Jump to content

pris på kalasje til Viksund 880

m/s draugen

Recommended Posts

Må atter engang henvende meg på dette fabelaktige forum.Det jeg nå trenger hjelp med,er annskaffelse av en ny kalasje.Har etter enkel og fattig evne søkt her,men det er ikke noe som spretter frem.

Viksund 880(27")med hartdtop vil gjerne til neste sesong pynte seg med en ny og penere "drakt"

Den gamle er det "Rofi industrier"fra Molde som har laget,men de er ikke å fa tak i.......

Har av en lokal aktør,"Ellas søm"fått tilbud,4000,-for sying og ca.3000,-i materialle=7000,-

Er dette ett bra tilbud,eller kan dere være så snill å opplyse meg hvis dere vet om andre alternativ som kan være rimeligere.

Mange hilsener på forhånd takk av en skamfull og "lekk" Viksund :flag:

da jeg skulle kjøpe ny kalesje til min båt, så henvendte jeg meg til flere kalesjemakere rundt om før jeg besteme meg for hvilken jeg skulle gå til. prisene varierte veldig, så vil anbefale deg å høre med flere som syr, og hvilke priser de kan tilby. Det er ofte billigere å la kalesjemakerne gjerne bruke noen måneder på arbeidet slik at de kan gjøre det innimellom de større jobbene. på denne måten blir det ofte billigere.

Det høres ikke ut til å være noe å si på den prisen du har fått, forutsatt at produsenten kan sakene sine. Ellers så finner du ved å søke på kalesje bl.a. denne tråden der noen produsenter nevnes.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Sjekk med Alf Hansen, Jens Sagen m.m. Godt mulig de har maler på disse og kan lage ut fra dette. Min Viksund kalesje ble kjøpt fra Hauge Produkter i Bergen som hyllevare visstnok, så det er jo mulig at de har dette til din også..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Sjekk med Alf Hansen, Jens Sagen m.m. Godt mulig de har maler på disse og kan lage ut fra dette. Min Viksund kalesje ble kjøpt fra Hauge Produkter i Bergen som hyllevare visstnok, så det er jo mulig at de har dette til din også..

Alf Hansen og Hauge Produkter samarbeider/har felles maller til en hel haug med båter.

Jeg har nettopp fått kalesje sydd på mal fra Hauge. Prisen ble 8800.- inkl. litt ekstra glidelås og "klaffer" over alle glidelåsene. Jeg er ikke sikker men tror nok at 880-kalesjen er litt mindre og dermed billigere enn min.

Servicen så langt ihvertfall har vært upåklagelig, og det er jo viktig da...

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Eg hadde i si tid Viksund 880 og eg bytta kalesje.

Det er RoFi i Molde som leverte orginalkalesjene til desse båtane. Då eg bytta (trur det var i 99) produserte dei framleis kalesjer. Ein sjekk i marknaden då, viste at det var orginalleverandøren som var desidert billegast, - og enklast. Det var berre å oppgi nummeret på den gamle kalesja så hadde dei resten. Meiner prisen den gong var ca 4000. Med eit par ekstra vindu blei prisen i underkant av 5000 (dette var hardtop-versjonen).

Men sidan den gong har det skjedd ein del. Det viktigaste er at Rofi har slutta med kalesjeproduksjon og overlatt alle malane sine til Alf Hansen. Kva det har betydd for prisen veit eg ikkje, men Hansen (som samarbeider med Hauge) var i alle fall den gong mykje dyrare enn Rofi.

Edited by janb (see edit history)

Etter en ringerunder sitter jeg igjen med inntrykk at:HERREGUD,så forskjellige priser de forskjellige aktører opererer med.

Alf Hansen:6580,-

Hauge prod.9200,-

Hvordan i all verden kan det gå an at det er en så stoooor prisforskjell på samme vare?

Det lønte seg i allefall som noen her antydet:sjekk produsenter og pris,takk takk :flag:

Edited by m/s draugen (see edit history)

At Hansen var billegast overraska eigentleg ikkje, sidan dei no sit på orginalmalane. Hauge var dyrast også då eg (i forrige århundre) kjøpte ny kalesje. Dei hadde laga sin eigen mal for denne båten, muligens med eit par ekstra glidelåsar og vindauge, dersom eg hugsar rett. Men eg trudde kanskje dei hadde moderert prisane og no nytta orginal mal frå samarbeidspartar Hansen.

Uansett: Du får nok eit godt produkt frå Alf Hansen. Dei er kjent for god kvalitet og kalesja blir laga etter orginalmal.

Edited by janb (see edit history)