agenda var å svare på dette spørsmålet:

 

Hvorfor fenger Bavaria trådene

 

Og det følte jeg at skulle være ganske uproblematisk etter å ha fulgt nøye med i denne tråden fra første innlegg.

 

 

Hvem skal tilbakevise påstander og oppfatninger som er fremsettes om Bavaria, om ikke eierene som har erfaring med båtene?

 

Oppfatninger kan vel alle ha. Eiere eller tidligere eiere er sikkert gode til å tilbakevise påstander og oppfatninger som fremsettes om Bavaria. Det er dessuten mange andre som kan uttale seg om en båt uten å nødvendigvis være eier av en.

Men det har vel lite med mitt innlegg å gjøre?

 

Du og jeg "Ben Sin"?

Vi har vel kanskje like mye kunnskap om de båtene som enkelte av de som fremfører påstandene.

 

Jeg kjenner dessverre ikke til dine kunnskaper om Bavaria 39 Cruiser. For min del har jeg aldri debattert denne båten.

 

Jeg skrev bare litt om hvorfor jeg tror at denne tråden fenger såpass mange. Synd at det plaget deg. Det var ikke meningen. Og jeg håper tråden vil leve videre, for det er virkelig god lesning!!

 

Hva var forresten din agenda Nyste?

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

Hei Nyste.

 

Hva var forresten din agenda Nyste?

 

Ben Sin

 

Først av alt Ben Sin, det var ikke deg jeg tenkte på når jeg skrev at jeg ingen agenda hadde med mitt innlegg.

Som deg, har jeg fulgt med fra starten av. Mitt inntrykk av det som skrives er tydeligvis helt annderledes enn ditt.

Dine synspunkter plager meg ikke, og jeg håper inderlig ikke at mine synspunkter plager deg eller andre.

 

Jeg har som deg ikke lagt inn synspunkter om Bavaria, da jeg ikke føler at jeg kjenner den godt nok til å ha relevante meninger å dele med andre.

 

Selv har jeg motorbåt, en motorbåt få velger, men det bryr meg ikke.

Men dersom noen hadde fremsatt en mengde påstander om båten som jeg ikke kjente igjen, vet jeg at jeg ville tilbakevist dem!

 

Hvorfor følger jeg med i tråden? Jeg er intressert i seiling og deltar gjerne i regattaseiling.

Link to post
Share on other sites

Jeg venter i spenning på hvem som farer med løgn og fanteri, hva består de i?

 

Hvem skader forumets omdømme?

 

Hei! :lol:

 

Løgn og fanteri er én ting, å forvente dokumentasjon er en annen.

 

Jeg skal være den første til å akseptere fakta når de foreligger, og har derfor etterlyst disse statistikkene til Douro :smiley: Det var en tabbe å blande bildene med statistikkpåstandene, og det beklager jeg. Såpass voksen må jeg være!

 

Siden jeg ikke en eneste gang har vært en "Bavraia-forsvarer" :smiley: har jeg heller ikke problem med å lese kritikk eller fakta med samme interesse.

 

Nå er det likevel et par spørsmålstegn jeg har stilt meg selv. Etter å ha fotografert diverse kjøler på både nye og eldre Bavariaer pga. min egen skade, så er det underlig at INGEN av disse har denne kjølen som skal være avbildet på nettet.

 

kjoeler.jpg

 

Hva er forklaringen?

Link to post
Share on other sites

-

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Bavaria sjekket dette og konkluderte med at dette hedelsesforløpet med at kjølen kilte seg i en bergsprekk var så spesiellt at de ikke så noe grunn til leie inn kranfartøy for å forsøke å få løs kjølen... Den ble underøskt der og da. Sydvesten

 

Kanskje vi får nye sjømerker om noen år ? Vi har jo allerede en del, men kanskje sjøkartverket kommer med ett nytt symbol "Fare - her ligger en Bavaria kjøl".

 

Kjære Bavaria eiere - ikke gå i vranglås. Var ment som en spøk og ville kommet uavhengig av båttype.

Sydevesten: veldig god og saklig forklaring du ga. Takk.

Link to post
Share on other sites

-

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Laminat tykkelsen på kjølinnfestingen på denne B39 er 80mm tykk om det har noen interesse, noe som etter mitt syn vitner om at den er sterkt bygget(noe som også testen i seilas påpeker)...

 

 

Sydvesten

80 mm! Det tror jeg ikke på i det hele tatt. Siden du fremstår som en talsmann for Lunde Båt, så regner jeg med at en slik drøy påstand kan dokumenteres. :rolleyes:

 

Syntes dette var en grei avklaring, Sydvesten. :flag:

Avklaring, kanskje for deg. Ikke for meg, for jeg tror ikke på denne påstanden. :rolleyes:

 

 

Mvh.

 

Barsk II :lol::lol::sailing:

Link to post
Share on other sites

-

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

flott avklaring det der såfremt sydvesten kan dokumentere påstandene sine , slik som han forlanger at andre gjør ,hvis de skal bli tatt seriøst. ( bare så det er sagt , så stoler jeg på det sydvesten skriver , men det har jeg en tendens til å gjøre med andre debatanter og, hvis det er saklig og ordentlig fremlagt )

så et dumt spm igjen .. : jeg lurer på hvor mye vind det må være , for å få feks en standard bavaria turbåt opp i 7-8 knop?? ( samma vilket merke , men en standard turbåt ) tenker da i medvind , som jag antar er det gunstigste for farten sin del..

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...