princess32 Startet 18.November.2007 Del på Facebook Startet 18.November.2007 Er inne på tanken å bytte båt. I båthava der jeg har båten kan man max ha en 33 foter. Derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalninger??. Plassen har vel cirka 370 cm i lysåpning. Hvilket merke det er har ikke så mye å si. Jeg er bare ute etter den største 33 foteren man kan få. Sitér dette innlegget Link to post
Actros Svart 18.November.2007 Del på Facebook Svart 18.November.2007 Den største 33 foteren e vel sånn ca 33 fot trur æ Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 18.November.2007 Del på Facebook Svart 18.November.2007 er ikkje den nye viksund 330 ganske romslig da? Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 18.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2007 Den største 33 foteren e vel sånn ca 33 fot trur æ Ja men de måler båtene veldig forskjellig. Derfor kan det være store forskjeller på størrelsen. Er den for eksempel 33 fot med badeplattform og baugspyd er den jo mindre enn den 32 foteren jeg har nå. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 18.November.2007 Del på Facebook Svart 18.November.2007 Den nye Viksund er vel 32 fot, eller? Du må vel ha andre og flere kriterier enn lengden på en båt? Hva med pris, lukket båt, fb-båt eller hva? Det finnes jo mange såkalte dorier og andre som "kall det hva du vil" er 33 fot? Er du sikker på at det går på fot og ikke på lengde i havna di? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 18.November.2007 Del på Facebook Svart 18.November.2007 Bavaria 33 er jo veldig romslig da men den er vel rundt 3,5meter bred så det er mulig den ikke går inn i den båtplassen Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 18.November.2007 Del på Facebook Svart 18.November.2007 Hva med en trawler, men de blir kanskje for breie de også? Et annet spørsmål er jo hvor du vil ha mest mulig plass, uteplass, kabinplass, antall senger etc.? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 18.November.2007 Del på Facebook Svart 18.November.2007 Bayliner 325 bytter med 2008 modellen navn til 340. 3,51 m bred, 35 fot lang. Ikke dårlig for en 32/33 foter. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
nordan family 27 Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Eller en Scand 32, som etter moderne målestokk vel er 35 fot? FM 33 er vel også relativt volumiøs. Princess 33 har det jo ligget noen av på nettet ned mot 700' Skal du ha gammel eller ny? Med eller uten kalesje? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Den litt eldre Fairline Phantom 32 hadde mye innvendig plass, da styreposisjonen var oppe på en semi flybridge. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
olpi Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Hvis havnestyret har satt en grense på 33 fot betyr det normalt med alt. Da hjelper det ikke at båten heter 33 og er 36. Siden enkelte ser ut for å ha vansklig for dette har vi satt en grense i meterverdi hos oss. Maks 11 m inkludert alt det måtte være. Baugspyd, badeplattfrom, daviter etc blir mederegnet. Det er etter min meming en helt ok ordning som er lett å forholde seg til. Det er jo plassen man tar som betyr noe, ikke hva båten måtte hete. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Virker som vi må vente til trådstarter kommer på banen igjen, før vi kan komme med ytterligere innlegg. Det er jo mange spørsmål han må besvare først.... Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 19.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2007 Nei de har ikke sagt noe om antall meter, bare fot. Heter det seg i papirene til båten at den er 33 fot så er den 33 fot. Jeg vil helst ha en lukket båt uten kalesje. Masse styr på sommeren med opp og ned av dette teltet. Prismessig blir det vel opp mot 1 mill. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke har kikket så mye på disse båtene i real life, bare på bilder på finn. Dette gir mange ganger et helt feil inntrykk på hvor mye plass det er. Tenkte derfor at det måtte være en del folk her som har hatt erfaring med noen av disse båtene. Ok det er soveplass for 5 personer, men er det spiseplass til 5 personer?, uten at man må sitte som sild i tønne?. Har jo hørt rykter om at noen båter er veldig "trange" selv om båtene er rimelig store. Har sett en del på de to princess 33 som ligger på finn. Sikkert veldig bra båter med mye plass. Men flybridgen består jo bare av to stoler. Da vil jeg heller ha hard topp. Hva er de beste alternativene til en slik båt? Hva med Fairline sin 31 foter som de sier er 33 fot? