Mulligan Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Forklaringen kan vel være at et av kriteriene for å kjøpe Bavaria cruiser er at det føles trygt dersom du ikke har særlig seilerfaring. Tror jeg ikke et eneste øyeblikk noe på. Les gjennom trådene her. Trygghet og sikkerhet er omtrent fullstendig fraværende. Det går på bovolum, bovolum, bovolum, bovolum og motorstørrelse. Og det har Bavaria skutt innertier med. Det har prikket inn et markedsegment med kirurgisk presisjon. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Så nå er vi nede på 30 mm tykkt laminat igjen (eller mindre) og ikke urealistiske 80 mm som nevnt lenger opp i denne tråden? Det er jo litt morsomt at det stadig kommer nye lavmål innlegg fra Bavaria-eiere som ikke innser at det kan være grunn til å kritisere også denne båten i enkelte tilfeller. Og jeg mener fortsatt ikke at Bavaria er hverken bedre eller verre en andre produsenter det er naturlig å sammenligne seg med...... hva er lavmål?? Ja her er hele essense som du skriver, og det de fleste av oss som blir kalt Bavariamafien mener: sitat: Og jeg mener fortsatt ikke at Bavaria er hverken bedre eller verre en andre produsenter det er naturlig å sammenligne seg med...... Sitat slutt Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Mulligan: Helt enig, men jeg tror likevel mange nybegynnere ser på bavaria som en trygt kjøp. Om ikke annet, fordi det er så mange av de fra før. Mennesket er jo innerst inne et flokkdyr... Personlig tror jeg at grunnen til at det er vanskelig å selge match-modellene nå, er at båtene sliter med et dårlig rykte etter match42 saken. Mange garvede seilere vil ikke ta i disse med ildtang. Dermed er det bavarias egen feil. Og det var det som gjorde at de droppet produksjonen. De solgte for dårlig etter den saken. Selv om båtene er solide som bare det nå. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
SRA Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Tror jeg ikke et eneste øyeblikk noe på.Les gjennom trådene her. Trygghet og sikkerhet er omtrent fullstendig fraværende. Det går på bovolum, bovolum, bovolum, bovolum og motorstørrelse. Og det har Bavaria skutt innertier med. Det har prikket inn et markedsegment med kirurgisk presisjon. Hvis trygghet og sikkerhet er fraværende i Bavaria så skulle det vært langt flere ulykker og det finnes det kun synsing om, da sett i forhold til produsert mengde, aller helst sett mot utseilt distanse. å prikke inn et markedssegment med presisjon kan også omskrives til å: lage det kunden vil ha Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Jeg ser at SRA igjen tillegger meg meninger jeg ikke har ytret. Men slik er ofte diskusjoner med Menigheten. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Hvis trygghet og sikkerhet er fraværende i Bavaria så skulle det vært langt flere ulykker og det finnes det kun synsing om, da sett i forhold til produsert mengde, aller helst sett mot utseilt distanse. Det har jo en viss betyding at mange B eiere bruker båten sin kun som camping-vogn og sjelden kaster tampen for å seile. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Har lært meg å ta utklippene fra Gunga din med en kasse salt har funnit mye på Bavariaforumet.....der er bilden litt mer nyansert enn her... "" Dear Customer, please be informed, that the min. thickness of lamination in the keel area of a Bavaria 37 should be 19-20mm ! The width of the reenforced lamination area should be at least 500mm ! The draft for the deep lead keel is the same as for the deep iron keel, at least within the allowable 5% tolerance. Best regards Bavaria Yachtbau GmbH i.A. Mike Reuer " her er tråden http://www.bavariaklubben.se/forum_view.asp?id=5200 har du mer salt o ta av SRA ?? bare för o ha det sagt......jag kritiserer ikke Bavaria generellt dom gör mye bra......men kunde gjort några saker ännu bedre för en relativt blygsam kostnad. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 film av nye Bavaria 40 her (og en del andre nyheter) Synes at innredningene fra Bavaria ser bedre og bedre ut. Skal se om jeg får tid til å kikke på denne båten i Düsseldorf (må innrømme at den kommer litt ned på min liste om jeg må prioritere) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 har funnit mye på Bavariaforumet.....der er bilden litt mer nyansert enn her... Litt mer? Men jeg tror ikke svaret på vektsammenligningen deres er verre enn at Bavariaene har en fot høyere fribord enn de de sammenligner med. Jeg ligger ved siden av en B30C, og båten min synes nesten ikke. Ser nesten ut som ei lang mast som stikker opp av sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Ettersom det fremdeles er tid for meg å gjøre forandringer på bestillingen min (båten ligger hos LP i Danmark) har jeg etter nøye vurderinger kommet til at jeg trenger en KANON på fordekket, slik at jeg kan senke Gunga Din og likesinnede hvis noen av dem krysser min kurs. Nå er seiler jeg sikkert mye saktere enn dem så de lever nokså trygt. Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 (redigert) Det har jo en viss betyding at mange B eiere bruker båten sin kun som camping-vogn og sjelden kaster tampen for å seile. Dette kan vel du avkrefte, Jeanneau! Redigert 23.Januar.2008 av Nyste (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Som man ser er det fremdeles få masseproduksjonsbåter på lista (heldigvis). Det som jeg la mest merke til med match-ulykken var at bavaria yachtbau aldri inrømmte at det var problemer med båter som ikke hadde vært på grunn. Har de gjort det nå? Båten hade helt sikkert vært på grunn. flere av søsterskipene hadde vært på grunn, det er dokumentert. Det var en båt eid av et charterselskap som arrangerte ukes-regattaer med utleie av Bavaria 42 Match. det var i et område i Kroatia ved øya Murter der det er mye grunner. Har selv stt flåten ligge i Vodice i det aktlle tidsrom. Selv om ikke den aktuelle crew'et som seilte da ulykken skjedde hadde vært på grunne rdet svært sannsynlig at noen før dem hade vært på grunn og de ikke sa i fra og selskaået sjekket ikke kjølen godt nok. Det samme selkapet leier forsatt ut samme båttype med samme konsept, se annen post. de har sikkert ansat en dykker nå... