Jump to content

Største 33 foter på markedet?

princess32

Recommended Posts

Hvis havnestyret har satt en grense på 33 fot betyr det normalt med alt. Da hjelper det ikke at båten heter 33 og er 36. Siden enkelte ser ut for å ha vansklig for dette har vi satt en grense i meterverdi hos oss. Maks 11 m inkludert alt det måtte være. Baugspyd, badeplattfrom, daviter etc blir mederegnet. Det er etter min meming en helt ok ordning som er lett å forholde seg til. Det er jo plassen man tar som betyr noe, ikke hva båten måtte hete.

Nei de har ikke sagt noe om antall meter, bare fot. Heter det seg i papirene til båten at den er 33 fot så er den 33 fot.

Jeg vil helst ha en lukket båt uten kalesje. Masse styr på sommeren med opp og ned av dette teltet.

Prismessig blir det vel opp mot 1 mill.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke har kikket så mye på disse båtene i real life, bare på bilder på finn. Dette gir mange ganger et helt feil inntrykk på hvor mye plass det er. Tenkte derfor at det måtte være en del folk her som har hatt erfaring med noen av disse båtene.

Ok det er soveplass for 5 personer, men er det spiseplass til 5 personer?, uten at man må sitte som sild i tønne?. Har jo hørt rykter om at noen båter er veldig "trange" selv om båtene er rimelig store.

Har sett en del på de to princess 33 som ligger på finn. Sikkert veldig bra båter med mye plass. Men flybridgen består jo bare av to stoler. Da vil jeg heller ha hard topp. Hva er de beste alternativene til en slik båt? Hva med Fairline sin 31 foter som de sier er 33 fot?

Ikke mange 33 fotere som slår en Cleopatra 33 fra slutten av 70 tallet til begynnelsen på 80 tallet for invendig plass og faste sengeplasser...men den er jo mye billigere enn hva du vil betale...

Tiltredes, men både Birchwood og Broom fra samme tiden kunne også være gode kanditater.

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

quote name='Krisida Magni' post='468071' date='19.11.07 17:26']....både Birchwood og Broom fra samme tiden kunne også være gode kanditater.

Nedenfor er en Cleopatra 33 uten FB

03_1187887706335.jpg

Nyere Broom var 31 fot, og de eldre 35 ... eller også nevnt er en 1070 .. bildet nedenfor

9_-106699710.jpg

Birchwood 31, og TS33 ... senere TS34... hnedenfor er en eldre 33...

46125.JPG

Ellers har vi vel Bayliner ... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=331&page=2

som er kjent for å være romslige ...

07_464770745.jpg[

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Divemaster: Hvis du bytter teksten under bildene (Birchwood øverst, Broom nedenfor) så blir det flott :wink:

Tekst endret, men bildene er samme`pluss nytt bilde av en Birchwood 33 som ikke var avbildet tidligere ... Første bildet er og var en Cleopatra 33 :yesnod:

En annen av de store 33 foterene inkluderer jo Jupiter 33 som jeg ikke kunne finne et godt bilde av....

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Fairline Targa 33 fra slutten av 80 tallet.

Lengde: 1115

Bredde: 348

Tror ikke det er mange som slår den på størrelse :wink:

Ligger et par stykker på Finn.no

Har Fairline Targa 33 fra 1987. I mine papirer står det LOA 10.70 inklusive badeplatform, bredde 3.49.

Ja, det er en stor 33 fot. En litt senere modell med integrert badeplatform ble kalt Targa 35.

Microship

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Cleopatra'n har en smart løsning som muliggjør både en stor aktekabin og stor cockpit og akterdekk:

Under denne sittebenken med lufteluker:

03_1187887707860.jpg

finnes denne flotte akterlugaren (bildet viser babord køye, tilsv. også på styrbord):

03_1187887717606.jpg

Har kjørt en slik fra Tyskland og ble imponert over plassen. Drawbacken er kjellerfølelse i pantryet og at den er en balje i baksjø.

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...