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Ikke mange 33 fotere som slår en Cleopatra 33 fra slutten av 70 tallet til begynnelsen på 80 tallet for invendig plass og faste sengeplasser...men den er jo mye billigere enn hva du vil betale... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Frivakten Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 (redigert) Ikke mange 33 fotere som slår en Cleopatra 33 fra slutten av 70 tallet til begynnelsen på 80 tallet for invendig plass og faste sengeplasser...men den er jo mye billigere enn hva du vil betale... Tiltredes, men både Birchwood og Broom fra samme tiden kunne også være gode kanditater. Redigert 19.November.2007 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Divemaster Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 (redigert) quote name='Krisida Magni' post='468071' date='19.11.07 17:26']....både Birchwood og Broom fra samme tiden kunne også være gode kanditater. Nedenfor er en Cleopatra 33 uten FB Nyere Broom var 31 fot, og de eldre 35 ... eller også nevnt er en 1070 .. bildet nedenfor Birchwood 31, og TS33 ... senere TS34... hnedenfor er en eldre 33... Ellers har vi vel Bayliner ... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=331&page=2 som er kjent for å være romslige ... [ Redigert 19.November.2007 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Frivakten Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 (redigert) Divemaster: Hvis du bytter teksten under bildene (Birchwood øverst, Broom nedenfor) så blir det flott Redigert 19.November.2007 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Divemaster Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 (redigert) Divemaster: Hvis du bytter teksten under bildene (Birchwood øverst, Broom nedenfor) så blir det flott Tekst endret, men bildene er samme`pluss nytt bilde av en Birchwood 33 som ikke var avbildet tidligere ... Første bildet er og var en Cleopatra 33 En annen av de store 33 foterene inkluderer jo Jupiter 33 som jeg ikke kunne finne et godt bilde av.... Redigert 19.November.2007 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
GM37 Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Fairline Targa 33 fra slutten av 80 tallet. Lengde: 1115 Bredde: 348 Tror ikke det er mange som slår den på størrelse Ligger et par stykker på Finn.no Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Fairline Targa 33 fra slutten av 80 tallet.Lengde: 1115 Bredde: 348 Targa 33 var vel da 10.5m når den kom ut rundt 86 ??? men jeg kan lett ta feil .... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Frivakten Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Her en Jupiter 33 for salg. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
JanB Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Gå for Nauticat 33! Stor, romsleg, vakker og sikker. Kalesje er framandord. Det same er høg fart... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
microship Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Fairline Targa 33 fra slutten av 80 tallet.Lengde: 1115 Bredde: 348 Tror ikke det er mange som slår den på størrelse Ligger et par stykker på Finn.no Har Fairline Targa 33 fra 1987. I mine papirer står det LOA 10.70 inklusive badeplatform, bredde 3.49. Ja, det er en stor 33 fot. En litt senere modell med integrert badeplatform ble kalt Targa 35. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Ludde Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Cleopatra 33 er jo en enorm 33 foter. Denne båten tilhører en kompis av meg, og det er nok den største jeg har vært i denne størrelsen. Båten er 3,80 bred og gir mase plass for pengene. Dessuten er denne godt motorisert og marsjer lett i 28 knop fullt ferielastet. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Frivakten Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 (redigert) Cleopatra'n har en smart løsning som muliggjør både en stor aktekabin og stor cockpit og akterdekk: Under denne sittebenken med lufteluker: finnes denne flotte akterlugaren (bildet viser babord køye, tilsv. også på styrbord): Har kjørt en slik fra Tyskland og ble imponert over plassen. Drawbacken er kjellerfølelse i pantryet og at den er en balje i baksjø. Redigert 19.November.2007 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.