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Dette kan vel du avkrefte, Jeanneau! Nei dessverre. Se f.eks deltagerlisten for neglespretten 08 her: http://seil.aasane.no/regatta/Neglesprette.../resultater.pdf Av 55 båter er det tre (3!) bavaria-turbåter. Av disse kom en i mål. Hvor er de andre? Er det ikke landets mestselgende båtmerke de siste 10 åra? Nei, de ligger nok i havn... Men det var sikkert mange bavariaeiere ombord i de andre båtene? Båten hade helt sikkert vært på grunn. flere av søsterskipene hadde vært på grunn, det er dokumentert. Det var en båt eid av et charterselskap som arrangerte ukes-regattaer med utleie av Bavaria 42 Match. det var i et område i Kroatia ved øya Murter der det er mye grunner. Har selv stt flåten ligge i Vodice i det aktlle tidsrom. Selv om ikke den aktuelle crew'et som seilte da ulykken skjedde hadde vært på grunne rdet svært sannsynlig at noen før dem hade vært på grunn og de ikke sa i fra og selskaået sjekket ikke kjølen godt nok. Det samme selkapet leier forsatt ut samme båttype med samme konsept, se annen post. de har sikkert ansat en dykker nå... Den aktuelle båten hadde kanskje vært på grunn. Båten til kompisen min hadde ikke det. Kjølen løsnet hos han òg. Bra det var fint vær på shetland race det året. Vi har ingen å miste.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sebaldus Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 At Bavariaeiere ikke stiller i regatta kan jo og ha noe å gjøre med det herlige seilmiljøet. Føler seg jo virkelig velkommen der og er jo helt topp å bli minnet om hvor elendig båt man har. Seiler man dårlig en dag kan man jo og vite at resultatlisten vil bli brukt som dokumentasjon i alle mulige internettdebatter osv. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Det må være en svært spesiell seilforening du tilhører. Hos oss vet vi at mannskapet vinner regattaen. Ikke båten. Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Båten hade helt sikkert vært på grunn. flere av søsterskipene hadde vært på grunn, det er dokumentert. Den logikken var dyp, Krimart. "Naboens golf kjørte i grøfta i fjor, så det har sikkert også jeg gjort med min." Hevder du at alle de nordmennene som har hatt alvorlige kjøl-problemer med sine Bavaria'er også har vært på grunn? Kanskje dette også er årsaken til det såkalte S-mast syndromet? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Universal sikring av kjøl for alle båttyper med lastestropper for de som har overdreven tro på at det skal gå galt. Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Universal sikring av kjøl for alle båttyper Det er nok mange her som vil være fornøyd med din anonymisering, Ole Petter. Mens andre nok vil dra kjennskap på den feite styrekonsollen, det høye og volumiøse fribordet, og de smekre innfestingene av kjøl og ror. Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Nei dessverre. Se f.eks deltagerlisten for neglespretten 08 her: http://seil.aasane.no/regatta/Neglesprette.../resultater.pdf Av 55 båter er det tre (3!) bavaria-turbåter. Av disse kom en i mål. Hvor er de andre? Er det ikke landets mestselgende båtmerke de siste 10 åra? Nei, de ligger nok i havn... Men det var sikkert mange bavariaeiere ombord i de andre båtene? Teller flere jeg! Du så kanskje bare den som kom før deg i mål? Og....du kan jo dokumentere at der var èn Bavariaeier i annen båt! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Ja, hvis du regner med de to match-båtene dominerer jo bavariabåtene stort... eller? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 ..............., det høye og volumiøse fribordet, ............... +overbygget......har iallafall en veldi positiv effekt på GZ-kurven........ Lanber...du ser jag kan finne positive saker oxo.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
alidal Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Det går på bovolum, bovolum, bovolum, bovolum og motorstørrelse. Og hva så????? Har du virkelig noe problem med at enkelte prioriterer slik? Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Ja, hvis du regner med de to match-båtene dominerer jo bavariabåtene stort... eller? Telte Bavaria jeg... Er vel egentlig ikke underrepresentert i forhold til bruksområde. Hadde vel ikke kjøpt Bavaria jeg heller, om det var regatta som var målet for seilingen, ikke Jeanneau heller! Men regattaseiling er gøy det...veldig gøy... kanskje jeg konverterer bare av den grunn... Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Godt å se at tråden har fått ny temperatur. Dette er god underholdning. Stå på gutter. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Douro Svart 23.Januar.2008 Del på Facebook Svart 23.Januar.2008 Sitat: (Mulligan @ 23.01.08 12:48) Det går på bovolum, bovolum, bovolum, bovolum og motorstørrelse. Og hva så????? Har du virkelig noe problem med at enkelte prioriterer slik? Det er det vel få som har problemer med. Og det forklarer jo kanskje også hvorfor noen av eierne av et visst seilbåtmerke her er blant de mest aktive i trawler-tråden også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.