Jump to content

VP Kad 32


Hidravasen

Recommended Posts

Leveres KAD32 enda ? Trodde den var gått ut og at det bare fra D3 serien (D3-160 og D3-190) som var i salg i dag.

Jeg hadde selv KAD32 i min forrige båt. Helt topp motor. Enkelt vedlikehold og lave utgifter. Var snill på forbruket.

 

Eneste "ulempen" (dersom en kan kalle det for det) var at motoren ikke hadde for mye krefter før turboen koblet skikkelig inn. Kompressoren skulle hjelpe til her (og gjorde det også), men kreftene komm ikke skikkelig før en hadde passert 2500-2700 RPM. For meg betydde det at jeg enten kjørte langsomt (under 8 knop) eller fort (over 18-19 knop). Fantes ikke noe midt i mellom. Bortsett fra dette var det en kjempemotor.

 

D3 hadde en del barnesykdommer når den ble lansert. Og det gikk vel 1 år (eller var det 2) før den ble godkjent for dobbelinstallasjon. Men jeg tror at de tider er forbi og at D3-190 vel kan anbefales som en helt ok motor.

 

Alternativet er jo også CMD motorene fra Mercruiser. De har en 2.8L som leveres i både 170Hk og 210Hk versjon Link til CMD.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...